Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 98
-
12.sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu çalışmanın amacı 12. Sınıf öğrencilerinin sözsüz ispat becerilerini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sivas merkezindeki bir özel okulda 12.sınıfa devam eden 67 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. ... -
2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)BAY, Elif, 2002-2015 Yılları Arasındaki Tarih Eğitimi-Öğretimi Alanında YapılanLisansüstü Tezlerin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Sivas, 2018. Bu araştırmanın amacı, 2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimialanında ... -
2018 sosyal bilgiler lisans programının coğrafya öğretimi açısından incelenmesi: Akademisyen görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Sosyal Bilgiler lisans programının coğrafya öğretimi açısından akademisyen görüşleri doğrultusunda incelenmesini esas alan bu araştırmanın amacı, 2018 yılında güncellenen Sosyal Bilgiler öğretmenliği lisans programının ... -
3D yazıcı kalem teknolojisinin geometri derslerinde kullanımının etkililiğinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Öğrencilerin uzamsal akıl yürütmekte ve kavramları keşfetmekte sorunlaryaşadıkları birçok çalışmayla ortaya konulmuştur. Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığıdaha kavramsal etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak ve yaşanan ... -
5E Öğrenme Modeli uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, ekolojik ayak izi farkındalıklarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada 5E öğretim modeli uygulamalarının 8. sınıf öğrencilerin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesinde akademik başarılarına, sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına ve ekolojik ayak izi farkındalıklarına ... -
8. sınıf türkçe ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim bireyin doğumuyla başlayıp yaşam boyu devam eden süreci kapsamaktadır. Eğitimin amacı millî, manevi, insani değerleri özümseyen, iyi ahlak sahibi olan, vatanına ve milletine faydalı, çevresine karşı duyarlı, sağlıklı ... -
8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının içerik düzenleme ilkelerine uygunluğunun incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-02)Bu araştırmanın amacı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında ders kitabı olarak belirlenen 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının içerik düzenleme ilkelerine uygunluğunu incelemektir. Bu araştırma, nitel ... -
Argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin 8.sınıf `basit makineler` konusunun öğretimine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan `Basit Makineler` konusunun öğretiminde kullanılan ve argümantasyon ile desteklenen probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik ... -
Argümantasyona dayalı fen laboratuvarı uygulamalarının bilimsel süreç becerileri, laboratuvara yönelik tutum ve yaratıcılığa etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Argümantasyon bilimsel düşüncelerin, deneysel ya da teorik delillere dayandırıldığı etkileşim sürecinin tamamını kapsar.Ülkemizde, argümantasyona dayalı fen laboratuvarı uygulamalarının öğretmen adaylarına etkisi ile ilgili ... -
Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyona etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyonlarına etkisini Meta-analiz yöntemi kullanarak genel etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu hesaplama çalışmalarında, ... -
Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin ahlaki gelişim düzeylerinin eleştirel düşünme becerisi, empatik eğilim ve demografik değişkenlere göre incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu araştırmanın amacı, beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin ahlaki gelişimdüzeylerinin eleştirel düşünme becerisi, empatik eğilim ve demografik değişkenlere göreincelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Beydağı Geçici Barınma Merkezi`nde kalan çocukların resimlerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Bu tez çalışması, mülteci çocukların göç ettikten sonra farklı bir kültürel çevreyeuyum sürecinde yaşadıkları durumun resimlerinden incelenmesi sürecini kapsamaktadır.Çalışma Malatya ilinde bulunan Beydağı Geçici Barınma ... -
Biçimlendirici değerlendirme uygulamalarıyla zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Bu çalışmanın amacı biçimlendirici değerlendirme uygulamalarıyla zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin (EKTH), öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisini araştırmaktır.Araştırmada nitel ve nicel ... -
Bilim ve sanat merkezi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada, durum çalışması deseni tercih edilmiştir. ... -
Bilim ve sanat merkezlerinin işleyişine ve etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezlerinin işleyişine ve etkililiğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemine göre hazırlanan araştırmada, durum çalışması deseni ... -
Biliş üstü yönlendirmelerle zenginleştirilmiş açık uçlu deneylerin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına,biliş üstü becerilerine ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)ÖZETÖZÇELİK Pınar. Biliş Üstü Yönlendirmelerle Zenginleştirilmiş Açık Uçlu Deneylerin 6.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Biliş Üstü Becerilerine ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, ... -
Cahit Uçuk`un `Türk İkizleri` ve `Gümüş Kanat` çocuk romanlarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-25)Kelime hazinesi, kelime serveti, kelime dağarcığı, sözcük varlığı gibi birçok farklı terimlerle karşılanan ancak bu kullanımlardan daha geniş bir kavram alanına sahip olan söz varlığı denince, yalnızca o dilin sözcüklerini ... -
Çevre eğitiminde argümantasyon uygulamaları ile zenginleştirilmiş 5E öğrenme metodunun 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Öğrencilerin bilgiyi elde etmesi, eski ve yeni bilgilerini bağdaştırabilmesi ve öğrenmiş olduğu bilgileri günlük hayata uyarlayabilmesi için bilgi edinme sürecinde aktif olması, araştırıp sorgulayarak ve arkadaşlarıyla ... -
Darbe ve darbe girişimlerinin sosyal bilgiler eğitim programlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmada Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar ilkokul ve ortaokul seviyesinde yayımlanan Sosyal Bilgiler öğretim programları amaç, içerik, eğitim durumu gibi açılardan incelenmiştir.Çalışma, genel olarak Türkiye'de ... -
Değerler eğitimine karşılaştırmalı bakış (Almanya, İsveç, Güney Kore, Malezya, Suudi Arabistan ve Türkiye örneklemi)
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Değer eğitimi kültürel, ahlaki, ulusal ve evrensel değerlerin bireylere aktarılarak birey ve toplumun ideal bir yapıya kavuşturulmasını amaçladığından, son yıllarda giderek önem kazanan bir eğitim olgusu haline gelmiş ve ...