2018 sosyal bilgiler lisans programının coğrafya öğretimi açısından incelenmesi: Akademisyen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Bilgiler lisans programının coğrafya öğretimi açısından akademisyen görüşleri doğrultusunda incelenmesini esas alan bu araştırmanın amacı, 2018 yılında güncellenen Sosyal Bilgiler öğretmenliği lisans programının temel derslerinden olan Coğrafya dersinin ve içeriğinin durumu, Coğrafya öğretimine yönelik algı ve tutumları, daha iyi bir coğrafya öğretiminin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yetiştirildiği üniversitelerde ve okullarda nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik Sosyal Bilgiler öğretmenliği alanında eğitim veren akademisyenlere sorulan sorular ve alınan cevaplar üzerinden değerlendirmelerde bulunmak amaçlanmıştır. Akademisyenlerin sosyal bilgiler lisans programını coğrafya öğretimi açısından incelenip değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışma bir nitel araştırmadır. Verilerin toplanması ve yorumlanması amacıyla sosyal bilimler alanında çok sık kullanılan nitel araştırma yöntemi desenlerinden açıklayıcı durum çalışması deseni kullanılmıştır. Yürütülen araştırma kapsamında katılımcılar 2019-2020 eğitim yılında çeşitli üniversitelerin Sosyal Bilgiler eğitimi alanında görevli akademisyenlerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmada bulguların değerlendirilmesiyle elde edilen sonuçlara göre: Genel olarak 2018 Sosyal Bilgiler öğretmenliği lisans programı güncellenmesiyle beraber geçmiş programlarla kıyaslandığında Coğrafya grubu derslerinde ders saati ve çeşitliliği açısından azalma olduğu görülmüştür. Ayrıca alanında yetkin Coğrafya içerikli dersleri anlatabilecek akademisyen sayısının az olması ve saha-arazi çalışmalarının kısıtlı olması Coğrafya eğitimi açısından sorunlar oluşturduğu tespit edilmiştir. Yeni hazırlanacak programlarda ilgili kurumlar olan MEB-YÖK iş birliği içerisinde hazırlaması gerektiği, Coğrafya içerikli derslerin sayı ve çeşit olarak arttırılması gerektiği önerilmiştir. The purpose of this study, which is based on the examination of the Social Studies undergraduate program in terms of geography teaching in line with the views of academicians is to evaluate the status of the Geography course and its content, which is one of the basic courses of the Social Studies teaching undergraduate program updated in 2018, the perceptions and attitudes towards geography teaching, and how a better geography teaching can be carried out in universities and schools where Social Studies teachers are trained, through the questions asked and the answers received from the academicians who teach in the field of Social Studies teaching. This study is a qualitative research. In order to collect and interpret the data, the explanatory case study design, one of the most frequently used qualitative research method designs in the social sciences, was used. Within the scope of the research carried out, the participants consisted of academicians working in the field of Social Studies education of various universities in the 2019-2020 academic year. Criterion sampling, one of the purposeful sampling types, was used to determine the academicians participating in the research. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. Then, the obtained data were analyzed using content analysis.According to the results: In general, with the updating of the 2018 Social Studies teaching undergraduate program, it was observed that there was a decrease in terms of course hours and diversity in the Geography group courses when compared to the previous programs. In addition, it has been determined that the number of academicians who can teach competent geography courses and the limited field-land studies cause problems in terms of geography education. It has been suggested that the new programs should be prepared in cooperation with the relevant institutions, MoNE-YÖK, and that the number and variety of geography-related courses should be increased.
Collections