EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 347
-
Denizli Merkez ilköğretim okulu öğretmenlerinin sendikalardan beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyleri
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmenlerin sendikalardan beklentilerini ve üye oldukları sendikaların bu beklentileri karşılama düzeylerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında ... -
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 6 yaş çocuklarının matematik becerileri ile sosyodramatik oyunun boyutları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 6 yaş çocuklarının matematik becerilerinin sosyo-demografik özelliklere (cinsiyet, kardeş sayısı, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, ailelerin sosyo-ekonomik ... -
Proje tabanlı çevre eğitiminin öğretmen adaylarının çevre bilincine ve epistemolojik inançlarına etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, proje tabanlı öğrenme modeli ile geleneksel öğretim yöntemlerinin etkisinin; fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları,çevre bilgi düzeyi, çevre tutum ve davranış boyutlarıyla ... -
İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenmenin (PDÖ) öğrenme ürünlerine etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, fen ve teknoloji öğretiminde probleme dayalı öğrenme yöntemininin öğrencilerin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve problem çözme tutumlarının üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin özyeterlik algıları ve bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım durumları (Denizli ili örneği)
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik özyeterlik algılarını, derslerinde BİT'i kullanma durumlarını ve bu değişkenlerin birbirini etkileyip etkilemediğini ... -
Öğretmen adaylarının fen-teknoloji-topluma yönelik görüşlerinin sınıflar bazında incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Fen-Teknoloji-Topluma (FTT) yönelik görüĢlerini incelenmektir. AraĢtırma, 2011-2012yılında Pamukkale Üniversitesi Ġlköğretim Anabilim Dalı Fen BilgisiÖğretmenliği Bölümünde ... -
Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada çalışanların örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Denizli il merkezinde 2011-2012 eğitim öğretim yılında 18 ilköğretim okulunda görev ... -
Alan bilgisi derslerindeki öğrenme-öğretme sürecinin yapılandırmacı yaklaşım bağlamında değerlendirilmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, `Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı` bağlamında Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programında yer alan, alan bilgisi derslerinde gerçekleşen öğrenme-öğretme sürecinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, ... -
İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Denizli Merkez ilçedeki beş farklı bölgede bulunan, 115 ilköğretim okulunda görev yapan ... -
Baba dil destek programının çocukların dil gelişimine etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; 36-48 aylar arasında, okul öncesi eğitim almayan çocuğa sahip babalara çocuklarda dil gelişimini desteklemek amacıyla verilen baba eğitim programının, bu çocukların kelime bilgisi bakımından dil ... -
Öğretmenlere göre psikolojik yıldırmanın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Denizli il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerine göre psikolojik yıldırmanın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Denizli il merkezinde 2012-2013 eğitim ... -
Boşanmış ve boşanmamış aileye sahip ergenlerin yalnızlık, yaşam doyumu, sosyal destek ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, boşanmış ve boşanmamış aileye sahip ergenlerde yalnızlık, yaşam doyumu, sosyal destek düzeyleri ve bazı değişkenlerin anlamlı şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Araştırma grubu 2011-2012 ... -
İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik tarzlarının örgüt kültürü ile ilişkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı liderlik davranışları ile örgüt kültürü arasındaki ilişkileri incelemektir. Denizli'deki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan müdürlerin liderlik tarzının, birer lider ve birer yönetici olarak ... -
Feyza Hepçilingirler`in romanlarında söz varlığı
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Feyza Hepçilingirler'in romanlarındaki söz varlığınınortaya konması amaçlanmıştır.Söz varlığı, sadece bir dilde birtakım seslerin bir araya gelmesiylekurulmuş simgeler ya da dilbilimdeki terimler değildir. ... -
The relationship between teaching concerns and self-efficacy levels of pre-and in-service efl teachers
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETHİZMET ÖNCESİ VE HİZMET İÇİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİNÖĞRETME ENDİŞELERİ VE ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASIEkizler, FuldenYüksek Lisans Tezi İngiliz Dili Eğitimi ABD Yabancı Diller Eğitimi Bilim Dalı Tez ... -
İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları arasındaki ilişki
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarını, yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve epistemolojik inançlarıyla yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşleriyle açıklamak ... -
`Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde analoji kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi (Çivril örneği)
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde analoji yöntemi kullanılmasının öğrencilerin başarıları ve derse karşı tutumları üzerindeki etkisinin incelenmesi ... -
Sosyal Silgiler eğitiminde hoşgörü ( Eskişehir Odunpazarı ilçesi sosyal Silgiler öğretmenlerinin görüşleri)
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim sürecinin bir aşaması olan ilköğretimde çocuğun hoşgörü kazanmasına katkıda bulunan derslerin başında Sosyal Bilgiler dersi gelmektedir. Sosyal Bilgiler dersi; öğrencilerin insan ilişkilerini anlamaları, hoşgörülü ... -
6.sınıf öğrencilerinde dolaşım sistemi konusunda görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli kavram haritalarının etkisi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Bilgisayar Destekli Kavram Haritalarının (BDKH) 6. Sınıf öğrencilerinde dolaşım sistemi konusunda görülen kavram yanılgılarının giderilmesine ve kavram haritasına yönelik tutumlarına etkisini Klasik Kavram ... -
5 yaş çocuklarının sosyal konumlarının anne babalarının kabul red düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi
(PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, anne babaların kabul red değişkenleriile 5 yaş çocuklarının sosyal konumları arasındaki ilişkileri ortayakoymaktır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Muşil merkezinde okul ...