Mersin Üniversitesi öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimlerinin cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 1504 (863 kız, 641 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ?Kişisel Bilgi Formu? ile Türkçe'ye uyarlaması Güneri, Aydın ve Skovholt (2003) tarafından yapılan Öğrenci İhtiyaçları Analizi Ölçeği (Loeffler, Haynes, Rengel, Volk ve Wilkin, 1984) olmak üzere 2 ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin psikolojik danışma gereksinimleri cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Bulgular incelendiğinde, cinsiyet değişkeni açısından, kız öğrencilerin akademik ve kriz, erkek öğrencilerin ise ekonomik, ayrımcılık, engellilik ve üniversite eğitimi gereksinimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Fakülteler açısından ele alındığında ise Fen-Edebiyat ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin kriz, kariyer, ekonomik, ayrımcılık ve üniversite eğitimi gereksinimleri Eğitim ve Mühendislik Fakültesi öğrencilerinden daha yüksektir.Sınıf düzeyi değişkeni açısından ise üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ekonomik, kariyer ve ilişki gereksinimleri birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinden daha yüksektir. Bununla birlikte, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik gereksinimleri ile birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin üniversite eğitimi gereksinimleri dördüncü sınıf öğrencilerinden daha yüksektir. Son olarak, düşük akademik başarıya sahip öğrencilerin akademik, kariyer ve üniversite eğitimi gereksinimleri yüksek akademik başarıya sahip öğrencilerden daha yüksek bulunmuştur. The purpose of the present study is to investigate the counseling needs of the university students with respect to their gender, faculty type, class level and academic success. The sample consisted of 1504 (863 female, 641 male) undergraduate students enrolled in four faculty at Mersin University. Two instruments, ?Demographic Data Form? and ?The Student Need Assessment Survey? (Loeffler, Haynes, Rengel, Volk ve Wilkin, 1984) adapted to Turkish by Güneri, Aydın ve Skovholt (2003) are used in the present study. One way analysis of variance (ANOVA) and t-test were used to analyze the data.The results of the study revealed that the counseling needs of the university students differed significantly in terms of their gender, faculty type, class level and academic success. Specifically, male students expressed greater concern for financial, discrimination, disability and university education issues while female students were more concerned about academic and crises issues. Moreover, Faculty of Arts & Sciences, and Economic & Administrative Sciences students expressed greater concern about crisis, career, financial, discrimination and university education than Faculty of Education and Engineering students. Furthermore, junior and senior students showed higher economic, career and relation needs than freshman and sophomore students. At least, academic, career and university education concerns seem especially more common among low achieving university students.
Collections