İlkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesi milli eğitim müdürlüğüne bağlı ilkokullarda çalışan 5sınıf öğretmeni ve 5 rehber öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla 11 soru sorulmuştur. Araştırmanın verileri niteliksel veri toplama yönteminden yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Görüşme formunda yer alan sorular hazırlanırken alanda uzman iki kişinin görüşü alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) yararlı olduğunu düşündükleri görülmüştür. Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birim (BEPGB) başkanının toplantılara katılmadığı dolayısıyla birimdeki diğer üyelerin toplantıları kendileri gerçekleştirdikleri görülmüştür. Okul idarecilerinin yani BEPGB başkanlarının materyal anlamında öğretmenlere destek verdikleri görüşmüştür. BEPGB başkanının BEP'larının hazırlanmasında öğretmenlere her türlü imkan ve olanakları sağladıkları görülmüştür. Yine BEPGB başkanının, BEP'larının uygulanmasında bazı okullarda öğretmenlere yardımcı olmadığı, bazı okullarda ise yardımcı olduğu görülmüştür. BEP'larının izlenmesi ve değerlendirilmesinde BEPGB başkanının yardımcı olduğu bazı okullarda ise öğretmenlere yardımcı olmadığı görülmüştür. Ayrıca merkezde olan fiziki şartları iyi olan ve veli profili açısından sosyoekonomik düzeyi iyi olan okulların BEPGB başkanının, görevlerini daha iyi yaptığı görülmüştür. Rehber öğretmenlerin BEP'larının uygulanmasında sınıf öğretmenlerine gereken yardımı yaptıkları görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin BEP'larını değerlendirme yöntem ve kriterlerine uygun olarak değil de kanaat değerlendirilmesi şeklinde yaptıkları görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin BEP'larının raporlaştırılması aşamasında da rehber öğretmenlerden yardım aldıkları görülmüştür. Gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmenden yasal olarak bahsedilmekte ama uygulamada olmadığı görülmektedir. Özel eğitim değerlendirme kurulu üyesinin de gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen gibi yasal olarak var olduğu ancak uygulamada olamdığı görülmüştür. Velilerin öğrencilerin BEP'larının geliştirilmesi sürecinde kendilerinin ve çocuklarının ihtiyaçlarını belirtebildikleri görülmüştür. Velilerin BEP'teki kazanımları desteklemek için okul içi ve dışı etkinliklere katıldıkları görülmüştür. Öğrencilerin BEP'inde yer almasını istedikleri kazanımları belirtebilecek düzeyde olmadıkları görülmüştür. Öğrencilerin BEP'inde yer almasını istedikleri kazanımları edinmek için üzerine düşen sorumlulukları yerine götürdükleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Bireyselleştirilmiş Eğitin Programı, Sınıf Öğretmenleri ve Rehber Öğretmenler, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi In this study, it's aimed that assesing opinions of form teachers and guidance teachers working in primary schools on individualized education program team. Population is composed with purposive sampling by 5 form teachers and 5 guidance teachers working in primary schools in Maltepe district directorate of national education in İstanbul in 2015-2016 academic year. It's asked 11 questions to asses teachers' opinions. Study datas are collected by semi-structured interview from qualitative data method. While preparing questions on interview form, it's received opinions of two leading experts. According to research results findings; it's observed that teachers think that IEP's are useful. It's observed that head of IEPT did not take part in the meetings, there by other members of the unit carried out the meetings. It's observed that school administrators known as heads of IEPT support teachers with materials. Head of IEPT provide opport unities and possibilities to teachers on preparing IEP. Also again, head of IEPT of some schools did not help teachers with implementation of IEP and head of IEPT some schools did his best for teachers with implementation of IEP. Monitoring and evaluation of IEP's, head of IEPT of some schools did his best in some schools and head of IEPT of some schools could not help teachers. Also it's observed that head of IEPT performs better in schools center of district, have better physical conditions and in terms of better social economic class parent profile. It's observed that guidance teachers provide the needful help to form teachers with implementation of IEP. It's observed that form teachers did IEP's not with criteria and method of evolation but persuasi on evolation. It's observed that form teachers also go to help from guidance teachers on reporting phase of IEP's. It's observed that it's mentioned about itinerant teacher legally, but there is not in practice. Also there is a special education asses ingauthority member as a itinerant teacher legally, but there is not in practice. It's observed that parents could indicate their requirements and their childrens requirements in the process of IEP. It's observed that parents take part in intramural and extramural activities to support achievements of IEP. It's observed that students are not the stage of indicating their achievements in their IEP's. It's observed that students did fulfil responsibilities to indicate their achievements which they want them to take part in their IEP's. Key words: Individualized Education Program, Form Teachers and Guidance Techers, Individualized Education Program Team.
Collections