İlköğretim okulu öğrencilerinin okula yönelik aidiyeti: Öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, cinsiyete göre, öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının, ilköğretim okulu 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin, okullarına yönelik aidiyet duygularını ne derecede yordadığını incelemektir.Çalışmanın örneklemi, ?küme örnekleme? yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu kapsamda, Mersin ili merkez ilçelerindeki (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir) kamu ilköğretim okulları arasından 9 tanesi seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve bu okullarda öğrenim görmekte olan tüm 7 ve 8. sınıf öğrencileri örnekleme dahil edilmiştir. `Aidiyet Duygusu Alt-Ölçeği', `Öğretmen-Öğrenci İlişkisi', `Akran İlişkisi' ve `Aile Katılımı Alt Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlama çalışmaları yapılarak örneklemden veriler toplanmış ve çoklu ve adımsal regresyon analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Tüm veriler .01 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Toplam örneklem ile kız ve erkek örneklem grubundan elde edilen bulgulara göre, sırasıyla öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi, ailenin evde akademik desteği ve ailenin okula katılımı öğrencilerin okula aidiyet duygularını anlamlı düzeyde yordamaktadırlar. Kız ve erkek örneklem grubu içerisinde farklı etkilere sahip olan değişkenler ise, ailenin okula katılımı ve evde akademik desteği değişkenleridir. Her iki örneklem grubundan elde edilen bulgulara göre, okula aidiyet duygusu üzerinde kız öğrenciler için ailenin evde akademik desteği daha belirleyici olurken, erkek öğrenciler için ailenin okula katılımı daha belirleyici olmaktadır. Diğer bir ifadeyle, ailenin okula katılımı kız öğrencilerin okula aidiyeti üzerinde bir etki yaratmazken, erkek öğrencilerin okula aidiyet duygularında ise ailenin evde akademik desteği bir etki yaratmamaktadır. The purpose of the present study is to examine the extent to which teacher-student relationship, peer relationship and family involvement predicted the sense of school belonging of the primary school students according to gender.Cluster sampling method has been used to constitute the sample of this study. Within this scope, nine state school in the central districts of Mersin province (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir) has been selected by random sampling and the 7th and 8th grades students who are getting education at these school, has been included the sample. `Sense Of School Belonging Sub-Scale?, `Teacher-Student Relationship?, `Peer Relationship Sub-Scale? and `Family Involvement Sub-Scale?were adopted in Turkish and then used to collect data from the sample. The collected data were analyzed through multiple and stepwise regression analysis statistical method. The alpha value of .01 was established as a level of significance.The results of the analyses for the totalsample group revealed that in respectively, teacher-student relationship, peer relationship and family involvement at home, family involvement at school were thesignificant predictors of sense of school belonging among primary school students. The variables of family involvement at home and family involvement at school have differential predictive roles on female and male sample groups. According to the finding fron both variable samples, while family involvement at home has a significant predictive role on sense of school belonging among female primary school students, family involvement at school has a significant predictive role on sense of school belonging among male primary school students. In another word, while parent involvement at school doesn?t have a significant effect on female students? sense of school belonging, family involvement at home doesn?t have a significant effect on male students? sense of school belonging.
Collections