Now showing items 401-420 of 2109

    • Tanzimat`tan İkinci Meşrutiyet`e İstanbul`da uygulanmayan projeler 

      Özkoçak Coşkun, Şeyma (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      o. Tanzimat donemi ve sonrasında şehircilik alanında alman kararlar doğrultusunda İstanbul'un iman için hazırlanan ancak uygulanmayan projeler çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Birinci bölümde, istanbul'un ...
    • Çocuk haklarına dair sözleşme çerçevesinde İstanbul`da çalışan çocuklar üzerine bir değerlendirme 

      Dikmen, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Yirminci yüzyılda temel sanat ögelerinin espasta işlevi 

      Şen, İlhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Binlerce yıldır doğaya öykünen insanlık, buradan yaptığı çıkarımlarla kültürünü örmüş ve üç boyutlu algılanan dünyayı, kültürünün bir parçası olan resim sanatında, zamana göre değişen kurallarla iki boyutlu düzlem ...
    • Çağdaş Türk heykel sanatında eş yada geçmiş zamanlı kültürel verilerden yararlanma 

      Akyürek, Fatma (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bir toplumun ilişki kurduğu ve kültürel alışveriş içinde bulunduğu merkezlerin çok olması farklı birikimlerden yararlanmak ve yeni yönelimleri gerçekleştirmek açısından özel katkıları olan bir durumdur. Ülkemizde ...
    • Yerçekimine bağımlı ve bağımsız espas 

      Arslan, Yüksel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      2. ÖZET Alabildiğine karmaşık bir olay olan sanatsal yaratıyı değişik bakış açılan içinde ölçülü kuşkucu bir yaklaşımla çözüme ulaştırmak gerekir. Resimlerimde, bütün bu yaklaşımları yerçekiminden bağımsız ve yerçekimine ...
    • 20. yy. figüratif resminde açık form (atektonik) yaklaşımlar 

      Erdinç, Haldun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Figüratif resimde tektonik - atektonik kavranılan, Heinnch Wölfflin tarafından 16.vel7.yüzyılın klasik ve barok dönemlerinin karşılaştırmak için kullandığı iki kavramdır. Wölfflin, Barok'un kesin bir şekilde ...
    • Fotoğrafın plastik sanatlarda kullanımı ve getirdiği etkiler 

      Çağlayan, Füsun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotoğraf, sanatçıların kullanım için sanatçılar tarafından keşfedilmiştir. Fotoğraf makinesinin gelişim süreci, zamanının resim sanatı ortamı ile icicedir. 1568'de Venedikli mimar Daniel Barbaro tarafından sanatçılara ...
    • Cumhuriyetten günümüze Türkiye`de sanat yapıtı piyasası (2 cilt) 

      Üstünipek, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sanat Yapıtı Piyasasının Gelişiminin Tarihçesi: Sanat bir üretimdir ve çağlar boyunca insanlar tarafından değişik koşullarda değişik şekillerde değerlendirilmiştir. O halde bugünün koşullarından farklı olarak her çağda ...
    • Yağlıboya resim restorasyonu ve etiği 

      Kocaman, Bahar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Tarihsel ve kültürel varlıkları zamanın yıpratıcı ve yok edeci etkenlerinden koruma düşüncesi, kültürlerin geleceğe aktarılması amacını içermektedir. Bu amaçla eserlerin korunması (conservation) ve onarımı (restoration) ...
    • Modernizm içinde De Stijl akımının önerdiği ütopya ve biçim sorunları 

      Ata Bal, Ferhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET De Stijl modernizmin karakteristiğini taşıyan soyut sanatın varyasyonu olan bir güzel sanatlar dergisinin adıdır. Bu hareketin sanatçıları zamanla iç mantığını yitirmeyen soyut sanat biçimlerinden oluşan bir biçim ...
    • Ekspresyonist biçemin Türk resmindeki yansımaları ve uygulamaları 

