Web teknolojilerinin ev ödevi uygulamalarında kullanımının öğrenci ve öğretmen yönüyle değerlendirilmesi: 7. sınıf matematik dersi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 7. sınıf matematik dersi ev ödevi uygulamalarında web teknolojilerinin kullanımının öğrenci ve öğretmen yönüyle etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Trabzon ilinin Akçaabat ilçesinde bir ortaokulun 7. sınıfındaki 26 öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel ve nicel verilerin toplandığı bu araştırma bir eylem (aksiyon) araştırmasıdır. Web destekli ev ödevi (WDEÖ) sürecinde öğrencilerden yazılı form, mülakat, ölçek ve sistem kayıtları yoluyla veriler toplanmıştır. Nitel veriler betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş, kodlama ve kategorileştirmeler sonunda temalar belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen nicel veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda WDEÖ'nün geleneksel ödev yöntemine göre öğrencilerin çoğu açısından kolay ve eğlenceli bulunduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenim yönetim sistemi (ÖYS)'nin ölçme-değerlendirme açısından diğer web teknolojilerine göre daha uygun olduğu sonucuna varılmıştır. WDEÖ ile ödev yönergelerin açık ve anlaşılır, ödev sonrasında yapılan ölçme-değerlendirmenin ise nitelikli yapıldığı görülmüştür. Ayrıca WDEÖ ile kişisel ilgi ve tercihlere göre ödev verilebilmesine zemin hazırlanmıştır. WDEÖ süreci anlık geribildirim, sosyal ağ ortamı, öğretmen-öğrenci ve öğretmen-veli iletişimine katkı gibi fırsatlar sunarken; bilgisayar ve internet yokluğu, sosyal ağ ve web sayfalarına zaman harcama gibi riskler ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin matematik kaygılarının azalmasında ise WDEÖ'nün anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. In this research, it is aimed to investigate the effects of using web technologies in the 7th grade mathematics lesson homework exercises by students and teachers.The study group of the research consists of 26 students in 7th grade of a secondary school in Akçaabat province of Trabzon in the academic year of 2013-2014. The method of research in which qualitative and quantitative data are collected is an action research. Data were collected through written form, interview, scale and system records from the students during the web-based homework (WBH) process. By the end of coding and categorizations, the themes are determined by using descriptive and content analysis method from qualitative data. Quantitative data obtained from the study were analyzed with the SPSS 22 package software.As a result of this research, according to most of students, WBH is funnier and easier than traditional method of homework. Learning Management System (LMS) is more appropriate than other web technologies in terms of measurement and evaluation. It was seen that the WBH and the homework instructions are clear and understable, in addition to this the post-homework assessment and evaluation was qualified. Furthere more, WBH has provided a basis for assigning homework according to personal interests and preferences. While the WBH process offers opportunities such as instant feedback, social networking environment, contribution to teacher-student and teacher-parent communication, the risks of computer and internet absence, social networking and spending time on web pages have arisen. It has been determined that there is no significant effect on the decrease of students' math anxiety.
Collections