BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 561-580 of 840
-
Göçmen ortaokul öğrencilerindeki travma sonrası stres bozukluğu, sosyal destek ve depresyon durumlarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-28)Bu araştırmanın amacı, ülkelerindeki çatışma ve iç savaşlar nedeni ile göç etmek zorunda kalan ve Türkiye'de eğitimlerine devam eden ortaokul öğrencilerinin Sosyal Sestek Algılarını, Travma Sonrası Stres Bozukluğu ... -
Bağlam temelli öyküleştirme yöntemi ile yapılan öğretimin fen bilimleri dersinde başarı, yaratıcılık ve tutumlara etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-25)Bu çalışmanın amacı bağlam temelli öyküleştirmeyle öğretim yönteminin fen bilimleri dersinde öğrencilerin ders başarısı, yaratıcılıkları ve derse yönelik tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla ortaokul fen ... -
İşbirlikli yazma etkinliklerinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu araştırmanın temel amacı, işbirlikli yazma etkinliklerinin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmeye olan etkisini incelemektir. Bunun için araştırmanın yöntemi ve deseni eylem ... -
Yurt dışında yaşayan Türk çocukları için hazırlanmış Türkçe ve Türk kültürü ders kitaplarında kültürel ögeler
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Bu çalışmada, yurt dışında yaşayan iki dilli Türk çocuklarının ana dili ve kültür öğrenimi için hazırlanmış Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları 1-3. sınıflar, 4-5. sınıflar, 6-7. sınıflar ve 8-10. sınıflar Türkçe ve Türk ... -
Sözlü ve yazılı edebi ürünlerin sosyal bilgiler dersi öğretiminde akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-25)Bu araştırmanın genel amacı; `Edebiyat Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi (ETSBÖ) yöntemine dayalı, sosyal bilgiler dersinde sözlü ve yazılı edebi ürün materyal kullanımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına ... -
İlkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimine ilişkin görüşleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu araştırmada ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini amaçlı ... -
7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesi kazanımlarının materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin etkililiğinin incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu araştırmada 7. Sınıf `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesinde yer alan kazanımların materyal ve model destekli etkinliklerle öğretiminin etkililiği incelenmiştir. Bu bağlamda geliştirilen materyal ve model destekli etkinliklerin ... -
Okul öncesinde değerler eğitiminin program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelenmesi incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)Bu araştırmanın amacı okul öncesinde değerler eğitimini program, öğretmen ve aile görüşleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne ... -
Öğretim ilke ve yöntemleri dersi öğretim programı için hazırlanan ters-yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiği
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-27)Bu çalışmanın amacı, Ters-yüz Edilmiş Sınıf (TYES) modelinin, yükseköğretim seviyesinde öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden olan Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY) dersini alan öğretmen adaylarının akademik başarıları, ... -
Okul öncesinde sosyal bilgiler eğitimi: Öğretmen görüşlerinin incelemesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Türkiye'de sosyal bilgiler, ilkokul ve ortaokul kademelerinde zorunlu ders olarak verilmektedir. Ancak bireyin sosyal bilgilere ihtiyacı yalnızca belli eğitim dönemleri ile sınırlandırılamayacak kadar önemlidir çünkü ... -
Ortaöğretim kurumlarında okul sporlarına katılan öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeyleri
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-02)Bu çalışmayla ` Orta öğretim kurumlarında okul sporlarına katılan öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeylerinin incelenmesi ` amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Düzce Merkez İlçe'deki ortaöğretim kurumlarında ... -
Ergenlik dönemindeki zihin yetersizliği olan bireylerin cinsel gelişim özelliklerinin ebeveyn görüşleri ile değerlendirilmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Bu araştırmada ergenlik dönemindeki zihin yetersizliği olan bireylerin cinsel gelişim özelliklerinin ebeveyn görüşleri ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için 'Ergenlik Dönemi Zihin Yetersizliği Olan Çocukların ... -
Erciyes Üniversitesi paydaşlarının kurumsal itibara ilişkin algılarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-03)Bu araştırmanın amacı, Erciyes Üniversitesi paydaşlarının kurumsal itibara ilişkin algılarını belirlemek ve bu paydaşların algılamış oldukları itibar düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. ... -
Seçici dinleme stratejisinin iki dilli 5. sınıf öğrencilerinin not alma ve özet çıkarma becerilerine etkisi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-18)Seçici dinleme, bireylerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre dinleme gerçekleştirmesidir. Bu yöntemde öğrenciler ilgi ve ihtiyaçlarına göre dinleme yaptıkları için not alma ve özet çıkarma becerilerine yardımcı olmaktadır. Bu ... -
Öz-düzenlemeli çevrimiçi öğrenme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve öz-düzenlemenin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-04)Bu araştırmada, Öz-düzenlemeli çevrimiçi öğrenme ölçeğinin Türkçe uyarlaması yapılmış ve ayrıca çevrimiçi öğrenme ortamlarında öz-düzenlemeli öğrenme becerileri ile cinsiyet, okul türü, akademik başarı ve çevrimiçi ortamda ... -
Türkiye 8. sınıf matematik konularına göre Türkiye, Singapur ve ABD matematik ders kitaplarının içerik ve görsellik açısından incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışmada uluslar arası sınavlarda başarı düzeyi yüksek olan Singapur ile başarı düzeyi orta sıralarda yer alan ABD'nin matematik ders kitapları ile Türkiye'nin 8. sınıf ders kitaplarının Türkiye 8.sınıf ... -
Türkiye`de 2010-2017 yılları arasında fen bilgisi öğretmenliği bilim dalında yapılmış olan lisansüstü tezlerin analizi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışmanın amacı Fen Bilgisi öğretmenliği bilim dalında çalışılmış olan güncel tezlerin içerikleri hakkında bilgi vermesi ve gelecekteki çalışmalara ışık tutmaktır. Bu amaçla Türkiye'de Fen Bilgisi öğretmenliği ... -
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-12)Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma veörgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında ... -
Fen bilgisi öğrencilerinin etkinliklerle zenginleştirilmiş astronomi dersine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-01)Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği 4.sınıf öğrencilerinin etkinliklerle zenginleştirilmiş astronomi dersine yönelik görüşlerinin `Astronomi Ders Günlüğü Formu` ve `Yarı yapılandırılmış Görüşme Formu` ile ortaya ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-71 aylık çocukların okul algılarının incelenmesi
(BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-03)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48–71 aylık çocukların okul algılarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezindeki 4 ilköğretim okulunun ana sınıfları ile 3 bağımsız ...