Now showing items 341-360 of 4054

    • Başlangıçtan günümüze Türk Sineması`nda dekor ve dekor yapımı 

      Aktaş, Yüksel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Sinema Türkiye'ye bulunuşundan kısa bir süre sonra gelmiştir. Lumiere kardeşlerin icadı olan Sinematograf aleti ile 28 Aralık 1895 yılında Paris'te halka açık olarak gerçekleştirilen ilk film gösterisini, ...
    • Cumhuriyet sonrası devlet işletmelerinde kurumsal kimlik 

      Firat, Ahmet Naci (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      124 OZE Türkiye'deki devlet işlet melerinin görsel tarihi ile kurumsal kimlik yapılarını incelemek, başlangıçta sıkıcı ve tekdüze gelebilir. Ancak, incelenmeye başlanıldığında, yeni bir Cumhuriyetin ve yeni bir sanatın, ...
    • Grafikte piktogramların gelişmesi açısından işaret ve semboller 

      Dereoğlu, Neyyire (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Grafikte Piktogramların Gelişmesi Açısından İşaret ve Semboller` konulu çalışmada, varoluştan itibaren işaret ve sembollerin tarihsel gelişimi anlatıldıktan sonra günümüzde kullanılan işaret sistemleri ve grafik ...
    • 1960-1970 yılları arasında Türkiye`de yaşayan toplumsal ve siyasi değişimlerin Türk Sineması`na yansımaları 

      Korkmaz, Asiye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 1960-1970 yıllarında Türkiye'de önemli siyasal ve toplumsal değişimler yaşandı. 27 Mayıs 1960'ta Türk Silahlı Kuvvetleri iktidarda bulunan Demokrat Parti hükümetini devirerek yönetime el koydu. 1946 yılında ...
    • Bauhaus akımında tiyatro-mekan ilişkisinin günümüz tiyatro mekan-dekor anlayışına etkisi 

      Reyhani Ghadim, Mitra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      146 scene est surtout un ensemble architecture-espace dont tout les evenements sont en rapport direct avec celui-ci. La forme plane ou plastique est une division de I'espace, la couleur et la lumiere sont les parties ...
    • Kırsal alandan kente göç ve gecekondu gençliğinin sorunları (İstanbul-Sultanbeyli gecekondu bölgesi) 

      Düzköylü, Ahmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZ Araştırmanın amacı kırsal alandan kente göç ve gecekondularda yaşayan 14-20 yaş arasındaki gençlerin sosyo ekonomik durumlarını ve sorunlarını saptamaktır. istanbul'a bağlı Sultanbeyli ilçesinin gecekondu mahelleleri ...
    • XIX. yüzyıl batı sanatında mobilya üslupları 

      Tansal, İdil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada esas olarak, XIX. yüzyıl mobilyasının bir panoraması verilmeye çalışılmıştır. XIX. yüzyılda ortaya çıkan üslupların oluşumunu ve diğer yüzyıl üsluplarıyla olan farklılıklarını ortaya koyabilmek için, konu ...
    • Türkiye`de sinema-tv eğitiminin topluma etkisi, amaçları, sorunları 

      Kurtuluş Özgünay, Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      54 Türkiye sinemayla 1896 yılında tanıştı. Ülkemizde 1917 yılından beri Türk sinemacılar film çekiyorlar. Bu tarihlere karşın 1975 yılına gelinceye kadar bağımsız bir sinema televizyon okulu yok. Bu tarihte Mimar Sinan ...
    • Şeker Ahmet Paşa, Halil Paşa, Melek Celal Sofu`nun Ölüdoğa, Manzara, Portre yağlıboya resimlerinin uygulamalı restorasyon çalışma ve yöntemleri 

      Ersin Emekçiler, Leyla (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmanın amacı, resim restorasyonu ilkelerine ve kısaca tarihçesine değinmek, sanattan bilime doğru yol alışını göstermektir. Bu süreç içerisinde yer alan önemli kişilerden de bahsedilmiştir. Ülkemizde bu konu ...
    • Erken Osmanlı Dönemi halıları ile XVIII. ve XIX. yüzyıl Orta Asya Türkmen halıları arasındaki ilişkiler 

