Browsing TEZLER by Title
Now showing items 46-65 of 427
-
Belediye çalışanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile teknoloji kabul ve kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-07)Bu araştırmanın amacı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nde çalışan personellerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Teknolojik Kabul ve Kullanım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin incelenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ... -
Benzerlikler ve farklılıklar stratejisinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı üzerinde etkililiğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu çalışmanın temel amacı Marzano'nun etkili öğretim stratejilerinden benzerlik ve farklıkları belirleme stratejisinin 2017-2018 eğitim öğretim yılı Sosyal Bilgiler dersi ünitelendirilmiş yıllık planına göre 6. Sınıf ... -
Bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik program tasarımının geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-27)21. yüzyıl becerileri arasında yer alan bilgi işlemsel düşünme her bireyin sahip olması gereken bir beceri olarak tanımlanmakta ve önemi çeşitli çalışmalarla ifade edilmektedir. Bu beceri, öğrencilere kazandırılması için ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri`nin okullarda kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-30)Bu araştırmanın amacı Bilgi ve iletişim Teknolojilerinin okullarda kullanılmasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Dünya genelinde birçok ülkede Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) ... -
Bilim ve sanat merkezlerine yönelik karşılaştırmalı bir inceleme ve standartların belirlenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitimi Bilim ve Sanat Merkezlerinde sürdürülmektedir. Standartların baz alındığı ülkeler, üstün zekâlı ve yetenekliler eğitiminde başarıyı yakalamış olan Amerika Birleşik ... -
Bilimsel epistemolojik inançlar, TEOG sınavına ilişkin tutumlar ve TEOG başarısı arasındaki ilişkilerin analizi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın genel amacı; 8. sınıf öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının, TEOG sınavına ilişkin tutumlarının incelenmesi ve bu etkenler ile öğrencilerin TEOG sınav başarıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. ... -
Bilişsel davranışçı temelli siber zorbalık önleme programının etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-17)ÖZETBu araştırmanın amacı araştırmacı tarafından geliştirilen bilişsel davranışçı temelli siber zorbalık önleme programının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin zorba veya mağdur olma açısından siber zorbalık ve akran zorbalığı ... -
Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı psiko-eğitim programının psikolojik dayanıklılık üzerindeki etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Bu araştırmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı psiko-eğitim programının psikolojik dayanıklılık üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın alt amaçları ise, bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı psiko-eğitim ... -
Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı web tabanlı interaktif ve geleneksel psiko-eğitim programlarının çocukların bilişsel hatalarına ve psikolojik belirtilerine etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı olarak geliştirilen web tabanlı interaktif ve geleneksel psiko-eğitim programlarının çocukların bilişsel hataları ve psikolojik belirtileri üzerindeki etkisini ... -
Bilişsel talep düzeylerine göre 8. sınıf matematik ders kitaplarındaki etkinliklerin kalitelerinin belirlenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Bu tezde 8. sınıf matematik ders kitaplarında yer verilen etkinlikler bilişsel talep düzeyleri çerçevesinde incelenmiş ve bu kitaplardaki etkinlikler bilişsel talep düzeyleri bakımından karşılaştırılmıştır. Bu amaçla ... -
Bir akademik gelişim modeli tasarımı ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada yükseköğretim için işlevsel bir akademik gelişim modeline rehberlik edecek ilkelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra geliştirilen ilkeler doğrultusunda akademik gelişim modeli tasarlayarak, ... -
Bir mesleki gelişim programı kapsamında eğitim alan sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde otoriter ve diyalojik söylem kullanım durumlarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu çalışmada bir mesleki gelişim programı kapsamında eğitim alan sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde otoriter ve diyalojik söylem kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Tübitak tarafından desteklenen proje ... -
Birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-30)Bu araştırmanın amacı, birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve Matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının öğretmen görüşleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma, ... -
Cebir öğrenme alanı bağlamında Türkiye, Singapur ve ABD ( Wisconsin eyaleti) 5-8. sınıflar matematik öğretim programlarının karşılaştırılması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 5-8. sınıflar cebir öğrenme alanı kazanımları bağlamında hangi kazanımların müfredatta yer aldığı, kazanımların öncelik sonralık ilişkileri, öğretildiği sınıf seviyesi gibi durumların karşılaştırılması ... -
Coğrafya öğretmenlerinin etkili öğretim
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada coğrafya öğretmenlerinin öğretim süreci içerisinde kullandıkları etkili öğretim stratejilerininin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Irak'ın Kerkük şehrinde görev yapmakta olan ... -
Cumhuriyet Dönemi ilkokul matematik ders öğretim programlarının matematik okuryazarlığı perspektifinden incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu çalışma kapsamında, matematik okuryazarlık kavramının Cumhuriyet dönemindeuygulamaya konulan ilkokul matematik dersi öğretim programlarında hangi yönleriyle venasıl ele alındığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ... -
Çevrimiçi bir sosyal medya ağının okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimi açısından incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-08)Bu çalışmanın amacı, kullanımı günden güne artarak devam etmekte olan sosyal medya platformlarından birisi olan Facebook'un okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimleri açısından incelenmesidir. Bu amaca yönelik, ... -
Çocuk edebiyatı eserleriyle insan hakları eğitimi programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Etkili bir insan hakları eğitimi için sınıf öğretmen adaylarına yönelik Çocuk Edebiyatı Eserleriyle İnsan Hakları Eğitimi Programının (ÇEEİHEP'nin) geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen ... -
Çocuk edebiyatının temel ilkeleri bakımından Memduh Şevket Esendal`ın öykülerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-25)Bu araştırma, çocuk edebiyatının temel ilkeleri bakımından Memduh Şevket Esendal'ın öykülerini öğrenci görüşlerinden yola çıkarak değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, ilköğretim ikinci kademeden ... -
Çocuk hakları eğitimi için öğretmen mesleki gelişim aracı olarak bir facebook grubunun incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-16)Çocuk hakları (ÇH) ve çocuk hakları eğitimi (ÇHE) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin paylaşımda bulunduğu bir Facebook grubunda ÇHE için gerçekleştirilen faaliyetleri ve bu grubun sınıf öğretmenlerinin ÇHE' ye ilişkin ...