Eine untersuchung zu den lesegewohnheiten der deutschlernenden in bezug auf familie, schule und peers am beispiel der deutschsprachigen schulen in Istanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin sahip olduğu okuma alışkanlıkları hayatlarında belirleyici bir özelliğe sahiptir. Okuma aracılığıyla bireyler hem bilgiye hem de iş hayatlarında başarıya ulaşabilirler. Bunun yanı sıra günümüz teknoloji dünyası için okuma alışkanlığı bir koşuldur. Bu nedenle günümüz modern vatandaşları toplumun bir parçası olabilmek adına okuma alışkanlığına sahip olmaları gerekmektedir. Fakat okuma alışkanlığı kendiliğinde kazanılabilen bir alışkanlık değildir. Bireylerin okuma alışkanlığı kazanımının sağlanması Aile, okul ve akran çevresinin desteği ile gerçekleşmektedir. Bu çalışma aile, okul ve akran çevresi ile İstanbul Liselerinde okuyan öğrencilerin okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkileri incelemektedir. Bu ilişkilere dair elde edilen veriler sonucunda aile, okul ve akran çevresinin okuma alışkanlığı bağlamındaki önemi gösterilmeye çalışılmaktadır. Araştırma İstanbul ilinde bulunan Almancayı birinci yabancı dil olarak öğreten 12 liseden alınan örneklem ile sınırlıdır. Anket formu vasıtasıyla veri elde edilen çalışmaya yaşları 14 ile 18 arasında değişen 455 lise öğrencisi katılmıştır. Anket formunda yer alan sorular öğrencilerin ailelerinin okuma sıklığı, okul ve Almanca dersine ilişkin soruları ve ayrıca akranların okuma alışkanlıklarına dair soruları da kapsamaktadır. Bu çalışmada toplanılan veriler bilgisayar ortamında SPSS'de kullanılan analiz yöntemleri ile incelenmiştir. Araştırma sorularına yanıt bulmak için Ki-Kare test yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçları doğrultusunda lise öğrencilerinin okuma sıklıkları ile aile, okul ve akran çevresi arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu saptanmıştır.Bu sonuçlara bağlı olarak aile, okul ve akran çevresinin kişilerin okuma alışkanlığı kazanmasında önemli rolü olduğu düşünülmektedir. The reading habit of an individual will determine his/her future life. Reading is necessary for knowledge and professional success; furthermore, it is a requirement in the contemporary, highly developed technological world. In order to become a part of the current society, recent citizens must acquire a lifetime reading habit. But it is impossible to develop a reading habit on one's own; it requires external aid. It could be given by family, school and peer group. For this reason, the aim of this thesis is to depict the relationship between family, school and peers and the reading habits of Turkish high school students in Istanbul.The data was gathered through questionnaires with 455 students, aged between 14 and 18, from 12 high schools teaching German as their first foreign language. The questionnaire contains questions about the students' assessments of their reading frequencies, their families, their schools, their German lessons and their peer group with their reading frequency assessments. Employing the chi-square test, the relationship between the variables of family, school and peers and the reading frequency assessments of the participants were tested.On the basis of statistical evaluation, it was possible to allege that significant relationships do exist between the variables of family, school, peers and the reading frequencies of the participants.The results of the study supported the assumption that the family, school and peers are meaningful partners in the acquisition of reading habits.
Collections