20. yy. post avangard eğilimler resim sanatında 1980 sonrası post-avangarde eğilimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans tezi için, `Resim Sanatında 1980 Sonrası Post-Avangarde Eğilimler` başlığını seçtiğimde, benim de sanatçı olarak içinde bulunduğum 1980lerin genç kuşak sanatçılarının, dünya sanatı açısından hangi platformda yer aldığını; hangi sanat akımları ve hareketlerinin. Türkiye'de nasıl ve neden karşılık bulduğunu incelemek ve bu tez kanalıyla toparlamak bana oldukça ilginç geldi. 1980 ve sonrasından bahsetmek için önceki dönemlere de bakmak gerektiği için bu konuyu 3 bölümde hazırlamak istedim. Bu bölümler: 1. 20.y.y. Avant-garde ve 60ların sonu (ikinci Dalga) ile 70lerin Neo-Avangarde eğilimleri. 2. 1980 Post-Avangard. Neo-Ekspresyonizm. Neo-Klasik, Figür Resmi. Neo-Kitsch ve diğer eğilimler. 3. Sonuç. Dünyada ve Türkiye'de son yansımaları. 20.y.y. başı ile 1995 arasındaki dönemleri, önemli sanat akımları ve avant-garde hareketler açısından, birbirleriyle paralellikleri, karşıtlıkları bağlamında bir sanat rehberi gibi kurguladım. Tezin kolay fakat doğru anlaşılır ve genel bir fikir vermesi yönünden şematik bir biçimi oldu. Özellikle 1990 yılında Robert Atkins tarafından hazırlanan Art Speak (A Guide to Contemporaray Ideas. Movements and Buzzwords) adlı kitaptan esinlenerek tez için örnek seçtim. Özellikle son bölümde. 1980 sonrası Türk resminin serüvenini, gelişmelerini ve 1990lara doğru yoğunlaşan `enstelasyon` fikrinin, resim sanatının karşısına getirilip, neredeyse çağdaş sanat kavramının yalnızca enstelasyon ile tanımlanması üzerine düşüncelerimi, dünya sanatı ile karşılaştırmalı olarak açıkladım. SUMMARY For my master thesis. I preferred to select a topic such as `Post-Avant-garde Trends in Turkish Painting After 1980`. As a painter, being a part of the 1980s era in Turkish painting, I thought it was worthwhile to compare the 1980s trends in Turkish art with the international (western) developments in art movements. A comparison of platforms, reflections, interactions and influences. To concentrate my thesis on the movements after 1980s. I thought it was worthwhile to look at the foundation leading to this development. I decided to introduce this background in three sections. These are: 1. The beginning of avant-garde art in the 20th century, the second wave of avant-garde, end of 1960s and 1970s. 2. 1980s post avant-garde. Post-modernism. Neo-expressionism. Neo-classicism New figure Painting. Neo-Kikfci and the others. 3. Conclusion: Reflection of these developments in the west and in Turkey. In the introductory analysis. I classified the art movements up to 1995 from the general axis of avant-garde movements. I tried to be clear and schematic. As a system. I assimilated the approach of Pobert Atkins in his book, Art Speak (A Guide to Contemporary Ideas. Movements and Buzzwords). In the last section and conclusion. I handled the development of Turkish painting after 1980 and general trends and changes towards 1990. And the regeneration of the idea of installation art` in Turkey. In addition, analysing the efforts of putting the art of installation against the art of painting as the only alternative in contemporary art. This critical analysis is handled within the context of developments of the world art trends. II
Collections