Mersin Üniversitesi öğrencilerinin eşcinsellere yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin lezbiyen ve geylere yönelik tutumlarının yaş, doğum yeri, cinsiyet, medeni hal, üniversite öncesi yaşamlarının büyük bölümünü geçirdiği yer, şu an yaşadıkları yer, öğrenim gördükleri fakülte ve sınıf düzeyi değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir.Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 863 (480 kız, 383 erkek) üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ?Kişisel Bilgi Formu? ile Türkçe'ye uyarlaması yapılan ?Lezbiyen ve Geylere Yönelik Tutum Ölçeği? (Duyan ve Gelbal, 2004) olmak üzere 2 ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin lezbiyen ve geylere yönelik tutumları, yaş, cinsiyet ve öğrenim görülen fakülteye göre farklılık göstermiştir. Bulgular, yaş açısından ele alındığında, yaş arttıkça lezbiyen ve geylere yönelik tutumların daha olumlu olduğu görülmüştür. Cinsiyet açısından dikkate alındığında ise, kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla lezbiyen ve geylere yönelik tutumlarında daha olumlu oldukları görülmüştür. Öğrenim görülen fakülte dikkate alındığında ise, en düşük homofobik tepkilerin iletişim fakültesinde, en yüksek homofobik tepkilerin ise Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinde olduğu gözlenmiştir. The purpose of the present study was to examine the attitudes of Mersin University students' toward lesbian and gay. The attitudes of the students were investigated according to age, birth place, gender, marital status, settlement place before university and their current location. The study sample consisted of 863 university students (480 female and 383 male) attending in various department at Mersin University in 2010-2011 academic year. To gather data Personal Information Sheet and Attitudes Toward Gays and Lesbians Scale adapted to Turkish by Duyan and Gelbal (2004) were used. The data analyzed by using the t-test and One-way Analysis of Variance (ANOVA). According to research findings, the university students' attitudes towards lesbians and gays varied according to age, gender and the faculty that they have attended. The older the age of the students was the more positive attitudes toward lesbians and gays observed. And also, female students showed more positive attitudes than male students toward lesbians and gays. Finally, communication faculty students showed the lowest homophobic reactions, but the highest homophobic reactions was observed in the Social Sciences Vocational High School students.
Collections