Now showing items 361-380 of 4054

    • Tuğla ve çininin yapısal özellikleri (Anadolu, 12.-18.yy.) 

      Kaya, Meltem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      V ÖZET Tuğla ve çini, seramik malzemeler olarak, eski çağlardan günümüze dek yapılarda kullanılmıştır. Çalışma, tuğla ve çininin yapısal özellikleri üzerine yapılan araştırmayı kapsamaktadır. Birinci Bölümde; tuğla ve sırlı ...
    • Çiçek natürmortları 

      Gürkan (Arici), Suzan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Önceleri akademisyenler tarafından pek rağbet görmeyen natürmort'un, üretim ve sanatsal kaygılar açısından diğer resim türlerinden bir farkı olmadığı anlaşıldığında, akademisyenler ve diğer sanatçılar tarafından ...
    • Aşamalı iki boyutlu ve üç boyutlu kişisel yapıtın görsel tasarım analizi 

      Sümer, Makbule (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY This study is not an aim solely to acrutinize any specific periods or trends in History of Art, but an attempt to portray works of art and artistic endeavors as based on periods and works produced. Thanks to our ...
    • Erken Hristiyan ve ilk Bizans resim ve kabartma sanatında kaynak ve okullar (2 cilt) 

      Kipmen, Ahmet Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET M.S.Birinci yüz yıldan başlayarak dördüncü yüz yılın ortasına kadar olan süre içinde Erken Hristiyan sanatının biçimlenmesine; Pompei resim sanatı ile antik Yunan ve Roma kaynaklı üç üslup; Neo-Attika,resimsel ve ...
    • Türk Nesta`lık ekolü 

      Özcan, Ali Riza (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Türk hat sanatı tarihi içerisinde önemli bir yeri olan Nes'talîk yazı ve bu yazının Türk topraklan üzerinde nasıl Türkleştiği üzerinde çalıştığımız bu tez, Nesta'lîk yazının Anadolu'ya gelmeden önce ...
    • Sinemada sanat yönetmenliği ve bunun görsel tasarım etkisi 

      Çinici, Ayşegül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      The first decade of the cinema has been the period of experiments and inventions. Lumiere, Edison end Melies were leaders in their effort in making this new art a specific form. But anyhow, the first movies were very simple ...
    • 20. yüzyıl Amerikan sanatı ve çağdaş sanat merkezinin Avrupa`dan Amerika`ya geçişi 

      Asi, Nazli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Tezimin konusunu şöyle özetleyebilirim : 20. yüzyıl öncesinde Amerikan sanatının tarihçesi tanıtılarak teze başlandı. 19. yüzyıl ortalarından başlayarak Amerika' mn sosyal, ekonomik yapısı incelendi. Bu yapımn ...
    • 1992 yılı öncesinde Yugoslavya`da grafik baskı/resim ölçüleri ve eserlerinde anlatım biçimleri 

      Rakovica, Enver (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu araştırmanın yoğunlaştığı zaman dilimi olan 1950-90 yıllarını kapsayan, grafik sanatının zirveye ulaştığı dönemde, Ljubljana'da (Slovenya) düzenlenen Uluslararası Grafik Bienali'nin katkıları açıkça ...
    • Varoluşçu yaklaşımla heykel sanatı 

      Aşkan, Aydin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, ilk defa yazın sanatında ortaya çıkan ve örneklerini veren varoluşçuluk felsefesinin, sanatın iç içeliğinden yola çıkılarak heykel sanatına taşınması düşüncesiyle hareket edilmiştir. Bu bağlantının ...
    • 20. yy. başı Avrupa sanatının Amerikan sanatına etkileri 

      Topçu, Kadir Bora (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY THE INFLUENCE OF THE EUROPEAN ART ON AMERICAN ART AT THE BEGINNING OF THE 20TH CENTURY In the Period of New Classisim (end of 18. century and 19. cent) John Singleton Copley and Benjamin West had historical themes. ...
    • Ekonomik altyapıyı temellendirme bağlamında Türk resminde biçim sorunları 

