Now showing items 381-400 of 2109

    • Kazakistan`da 1986 Almatı olaylarının içyüzü ve etkileri 

      Kara, Abdulvahap (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Kazakistan Kommünist Partisi Merkez Komitesi'nin 16 Aralık 1986 günü yapılan genel kurul toplantısı Aralık olaylarının başlangıcı oldu. Toplantıda Kazakistan Kommünist Partisi Merkez Komitesi I. sekreteri görevinden ...
    • Reality show programlarındaki şiddet olgusunun sosyolojik bir değerlendirilmesi 

      Seyhun Çakir, Nilgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çahşmada,normatif farklar gösteren şiddet olgusunun,batı toplumlarındaki algılama biçiminden yola çıkılarak Türk toplumundaki tanımlaması yapılırken,bireyleri şiddete yönelten nedenler medyada yer alan şiddet ...
    • Tokat ve ilçeleri mimari eserleri 

      Seçgin, Nuri (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Au centre d'Anatolie du nord, Tokat et les districts se son installees autour des terres qu'arrose Yeşilırmek, jusqu'au temps chalcolitique, c'est 1'une des plus ancienne installation d'Anatolie. ...
    • Rönesans`ta ve Barok dönemde ud`lar, vihuela`lar ve gitarlar -Bağlamsal bir inceleme- 

      Özdemir, Jale (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      varlığına dikkat çekilmektedir. Hristiyan dünyasında, Ortaçağda, gitarın 11. yy'dan önce söz konusu edilmediği düşünülünce, mimaride de, Bizans'ın bu yüzyıldan sonra Asya etkisine girdiği gözönünde tutulunca, ...
    • Klasik Osmanlı dönemi geleneksel Türk motiflerinin dokuma ve çini tekniklerinde etkilenme ve gelişme süreci 

      Baş, Nezihe Ufuk (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Geleneksel Türk Sanatı, bütün dalları ile milli karakterimizi, zevklerimizi, gelenek ve göreneklerimizi yansıtır. Asırlarca çeşitli ülkelerden, medeniyetlerden etkilenerek, pek çok ulusla yaşayıp kaynaşarak bugüne kadar ...
    • Tekstil malzemesinin mekan-çevre içinde sanatsal kullanımı 

      Gürgüler, Mustafa (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma, tekstil malzeme ve teknikleriyle yapılan çağdaş sanatla ilgili sanat tarihinin belli dönemlerinin ve akımlarının incelenmesi değil, batı sanatçılarının öncülüğünde yapılan son yıllardaki bazı sanat çalışmalarının ...
    • Türk sinemasında güldürü ve televizyon çağında Kemal Sunal olgusu 

      Karakaya, Serdar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gülme ve güldürü ilkel çağlardan günümüze insanoğluyla birlikte varolmuş bir olgu ve davranıştır. Sinemanın bulunuşu da güldürüyle eşzamanlıdır. İlk filmlerin içeriğine baktığımızda güldürü amacı taşıdığı görülür. Aynı ...
    • Osmanlı cilt sanatında Saray Bosna`daki Gazi Hüsrev Bey Kütüphanesi`ndeki nadir eserlerin yeri, önemi ve korunması 

      Hacimeyliç, Kazim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada Türk ve İslâm cilt sanatının tarihine genel bir bakış ile birlikte; Saraybosna'daki Gazi Hüsrev Bey Kütüphanesindeki nadir yazma eserler ve bu eserlerin cilt sanatındaki yeri, önemi ve muhafazası ...
    • Handan Börüteçene`nin sanatı ve yapıtları 

      Güvenç, Şeyda (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz sanatının önemli isimlerinden biri olan Handan Börüteçene, 12 Aralık 1957 yılında İstanbul'da doğmuştur. Çeşitli okullarda ilk ve orta öğrenimini tamamladıktan sonra, 1975 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar ...
    • Modern ile post-modern`e mimari bağlamda bir bakış 

      Güngören, Ela (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gerçek ifadesine 20. Yüzyıl başında kavuşan, 1910'lardan 1960'lara kadar süregelen Modern Mimari'nin kuramları esasında 18. Yüzyıl sonu ve 19. Yüzyıl'da geliştirilmiştir. Avrupa'da 19. Yüzyıl bir ...
    • Kuzey Liang`da kurulan Hun Devleti 

