İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma veörgütsel uyum algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın merkez ilçesinde MillîEğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 403 öğretmenoluşturmaktadır. Çalışmanın evrenini Bartın kent merkezinde yer alan 11'i ilkokul, 10'uortaokul olmak üzere toplam 21 okul oluşturmaktadır. Evrendeki 21 okulun tamamınaulaşılmıştır. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 237 öğretmenoluşturmaktadır.Bu araştırma, tarama modelindedir. Tarama modeli nicel araştırmayöntemlerinden biridir. Tarama modeli varolan durumu olduğu gibi belirlemeye çalışanbir yöntemdir. Araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanma veörgütsel uyum algıları arasındaki ilişki araştırıldığı için ilişkisel tarama modelikullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; ilkokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanmaalgılarının `çok düşük` düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin `yüksek` olduğubelirlenmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul öğretmenlerinin örgütsel dışlanmaalgılarının `çok düşük` düzeyde olduğu; örgütsel uyum düzeylerinin `yüksek` olduğubelirlenmiştir. Araştırmada ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre örgütsel dışlanma veörgütsel uyum arasında negatif yönlü, orta düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiolduğu belirlenmiştir (R=-,394; p<0,050). Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre;örgütsel dışlanma ve örgütsel uyum algıları arasında negatif yönlü, düşük düzeyde veistatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir (R=-,202; p<0,050). The aim of the research is to determine the relationship between the perceptionsof organizational ostracism and organizational fit of primary and secondary schoolteachers.The population of this study is consisted of 403 teachers working in primary andsecondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central provinceof Bartin in the academic year 2016-2017. The population of the study is composed of 21schools in Bartın city center, 11 of which are primary schools and 10 are secondaryschools. All of the 21 schools were reached. The sample of the research is consisted of237 teachers chosed by appropriate sampling method. The model of the research is thesurvey model. The survey model is one of the quantitative research methods. Therelationship between primary school and secondary school teachers' perceptions oforganizational ostracism and organizational fit was investigated in the study, and that's'why the relational survey model was used.According to the results of the research; it was found that the primary schoolteachers' perceptions of organizational ostracism were `very low` and theirorganizational fit perceptions were `high`. As a result of the research, it can be seen thatthe secondary school teachers' perceptions of organizational ostracism are `very low` andtheir organizational fit perceptions are `high`. According to the primary school teachers'opinions, there is a negative, medium and statistically significant relationship betweenorganizational ostracism and organizational fit (R = -, 394; p <0,050). According to theprimary school teachers' opinions; (R = -, 202; p <0,050) it was found that there was anegative, low, and statistically significant between organizational ostracism andorganizational fit (R = -, 202; p <0,050).
Collections