İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iletişim doyumunun belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin (a) iletişimin boyutlarından sağladıkları doyum düzeyleri; (b) her bir iletişim doyumu boyutunun cinsiyet, okul türü (özel veya kamu) ve hizmet süresi ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemi, Mersin ili merkez ilçelerindeki (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir) 22 kamu ilköğretim okulunda görevli 568 öğretmen ve 11 özel ilköğretim okulunda görevli 173 öğretmen olmak üzere toplam 741 öğretmenden oluşmaktadır. İletişim Doyumu Anketi'nin Türkçe'ye uyarlanmasından sonra veriler toplanmış, t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçları, öğretmenlerin iletişim doyumunun boyutlarından çeşitli düzeylerde doyum sağladıklarını göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin kamu ya da özel ilköğretim okulunda görev yapmalarına göre iletişim doyumunun bütün boyutlarından elde edilen puanlar arasında anlamlı farklılıklar gözlemlenirken, öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki hizmet sürelerinin de iletişim doyumunun bütün boyutlarından elde edilen puanlarda anlamlı bir farklılık yaratmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde, cinsiyet değişkenine göre, kişisel geribildirim boyutu hariç, diğer iletişim doyumu boyutlarından elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel iletişim, Örgütsel iletişim doyumu, İlköğretim okulu öğretmenleri This study is conducted (a) to examine the satisfaction levels of primary school teachers with the dimensions of communication; (b) to determine the relationship of each communication satisfaction dimension with gender, tenure and type of the school employed (state or private).The sample of this study consisted of 741 primary school teachers employed in 33 primary schools in the province of Mersin (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir). Out of 741 primary teachers, 173 were from 11 private schools and 568 were from 22 state schools. After adapting 'The Communication Satisfaction Questionnaire? into Turkish, the data were gathered from the sample and analyzed with t-test and ANOVA.The results of the analysis indicated that the teachers satisfied with each communication satisfaction dimensions in various levels. In addition, there were significant differences between the scores on each communication satisfaction dimension regarding type of school employed (prive or state) although there were no significant differences among the scores on each communication satisfaction dimension regarding tenure. Similarly, it was observed that there were no significant differences among the scores on each communication satisfaction dimension, except personal feeback, regarding gender.Key Words: Organizational communication, organizational communication satisfaction, Primary school teachers
Collections