Erciyes Üniversitesi paydaşlarının kurumsal itibara ilişkin algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Erciyes Üniversitesi paydaşlarının kurumsal itibara ilişkin algılarını belirlemek ve bu paydaşların algılamış oldukları itibar düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla konuya ilişkin alanyazın taraması yapılmış; araştırma hedeflerine uygun olduğu düşünülen ve Çillioğlu (2010) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcılar için kişisel bilgi formu; ikinci bölümde ise yönetim ve liderlik, çalışanlar, iş yeri ortamı, kurum kültürü, ürün ve hizmetler ile toplumsal sorumluluk boyutlarının yer aldığı altmış dört maddelik bir ölçek formu yer almaktadır. Araştırmanın evreninde Erciyes Üniversitesi iç paydaşları olarak 2251 akademik personel, 2749 idari, işçi ve diğer personel ve 54,997 öğrenci bulunmaktadır. Üniversitenin dış paydaşları olarak ise Erciyes Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda üniversite ile doğrudan ilişki içerisinde olan pek çok kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütü çalışanları yer almaktadır. Araştırma örneklemini iç paydaşlar olarak öğrenciler (N=419), akademisyen (N=320) ve idari, işçi ve diğer personel (N=344); dış paydaşlar olarak kamu kurumu yetkilileri (N=7), yerel yönetim çalışanları (N=13), sivil toplum örgütü yöneticileri (N=9), Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) yetkilileri (N=9), Kayseri Ticaret Odası yöneticileri (N=12), diğer üniversite (N=23), bazı basın yayın kuruluşu çalışanları (N=7) ve diğer (esnaf vd.) (N=31) oluşturmaktadır. 1083'ü iç paydaş, 111'i dış paydaş olmak üzere toplam 1194 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesi açık kaynak istatistik programı olan R 3.2.0 yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma alt problemlerine ilişkin olarak Erciyes Üniversitesi iç ve dış paydaşları, üniversiteye ilişkin itibar konusunda eşik değer kabul edilmiş 3,41'in çok az altında 3.31 ile `Kararsızım` görüşüne sahiptirler. Ayrıca iç ve dış paydaşların kendi aralarında ve her grubun kendi içerisinde çeşitli demografik özelliklere göre anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların üniversitenin itibarına ilişkin iş yeri ortamı boyutu en yüksek ortalamaya sahip tek boyut olarak tespit edilmiştir. Toplumsal sorumluluk boyutu ise en düşük ortalamaya sahip boyut olmuştur. Bunu sırasıyla yönetim ve liderlik, ürün ve hizmetler boyutları takip etmektedir. Ölçek boyutları arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. En yüksek ilişki toplumsal sorumluluk ile ürün ve hizmetler boyutları arasında (.76) görülmektedir. En düşük ilişki ise iş yeri ortamı ve çalışanlar boyutları (.68) arasındadır. Bir diğer ifadeyle, Erciyes Üniversitesi kurumsal itibarına ilişkin olarak, iş yeri ortamını yüksek itibarı alanı, toplumsal sorumluluk ise düşük itibar alanı olarak algılanmaktadır. The purpose of this study is to determine the perceptions of Erciyes University stakeholders regarding corporate reputation and whether there is a significant difference in the level of reputation they perceive.This research was performed in survey method. For this purpose, following the literature review, the scale developed by Çillioğlu (2010), which is considered to be appropriate to the research objectives was used the measuring tool consists of two parts. The first part consists of a personal information form for participants; the second part forms a sixty-four item scale in which management and leadership, employees, workplace, corporate culture, products and services, social responsibility dimensions are included. The research population consists of 2,251 academic staff, 2,749 administrative and other employees and 54,997 students as internal stakeholders of the university. The external stakeholders, who were decided after an interview with the departments of administrative and financial affairs and the strategy development presidency, which comprise of representatives from different institutions, agencies and NGOs who are directly relalted to the university. As internal stakeholders, the research sample includes students (N=419), academic staff (N=320), administrative staff and other employees (N=344); as external stakeholders, public institution authorities (N=7), officials from local governments (N=13), NGO managers (N=9), officials from Central Anatolia Development Agency (ORAN) (N=9), directors from Kayseri Chamber of Commerce (N=12), employees from other universities (N=23), employees from media organisations (N=7) and other employees (N=31). Data was collected from a total of 1,194 participants, of which 1,083 are internal stakeholders and 111 are external stakeholders. The analysis of the data collected in the research was carried out using R 3.2.0 open source software.As regards to the research sub-problems, internal and external stakeholders of Erciyes University have `neutral` opinions on reputation concerning the university with the score of 3.31 which is slightly below the accepted threshold. Moreover, it was determined that the internal and external stakeholders had significant differences among themselves and within each group according to various demographic characteristics. According to the participants' opinions regarding the university reputation, while the workplace environment was regarded as the only dimension with the highest average; the social responsibility was accepted as the dimension with the lowest average. This was followed by the management and leadership, products and services dimensions respectively. It was determined that there is positively a strong correlation between the dimensions. The highest relationship is considered between social responsibility and product and service (.76). The lowest one is between workplace and employees dimensions (.68). In other words, regarding the corporate reputation of Erciyes University, it was perceived that the workplace environment as the highest reputation area, and the social responsibility as the lowest.
Collections