EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 378
-
Mersin Üniversitesi öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenlerine göre incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.Araştırmanın ... -
İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi madde ve ısı ünitesinde grupla yenilikçi (inovasyon) projeler oluşturmanın öğrenciler üzerindeki etkileri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersinde grupla yenilikçi projeler oluşturmanın öğrencilerin başarıları, yaratıcılıkları, akademik benlikleri ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkileri incelenmiştir.Çalışmada ... -
Orta Öğretim Kurumları Sınavı (OKS) ve Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 8. sınıf fen alt testlerindeki maddelerin Uluslararası Öğrenci değerlendirme Programı (PISA) yeterlik düzeylerine göre dağılımlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, OKS 2008 ve SBS 2009 Fen alt testi maddelerinin ve öğrencilerin, PISA'da tanımlanan Fen okuryazarlığı yeterlik düzeyleri bakımından nasıl bir dağılım gösterdiğinin incelenmesidir.Uzman grubunu ... -
4-6 yaş çocuklarda cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetiler üzerine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 4-6 yaş okul öncesi dönemdeki çocukların 12 haftalık cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetileri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya 93 öğrenci deney (47 kız, 46 erkek), 43 öğrenci ... -
Mersin Üniversitesi öğretim elemanlarının kariyer çapalarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Mersin Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının baskın kariyer çapalarının belirlenmesi ve kariyer çapalarının cinsiyet, medeni durum, unvanları, daha önce farklı bir işte çalışıp çalışmamaları ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında fakültelerine yabancılaşmalarının rolü
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin güçsüzlük, anlamsızlık, kuralsızlık, sosyal uzaklık (izolasyon) boyutlarında fakültelerine yabancılaşmalarının onların mesleğe yönelik tutumlarını ... -
Öğretmenlerin örgütsel yurttaşlık davranışları ile tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel yurttaşlık davranışları ile tükenmişlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu ana amacın yanısıra, öğretmenlerin örgütsel yurttaşlık davranış düzeylerinin ... -
Mersin Üniversitesi fakülte ve yüksekokullarında yürütülen Türk dili derslerinde uygulanan yöntemler üzerine bir inceleme
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Mersin Üniversitesi fakülte ve yüksekokullarında zorunlu ders olarak yürütülen Türk Dili derslerinde uygulanan yöntemlerin ve karşılaşılan sorunların irdelenmesi amacıyla yapılmıştır.Belirlenen amaç doğrultusunda, ... -
Mentor and supervisor support on the teacher self-efficacy beliefs of English pre-service teachers
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik öz-yeterlik inançlarında okul uygulama derslerinin etkisini ve okul uygulama dersleri boyunca uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının bu dersler süresince ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iletişim doyumunun belirlenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin (a) iletişimin boyutlarından sağladıkları doyum düzeyleri; (b) her bir iletişim doyumu boyutunun cinsiyet, okul türü (özel veya kamu) ve hizmet süresi ile ilişkisinin ... -
Mersin Üniversitesi öğrencilerinin eşcinsellere yönelik tutumlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin lezbiyen ve geylere yönelik tutumlarının yaş, doğum yeri, cinsiyet, medeni hal, üniversite öncesi yaşamlarının büyük bölümünü geçirdiği yer, şu an yaşadıkları yer, ... -
A case study on improving reading strategies of Turkish ESP learners
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Özel Amaçlı İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin okuma stratejilerini ortaya çıkarmayı ve sekiz hafta süren strateji tabanlı okuma uygulaması ile strateji kullanımlarını arttırmayı amaçlamıştır. Çalışma, Mersin ... -
Preparatory class students and instructors` reading strategy use in English and the examination of their approaches
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrenci ve öğretim elemanlarının bilişsel ve üstbilişsel strateji kullanımına odaklanmıştır. Çalışma 83 öğrenci ve 4 öğretim elemanıyla yapılmıştır ... -
İlköğretim okulu öğrencilerinin okula yönelik aidiyeti: Öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının rolü
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, cinsiyete göre, öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının, ilköğretim okulu 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin, okullarına yönelik aidiyet duygularını ne derecede yordadığını ... -
Seviye belirleme alt testlerinin ve ağırlıklarının önsel (a priori) ve sonsal (a posteriori) olarak belirlenmesinin bireylerin sınıflama ve sıralamaları açısından incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ulusal sınavlarda kullanılan alt testlerin ve ağırlıklarının önsel olarak belirlenmesi yerine, faktör yapılan dikkate alınarak yeniden alt testler oluşturulması ve bu yeni yapılarda yer alan maddelerin faktör ... -
İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen sözcüklerin öğretimi ve iç sözlük ilişkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan temaların barındırdığı, öğrencilere kazandırılması hedeflenen sözcüklerin öğretimi ve bu sözcüklerin öğrenci iç sözlüğüne alınabilirliği ... -
Türk çocuk yazınında söz varlığı: Derlem tabanlı bir uygulama
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada çocuk yazını ürünlerinin söz varlığı, oluşturulan bir `özel amaçlı derlem' üzerinden sözcük türleri, ikilemeler ve kalıplaşmış söz varlığı öğeleri (atasözleri ve deyimler) çerçevesinde araştırma konusu ... -
Ergenlerin öğrenilmiş çaresizliğinin yordanması
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ergenlerin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin; sosyo-demografik değişkenler, stresle başa çıkma ve umutsuzluk ile annelerinin öğrenilmiş çaresizlik, stresle başa çıkma ve umutsuzluk düzeyleri tarafından ... -
Cinsiyetleri farklı üniversite ikinci sınıf öğrencilerinin iyilik hali boyutlarına göre özyeterlik ve sürekli öfkelerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin cinsiyet ve iyilik halineboyutlarına göre özyeterlik ve sürekli öfkelerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
Uzaktan eğitimde internet tabanlı eğitim programlarının temel boyutlarına yönelik öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri ve öneriler
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Mersin Üniversitesi Mersin Meslek Yüksek Okulu'nda uygulanan internet tabanlı uzaktan eğitim modelindeki programların hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci, değerlendirme, destek etkinlikler ve sosyal ...