MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 4054
-
Selçuklulardan yirminci yüzyıla kadar tezhipte, ciltte ve mimaride kullanılmış zencerekler üzerine motiflerin kökenlerine ilişkin bir arştırma (2.cilt)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkler, Anadolu'ya yerleşmeleriyle birlikte, kendi kültür, sanat ve birikimlerini, yerli ustalarınkilerle birleştirerek pek çok alanda çeşitli eserler vermeye başlamışlardır. Konumuz Selçuklulardan 20. yüzyıla kadar ... -
Mü`minzade Seyyid Ahmed Hasib Efendi. Ravzatü`l-Kübera (tahlil ve metin)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET XVIII. yüzyıl şair ve tarihçilerinden olan Seyyid Ahmed Hasîb Efendi (öl. 1753) çeşitli kaynaklardan ve gözlemlerinden edindiği bilgileri Rauzatü'l-Kübera isimli bir eserde değerlendirmiştir. Müellif eserine ... -
Türkiye`de kavramsal sanat, cilt 1
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Anglo- Amerikan Conceptual Art, 1968-1973, not only anti-formal in nature, presented the possibility of a new art system through the efforts of the Art & Language group who used linguistic analysis to investigate all ... -
15. ve 16. yy. Osmanlı minyatürlerdeki halılar ve kıyafetler üzerine bir araştırma
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Varlığı ve diğer İslâm çevrelerinden ayrıcalığı artık tartışılmaz olarak kabul edilen Türk minyatürü, köklü bir geleneğe sahiptir, ilk örneklerini Orta Asya medeniyetinde bulan bu sanat kolu, Türklerin çeşitli dönemlerde ... -
Pazırık Halısın`dan 16. yy. sonuna kadarki dönemde dokunan hayvan figürlü halıların Türk halı sanatındaki yeri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-30)Orta Asya'da, çok geniş bir coğrafi alanda yaşayan Türkler, zor doğa koşullarında yaşamayı öğrenmiş ve doğa ile bütünleşmişlerdi. Sürdürdükleri göçebe yaşam tarzının bir gereği olarak hayvan besleyiciliği ve avcılıkla ... -
Türkiye`de kırsal kesimden kente göç ve bölgeler arası dengesizlik (1970 - 1993)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1970-1993 döneminde Türkiye'de kırsal kesimden kente göç olgusu ve bölgeler arası dengesizlikleri incelemek üzere ele alınan bu çalışmada ikili yapı konusu üzerinde önemle durulmuştur. Konuya giriş niteliğindeki ilk ... -
Çağdaş resimde yeni romantikler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 80'li yılların başlarında kendini keşfediş, Romantik eğilimler ve geriye bakış, bir çok yeni Romantik Sanatçının doruklarda yer almasına olanak vermiştir. Bu sanatçılar kendilerini gösterene dek birbiri ardına ... -
Türk resminde figür (Başlangıcından (19.yy) II.Dünya Savaşı`na kadar)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)-117- ÛZET Onsekizinci yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu1 nun ilk kez Batı 'ya açıldığı önemli bir dönemdir.Nitekim Osmanlı devle tinin, değişen dünyaya ayak uyduramaz hale geldiğinde yaşa dığı çalkantıların bir kısmı bu ... -
Funk Akımı`nın seramik sanatındaki etkileri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Amerika'da, 1960'larda Batı Sahili bölgesinde (California, San Francisco, Bay Area) ortaya çıkan ve etkilerini günümüze kadar görebildiğimiz Funk Art, seramik sanatında önemli bir yer tutar. Önceleri resim ... -
Kübizmden gerçeküstücülüğe
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)TÜRKÇE ÖZET Modern sanatı hazırlayan nedenleri anlamak için ondokuzuncu yüzyılın sanat ve düşünce alanlarındaki yaklaşımını genel olarak gözden geçirmeliyiz. Ondokuzuncu yüzyılda batı uygurlağı iki önemli siyasi ve ekonomik ... -
1970`den günümüze Türk resminde eleştiri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)- 115 - SUMMARY In the 1970's our country's economic, political and social changes, works of art and their problems, without a doubt reflected on art and on the relationship between art and its followers. The ... -
Tipografinin görsel ve işlevsel olarak incelenmesi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Tipografi, iletişimin en yoğun görsel biçimidir. Düşünce ve kavramları kitlelere en rahat ve dolaysız olarak aktarabilen bu görsel dilin tarihçesi, toplumsal olaylar, mimari gelişim ve sanat tarihi bağlamında, dört ... -
Günümüz Trakya bölgesi el dokuma örneklerinde tasarım, işlev ve geleneksel sanat ilişkisi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Anadolu kültürünün bütünlüğü içinde Trakya Bölgesi de kendine ait kültür değerlerine sahiptir. Bunlar arasında yöredeki coğrafi koşullar etkisinde gelişen el dokumacılığı önemli yer tutmaktadır. Bu çalışma sanayileşme ... -
Kübizm`den bu yana dilsel göstergeler, tipografik, kaligrafik, metinsel ögeler taşıyan sanat yapıtlarının açıklanmasına yönelik bir deneme
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Düşünme yetisi ve dil sadece insanlarda bulunur. İnsan toplumsal bir varlıktır. Dilin birincil amacı insanlar arasında düşünce bildirişimi sağlamaktır. İletişimin yanı sıra dille araştırma yapar, sanatsal metinler ... -
Ta`lik kitabeler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Çalışmamız, Osmanlı mimari yapılarında bir yapı elemanı olarak kullanılmış kitabe örnekleri içerisin de Ta' lîk yazı karakteri ile yazılmış olanların belirlenmesini içermektedir. Tezimizin gelişim sürecinde, ... -
Borsa yatırımcılarının sosyo-psikolojik yapısı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Gelişmekte olan borsalar, tez konumuzun açımlanması ve varılan sonuçlar konusunda gerekli ipuçlarını vermesi açısından gerçek birer laboratuvar işlevi görürler. Çünkü sosyo-psikolojik davranım tarzları, ekonomik-politik ... -
Sanat nesnesinin oluşumunda ışık etkeni
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Sanat nesnesinin oluşumunda ışık faktörü incelenirken; birinci bölümde görsel algılamanın oluşumu, ışığın fiziksel yapısı ve ışığın tasarımda diğer kompozisyon öğeleriyle olan ilişkileri ele alındı. Bu bölümde amaç; ... -
Orta Çağ müziğinin toplumsal temelleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu kısa çalışmada toplumsal gelişimlerle kültür alanlarındaki değişimler arasında var olan koşutluğu, özellikle müzik alanında toplumsal, siyasal ve iktisadi etkinliklere göre oluşan dönüşümleri göstermeye çalıştık. ... -
Televizyon kanallarının Türk sineması üzerindeki teknik ve yapısal etkileri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)137 Bu tezin amacı, televizyonun Türk Sineması üzerine etkilerinin yapısal ve tekno lojik olarak incelenmesidir. Günümüzde Tv teknolojisi artık kıtalar arası iletişim yasalarını oluşturmuştur, her ülke kendi kültür değerlerini ... -
Özgün baskı sanatında prensipler ve yeni dönem Türk özgün baskı sanatı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)- VII SUMMARY This study aims to accomplish two goals: 1) to bring clarity to concepts related to the art of pnntmaking, 2) to study the recent history of contemporary pnntmaking in Turkey with the aim of creating an ...