İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarını, yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve epistemolojik inançlarıyla yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Denizli merkezinde çalışan 2226, örneklemini ise 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu, epistemolojik inanç ölçeği ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde ise görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların cinsiyet, kıdem, branş ve mezun olunan okul değişkenlerine göre epistemolojik inançlarının ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının karşılaştırılmasında t-Testi, ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi; epistemolojik inançlar ile yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutum arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Nitel verilerde ise betimsel analiz yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğuna yönelik inançlarının gelişmiş, tek bir doğrunun olduğuna yönelik inançlarının kısmen gelişmiş olduğu belirlenmiş, yapılandırmacı yaklaşıma yönelik olumlu tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Nitel veriler nicel verilerden elde edilen sonuçları açıklamak için kullanılmış, nitel verilerde genel olarak nicel verileri destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır. This research was to describe teachers' epistemological beliefs, attitudes towards constructivist approach and the relationship between their attitudes towards constructivist approach and epistemological beliefs, with the views of teachers. The research is a descriptive study and was used explanatory sequential design varieties from mixed model. The study population is working in the center of Denizli 2226, the sample of 402 subject teachers. Qualitative data were obtained from 10 teachers. The quantitative data, personal information form, were collected by the scale epistemological beliefs and the scale of attitudes toward constructivist approach. The interview form was used in qualitative data. The Spearman Rank Correlation Coefficient was used to determine the relationship between epistemological beliefs and attitudes towards constructivist approach; t-Test, ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U test were used comparison of epistemological beliefs and attitudes towards constructivist approach as the variables of the participants' gender, teaching experience, teaching subject and educational background in quantitative data. Descriptive analysis is made in qualitative data. Results: teachers believe that `learning depends on the effort` and `learning depends on the talent`, and they partly believe that there is only one unchanging truth. In addition, it is identified that teacher have positive attitudes towards constructivist approach. Qualitative data was used to explain the results obtained from the quantitative data, quantitative data generally support the conclusions in qualitative data.
Collections