Teknoloji donanımlı bir sınıfta mutlak değer konusunun öğretiminden yansımalar: Aksiyon araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin günlük yaşantılarında karşılaştıkları sorunların üstesinden gelmek için kullandıkları en önemli araçlardan biri matematiktir. Bu nedenle matematik ilköğretimden üniversiteye kadar bütün kademelerde önemli bir yere sahiptir. Bunun yanında matematik öğrencilerin zorlandığı bir derstir. Matematik kavramlarının zorluğu, üst düzeyde bilişsel etkinlik gerektiren ve soyut kavramlardan oluşmasındandır. Daha somut olan veya daha az soyut olan kavramlar daha kolay öğrenilebilmektedir. Bu nedenle matematik eğitiminde öğrencilerin güçlük çektikleri kavramların bilinmesi ve bu kavramların öğrenilmesi için farklı yöntemlerin geliştirilmesi önemli hale gelmiştir. Öğrenme güçlüğü yaşanan soyut kavramların somutlaştırma yoluyla öğrenilmesinde görselliğin çok önemli yeri vardır. Bilgisayar teknolojisi resim, grafik, şekil ve etkileşimli animasyonları sunması açısından matematik eğitimi için önemli bir potansiyele sahiptir. Bu nedenle öğrenme güçlüklerinin giderilmesinde bilgisayar programlarının matematik derslerinde kullanımı günümüzde ön plana çıkmaktadır. Bu amaçla, mutlak değer konusunun öğretiminde etkileşimli tahtanın kullanımının nasıl bir öğrenme ortamı oluşturduğu bir aksiyon araştırması olarak ele alınmaktadır. Araştırma lise birinci sınıf okuyan 34 öğrencinin bulunduğu bir sınıfta gerçekleşmiştir. Araştırma deseni olarak aksiyon araştırması kullanılmıştır. Aksiyon araştırması gereği araştırmacı sınıf içi uygulamalarında aktif rol almıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin ders notları, araştırmacının sınıf içi gözlemleri ve mutlak değer sınavı kullanılmıştır. Verilerin analizleri ders notlarından, gözlemlerden ve mutlak değer sınavından elde edilen veriler araştırma problemimize uygun olarak analiz edildi. Araştırmadan elde edilen bulgular akıllı tahtanın öğrencilerin mutlak değer konusundaki öğrenme güçlüklerinin ortadan kalkması noktasında çok etkili olduğu görülmüştür. Dolayısıyla öğrencilerin akademik başarıları da artmıştır. Ayrıca akıllı tahta etkinlikleri öğrencilerin derslere motivasyonunu artırdığı ve bu doğrultuda da derslere olan ilgilerinin arttığı bulunmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlar ışığı altında mutlak değer öğretimine, akıllı tahta kullanımına ve ileride yapılacak çalışmalara önerilerde bulunuldu. Maths is one of the prominent ways to overcome the daily promblems individuals encounter. For this reason, it has a great importance in all grades from primary school to higher education. However, it is a difficult school subject for students. Because it reguires cognitive activity and consists of abstract terms. More concrete or less abstract terms can be learnt more easily. For this reason, recogrizing the terms students have difficulty in learning and improving different methods to teach these terms have become important. Visualising takes an important place in learning difficult abstract terms by making them concrete. Computer technology has an important potantial in terms of offering pictures, graphics, figures and interactive animations for maths teaching. For this reason, usage of computer programs in maths classes to eliminate the learning disabilities in maths comes into prominence. For that purpose, what kind of a teaching environment the usage of interactive board creates in teaching absolute values is being handled as an action research. This study was done in a classroom with 34 th grade students. The design of the study is action research. As reguired in the study, the researcher took an active role inclass opplications. Course Marks, in-class absorvations and absolute value exam were used as data collection tool. Data analysis, data from course Marks, observations and data from absolute value exam were analized in accordonce with our study problems. According to the findings, interactive board was effective in eliminating the learning disabilities about absolute value. So their academic succes improved. Also, it was found that interactive board activities increased students' motivations and by that way they became more interested in the course. In the light of the result of the study, recommendations were made for teaching absolute value using interactive board and for further studies.
Collections