The relationship between teaching concerns and self-efficacy levels of pre-and in-service efl teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETHİZMET ÖNCESİ VE HİZMET İÇİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİNÖĞRETME ENDİŞELERİ VE ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASIEkizler, FuldenYüksek Lisans Tezi İngiliz Dili Eğitimi ABD Yabancı Diller Eğitimi Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Demet YAYLIAralık, 2013, 142 sayfaBu araştırmanın amacı, hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin öğretme endişeleri ve öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Veriler, toplamda 292 katılımcıdan elde edilmiştir. İlk grupta, Pamukkale Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi programında 2010-2011 akademik yılında, 1., 2., 3. ve 4. sınıfta okuyan 181 hizmet-içi İngilizce öğretmeni yer almıştır. İkinci grup, devlet ilköğretim ve liselerinde, bunun yanı sıra Pamukkale Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 2010-2011 akademik yılında, görev yapan 111 hizmet içi İngilizce öğretmenini kapsamaktadır. Bu araştırmanın 3 farklı eğitim kurumuna odaklanmasının nedeni, İngiliz Dili Eğitimi mezunlarının bu 3 eğitim kurumunda görev alması beklentisidir.Bu çalışmada, 2 veri toplama aracı kullanılmıştır: (a) İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterliklerini ölçmek için, Capa, Cakiroglu, and Sarikaya (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği (TTSES), (b) İngilizce öğretmenlerinin öğretme ile ilgili endişelerini ölçmek içinse, Boz (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öğretme Endişeleri Ölçeği (TCC). Bu iki veri toplama aracına hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenleri hakkında demografik bilgi elde etmek için Öğretmen Özgeçmiş Bölümü (Teachers' Background Part) ilave edilmiştir. Verilerin analizinde, Pearson product-moment korelasyon katsayısı ve independent t-test kullanılmıştır.Bulgular, hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin kendilerini, öz-yeterliğin alt boyutları- öğrencileri öğrenme sürecine katma yeterliği, öğretim stratejilerini kullanma yeterliği ve sınıf yönetimi- açısından hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinden daha yeterli gördüğünü ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin öğretme endişeleri alt boyutları açısından (ben merkezli, görev merkezli, öğrenciye etki merkezli) hizmet içi İngilizce öğretmenlerinden daha yüksek seviyelerde endişelere sahip olduğu saptanmıştır. Son olarak, bu çalışma hem daha sonra yapılacak çalışmalar için öneriler sunmakta hem de öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik hazırlanacak programlar için yararlı olabilecek bilgiler sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: hizmet öncesi öğretmenler, hizmet içi öğretmenler, öz-yeterlik, öğretme ile ilgili endişeler. ABSTRACTTHE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHING CONCERNSAND SELF-EFFICACY LEVELS OF PRE- AND IN-SERVICE EFL TEACHERSEkizler, Fulden MA Thesis in English Language Teaching Foreign Langauge Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Demet YAYLIDecember, 2013, 142 pagesThe purpose of the present study was to explore the relationship between pre- and in-service teachers' levels of self-efficacy and teaching concerns. The data were collected from 292 participants in total. The first group of the participants were 181 pre-service EFL teachers studying in ELT program in PAU, attending the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the academic year of 2010-2011. The second group of the present study consisted of 111 in-service EFL teachers, working in state primary and high schools and School of Foreign Languages (SFL) in PAU in 2010-2011 Academic year. The reason why the study included these three institutional focuses was that the ELT graduates are supposed to work in these three types of institutions. The data were gathered by using three instruments: (a) Turkish version of Teachers' Sense of efficacy Scale (TTSES) adapted into Turkish by Capa, Cakiroglu, and Sarikaya (2005) to investigate EFL teachers' efficacy levels, (b) Teaching Concerns Cheklist (TCC) adapted into Turkish by Boz (2008) to investigate EFL teachers' levels of concerns about teaching. Teachers' Background Part to gain demographic information about the pre- and in-service EFL teachers was also attached to these two data instruments. In the analysis of the data, Pearson product-moment correlation coefficient and independent t-test were used.The findings revealed that in-service EFL teachers had higher self-efficacy than pre-service EFL counterparts with relation to the variables of student engagement, instructional strategies and classroom management. It was also found that pre-service teachers had higher concern levels of teaching than in-service teachers in terms of self-, task- and impact-related variables. Finally, the present study provides implications for professional development programs, as well as suggestions for further research in the field.
Collections