      Türkmen, Nalan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      While some of the Turkmen people continued to inhabit Transoxania, Khorasan and the region as far as Mangışlak, some migrated to Anatolia. The histories of those who remained inTurkme nistan and those who moved into Asia ...
    • Alkol bağımlılığı toplumsal çevre ilişkileri 

      Sucu, Aylin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY My survey research entitled `Alcoholism and the Relationships With The Social Milieu` has been realized in AMATEM which has been constituted as an integral part of the Bakırköy Hospital for Mental Diseases. In our ...
    • Yaz turizmi mekan ve aktivitelerinin sosyolojik açıdan incelenmesi (Antalya örneği) 

      Kaçar, İlke (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY > ! `SOCIOLOGICAL RESEARCH OP SUMMER TOURISM PLACE AND ACTIVITIES` * (EXAMPLE: ANTALYA) ' Tourism and place organisation are two subjects that need research together* Th,ese subjects nave important effects ...
    • İstanbul çocuk mahkemelerine gelen çocukların sosyo-kültürel çevresi üzerine bir inceleme 

      Erkan, Rüstem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırma, suç işleyen çocukların sosya-kültürel çevrelerini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada, önce suç ve çocuk suçluluğu kavramları tanımlanarak, suç olgusunu açıklayan teorilere yer verilmiştir. Ayrıca, ...
    • Still life fotografi 

      Yüce Erginoğlu, A. Pemra (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Resim sanatında yazı 

      Haşlakoğlu, Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yazının plastik sanatlarla (Özellikle Resim Sanatı) ilişkisinin incelendiği bu çalışmada, öncelikle yazının kısa tarihçesini özetledikten sonra, sanat tarihi içerisinde yazının kullanım türlerine, amaçlarına değinildi. ...
    • Konstrüktivizm ve günümüze dek yansımaları 

      Ağyar, Murat Mete (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Uluslararası bir akım olarak Konstrüktivizm, sanatın sınırları içinde kalan bir gelişmeydi. Konstrüktivizm, genellikle yalın geometrik biçimler ve endüstriyel malzemeden yararlanan heykelciğin bir kolu sayılır. ...
    • Yanılsamaların algılamaya ve plastik dile etkisi 

      Balkir, Sedat (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-15)
      ÖZET Çok uzun bir geçmişe sahip göz-yanıltıcı uygulamalar; 20. yüzyıla gelene kadar, sadece birtakım biçimsel değişikliklere uğramış, genel karakter özelliklerinde önemli bir değişim olmamıştır. Mekanlar ve resimsel ...
    • 1950-1960 yılları arasında Türk sineması 

      Birol, M.Alp (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Türk Sinema Tarihi 'nde, eskiyi ve yeniyi, hevesi ve bilgiyi biraraya getirmesi, sinema sanatını Türk Sineması 'na tanıştıran ilk başarılı filimlerin yapılması ve Türk Sineması 'mn tiyatronun etkisinden ...
    • 20. yy. post avangard eğilimler resim sanatında 1980 sonrası post-avangarde eğilimler 

      Başaran, Arzu (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Yüksek Lisans tezi için, `Resim Sanatında 1980 Sonrası Post-Avangarde Eğilimler` başlığını seçtiğimde, benim de sanatçı olarak içinde bulunduğum 1980lerin genç kuşak sanatçılarının, dünya sanatı açısından hangi ...
    • Tanrıların imgeleri, mitos ve düşler 

      Bozkurt, Mahmut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Dört bölümden oluşan bu çalışmanın ilk bölümü, resim - edebiyat arasındaki paralellik görüşüyle ilgili yaklaşımları inceliyor. Kökleri antikiteye kadar uzanan bu görüş, genellikle ortak prensiplerin analizinden çok ...