      Yeşilbursa, Sevim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu metinde, kişinin kendini çevreleyen dünyayla ilişkilerinin dışavurumuna dayanan bir sanatsal akım olan Ekspresyonizmin başlangıcı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ekspresyonist akım XX.yy başı ile İkinci Dünya ...
    • Aleksander Borodin`in Beşler Grubundaki yeri ve önemi 

      Uludere, Ayla (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET XIX. yüzyılın müzik hayatındaki bir çok ekol ve estetik yönlerin içersinde Beş Rus bestecinin oluşturduğu Beşler Grubu'nun çok önemli bir yeri vardır. Bu müzik topluluğuna giren M.A.Balakirev, SACui, A.P.Borodin, ...
    • İdris Küçükömer`in sivil toplum anlayışı Türkiye`de sivil arayışa bir örnek 

      Avci, M. Güven (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sivil toplum kavramı son yıllarda, çeşitli alanlarda, oldukça yoğun bir biçimde tartışılmaktadır. Tartışma devlet ile toplum arasındaki ilişkiler, devletin yani politik toplumun ve sivil toplumun yapısı üzerinde ...
    • Dansta dış mekan kullanımı 

      Ulugün, Tuğçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET: Var olan herşeyin hareket ettiği şüphesizdir. Böyle bir başlangıçtan sonra insanın hareket etmesine,bu hare ketleri belirleyip disiplinlere sokmasına,zamanla bu kuralları değiştirme ve genişletme anlayışına girmesine,kendi ...
    • 20. yüzyıl müziğinde `ses` ögesinin kullanımına genel bakış (2 cilt) 

      Acim, Server (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sesin tarihi çok uzun süren bir seyahat gibidir. Yüzyıllar süren bir maceradan sonra günümüzde ses, yeni boyutlar kazanmıştır. Çalgıların bilinen kullanımları yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra geliştirilen ...
    • `Bir dedenin kimliğinde müziğin yeri ne kadardır?` Seçkinlerin müzik eğitimi - Türkiye alevilerinin manevi liderlerini yetişmesindeki müziğin rolü 

      Clarke, Gloria Lucille (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezde, Türkiyedeki Aleviliğin, kentleşme süreci içinde, temel değerlerinden olan müzik ve manevilik geleneğini ne ölçüde koruyabildiği araştırılmaktadır. Alevi maneviliğinin müziksel değerlerini yaşatan birim olarak ...
    • Rumi motifin kökeni 

      Aksu, Hatice (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      The word meaning of Rumi is `the thing or person which belongs to Anatolia.` The Anatolian peninsula whihc has borders with the high plateaus of Iran and the Empire of Rome is called `Diyar-i Rum` (The place of Greeks). ...
    • Kent sosyolojisi açısından enformel sektörlerin dönüşümü: İstanbul`da otopark sektörü 

      Aslan, Şükrü (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de kentleri karakterize eden özelliklerden birisi, sanayileşmeden önde giden kentleşme sürecini yaşamalarıdır. Bu süreçte kentlere yığılan nüfus, öncelikle konutlama ve istihdam sorunlarıyla karşılaşmaktadır. ...
    • Eğitim yönetimi kuramları, Türkiye`de uygulanışı: Liselerde karşılaştırmalı bir çalışma 

      İlgiç, Meziyet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada eğitim yönetimi kuramları ele alınarak, Türkiye'de özellikle İstanbul'da belirlenmiş olan örneklem kapsamında, eğitim yönetimi uygulamaları, eğitim sisteminin bir parçası olan liselerde, eğitim ...
    • Dergi tasarımı 

      Tuncay, Ayşe Melis (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bir basılı yayın olan dergi, matbaanın bulunmasıyla birlikte, Avrupa'da çıkmaya başladı. On beşinci yüzyıldaki bu yayınların adları `dergi` olmamakla birlikte, bilimsel araştırmaları ve gelişmeleri yaymak amacıyla ...