      Baykuzu, Tillo Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      61 ÖZET Çalışmanın amacı Güney Hun Devletinin yıkılmasından sonra İç Asya ve Çin'deki Hun boylamını IV. ve V. yüzyıldaki durumları ve siyasi faahyetierinin Kuzey Liang Devletiyle ilgili bölümünü inceleyip açığa ...
    • Çağdaş klarinet öğretiminin incelenmesi 

      Ferat, Asur Maksut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Klarinet eğitiminin iyi temeller üzerine oturtulabilmesi, konusu' nun uzmanı bir hoca' nın, öğrencisine verebildikleri' nin çok önemli bir bölümünü içerir. Bu kapsamda klarinet eğitiminin başlangıcında ...
    • Müzikte, XIX. yüzyıldan XX. yüzyıla geçiş (Tonal-atonal arası yapıtlar) 

      Turkay, Ömer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, tonal müzik dışındaki deyişlere yabancı olan müzisyenlere, 20. yy 'da çok yaygınlaşmış olan atonal deyişin temel kavramları sunulmaktadır. Bu I müzisyenler, aslında, atonal deyişe tümüyle yabancı ...
    • Fotografik duyarkat: Film ve teknolojik evrimi 

      Bilgiseren, Ozan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Özet Film, fotografik görüntünün oluşumunda kullanılan vazgeçilmez araçların başında gelir. İnsanlık tarihi boyunca, görüntü dondurulup saklanmak istenmiş, optik pek çok araç icat edilmesine karşın ancak pozitif bilimlerin ...
    • Bir resim oluşum sürecinin araştırılması (Estetiğin bir olanağı olarak, doğanın matematiği (ya da) matematiğin doğası) 

      Dervent, Utku (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bir anlatım, bir anlatıcıyı, bir anlatıyı ve bir anlayanı varsayar. Burada `soran` olarak ele alınan anlatıdır. Bir plastik yapıtla sanatçının neyi anlattığına karar vermek için sanatçının kendisi bile yetke değildir. ...
    • Batı anlayışına dönük Türk resim sanatı bağlamında sanatı/nı/n öznesi / nesnesi olarak sanatçı 

      Müftüoğlu, Mustafa Orkun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Batı sanatı bağlamında özne, psikanaliz ve üstben / Ego, Narsizm ve Ayna kavramları incelendikten sonra portre ve otoportre kavramlarına genel bir yaklaşımda bulundum. Daha sonra `Batı Anlayışına Dönük Türk Resim ...
    • Yeni nesnellik 

      Kosova, Erden (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Neue Sachlichkeit kavramı ve diğer bazı kavramlar Birinci Dünya Savaşı sonrası Almanyası'nda kendini hissettiren figüratif yönelimlere eleştirmenler ya da sanat tarihçileri tarafından bulunan karşılıklardır. Bu ...
    • Beden ve toplum teorisi öznenin sosyolojisinden bedenin sosyolojisine 

      Işik, İsmet Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez beden sosyolojisi diye anılan alanın kavramsal ve teorik çerçevesini ele almaktadır. îki soru üzerinden, bedenin sosyolojik önemi ortaya çıkarılmak istenmiştir. Bu sorulardan ilki, bedenin Batı düşüncesinde nasıl ...
    • Tekstil tasarımında renk ögesinin kullanımı 

      Polat (Özgür), Sevay (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Tekstil Tasarımında Renk öğesinin Kullanımı'' başlıklı bu çalışmanın amacı, tekstil tasarımında renk önermelerinin (kağıda boyama ve varyasyonları), dokuma ya da baskı kumaş halinde kullanıcıya ne şekilde ...
    • Yirminci yüzyılda dünyada ve Türkiye`de notalama biçimleri 

      Dinçer, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu tezde, müziğin yazısı olan notalama biçimlerinin Î.Ö.200 yıllarından İ950'ye kadar olan gelişimine tarihsel açıdan bir hatırlatma biçiminde yaklaşılacaktır. 1950 sonrası ise ayrıntılarıyla incelenecektir. ...