      Arican, Meryem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      VI ÖZET `Çağdaş Türk Resmi` 1 883 'te Sanayi-i Nefîse'nin kuruluşuyla başlamaktadır. Osman Hamdi Bey' in önderliğinde açılan bu okul doğrudan sanat amaçlı ilk kurum oluşunun yanı sıra, Türk resminde bir dönüm ...
    • Empresyonizm`in Türk resminde yansıma biçimleri ve yerel üsluplaşmalar 

      Aladar, Şebnem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Empresyonizm ilk olarak Fransa'da ortaya çıkan, daha sonra diğer ülkelere yayılan ve modern sanatın öncüsü olan bir sanat akımıdır. Kendinden sonra çıkan sanat akımlarının da yönlendiricisi oldu. Neo Klasizme ...
    • Türk mezar taşlarında bitki motifleri 

      Elitez, Nazli Gülgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çok eski bir gelenek olan Türk mezartaşlarında bitki motiflerinin kullanımı,anlam ve sanatsal açıdan önem taşımaktadır, ancak günümüzde mezartaşları yüklendikleri anlamı ve içeriği kaybettiğinden, bitkisel motiflerin ...
    • Lise son sınıfta okumakta olan öğrencilerin siyasal katılımı 

      Erkul Aki, Işin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu Çalışma Klasik Liseler, Meslek Liseleri ve Yabancı Dille Eğitim yapan liselerdeki öğrencilerin siyasi parti tutmada etkilendikleri kaynaklan bulmaya yönelikti. (Aile, arkadaş çevresi, medya) örnekleme alman 789 öğrencinin ...
    • Türkiye`de aile yapısı-eğitim sistemi içerisinde çocuklarda yaratıcı düşünce oluşturma bağlamında televizyonun rolü 

      Zongur (Koşak), Nilgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışmada, toplumda yaratıcı düşünceye sahip bireyler oluşturma konusunda, televizyonun sahip olduğu işlevleri ortaya koymlaya yönelik bir sürece yer verilmiştir. Toplumda gerek sosyo-kültürel, gerekse psikolojik ...
    • Türk ve Osmanlı toplumu değişiminde tanzimat ve batılılaşma 

      Orhan, Said (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY The social change in the 19th century Ottoman Turkish society has been taken up focusing on the example of Tanzimat. The attempts of westernization during this period have been analyzed in relation to the impacts ...
    • 1980 sonrası Türkiye`de kalkınma politikalarına bağlı ihracat teşvikleri 

      Koç, Zeynel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Devletlerin ekonomi poltikaları, fertlerin ve toplumun refah seviyelerinin yükseltilmesini hedefler. Bu hedefe, ülkedeki yatırımların dolayısıyla üretimin artırılması, artan üretimin tüketiminin sağlanması gibi ...
    • Anadolu halk resminden, çağdaş Türk resim sanatına yansımalar 

      Köran, Temür (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Halk resmi kavramını, çeşitli yönleriyle tanımak ve ortaya koymak, konuyu ancak malzeme çokluğu ve etraflıca irdelemekle olur. Genellikle bu tip resimlerde doğrudan bir ustalık gözükmez. Ama şematik olarak levha ...
    • Haydn piyano sonatları 

      Bucak, Selen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      II ÖZET Haydn'ın sonat formuna en önemli katkısı bir bölümdeki dramatik `gelişme` kısmı ve motifsel gelişme fikridir. Haydn'ın erken dönem sonatları (L. 1-30) dönemin galant stilini yansıtırlar. L. 21-27 no.lu ...
    • Soyut espas, somut espas 

      Kavukçu, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Espas; hem çevresinde dolanabilen, hem içine girebilen, muhak¬ kak surette katı formu saran bir boşluktur. Espası iki kategoriye ayırıyoruz: 1-Sınırlı ve Yapay Espas: Bir nokta ile diğer nokta arası bir yeri var. ...