Çevrimiçi bir sosyal medya ağının okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, kullanımı günden güne artarak devam etmekte olan sosyal medya platformlarından birisi olan Facebook'un okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimleri açısından incelenmesidir. Bu amaca yönelik, Facebook üzerinde okul öncesi öğretmenlerinin bulunduğu bir grup, belirli ölçütler dikkate alınarak seçilmiştir. Seçilen `TÜM ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ` adlı grupta paylaşılan gönderi ve yorumlar veri doyumuna erişene dek kaydedilmiş, 16 günlük verinin yeterli olduğuna karar verilmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine ait araçsal durum çalışmasından yararlanılarak yapılmıştır. İlgili gruptan, toplam 433 gönderinin ve 5003 yorumun analizleri Nvivo programı ile yapılmıştır. Ayrıca grupta üye olarak bulunan 40 öğretmenle yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerle görüşme çevrimiçi olarak grup üzerinden yapılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerden ve ilgili grupta yapılan gönderilerden ve yorumlardan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İlgili grupta yapılan gönderilerden ve yorumlardan toplanan verilerin analizinde önce düşük düzeyli kodlama ile kodlanmış ve sonucunda 722 adet kod ortaya çıkmıştır. Düşük düzeyli kodlardan ortak amaca hizmet ettiği belirlenen kodlar bir araya getirilerek, 158 koda indirgenmiştir. Bu kodlar ise 4 tema (a) öğrenme süreci, b) mevzuat işleri c) beğeni –etiketleme- takdir- takip-teşekkür-sitem, d) eğitim dışı) ve 14 alt tema altında toplanmıştır. Araştırmaya ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışmasında nitel araştırmalarda kullanılan aktarılabilirlik, inandırıcılık, onaylanabilirlik ve güvenilebilirlik ölçütlerini sağlamak için alanyazındaki tekniklerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en çok öğrenme sürecine dair paylaşımlarda bulundukları, öğretmenlerin özellikle belirli gün ve haftalar ile ilişkilendirilmiş etkinlikler ve materyaller üzerine fikir alışverişi yaptıkları görülmüştür. Yönetmelik ve resmi duyurular ile ilgili öğretmenlerin gruptan faydalandıkları tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin grup içerisinde yaptıkları paylaşımlara karşın birbirlerine teşekkür, takdir ettiği yargısına varılmıştır. Görüşme yoluyla öğretmenlerden elde edilen verilerin analizi neticesinde ise, öğretmenlerin grupta en çok etkinlikleri takip ettikleri, mesleki gelişimlerine yeni etkinlikler öğrenip sınıflarında uygulayarak katkı sağladıklarını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak incelenmiş olan bu grubun öğretmenin mesleki gelişimine faydalı olduğu gözlenmiştir. The objective of this case study was to find out whether preschool teachers can benefit from Facebook, a widely used and constantly growing social media tool, as an online professional development tool. For this purpose, a Facebook group of preschool teachers that met certain criteria was selected. Posts and Comments in the group named TÜM ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ were gathered until required data was collected, and 20 days of data was seen sufficient. The research was conducted using instrumental case study method. As a result, a total of 433 posts and 5003 comments were analysed with Nvivo data analysis software.Furthermore, structured interviews were conducted with 40 teachers who are members of the group online. The data gathered from the interviews with teachers and from the posts and comments, was analysed using content analysis method. The data analysis for the posts and shares was initially coded with low-level coding method and as a result, 722 codes were emerged. The codes with the same meaning were combined and reduced to 158. These codes were categorized under 4 themes, which are a) learning process, b) regulations c) like –mentions- appreciaton- follow-thanks-reproach d) irrelevant to education and 13 other sub-themes. Certain techniques in the literature and criteria were used to ensure validity, reliability, credability, transferability, dependability and conformatibility of the study. The results revealed that the teachers mostly share about learning process and they generally exchange opinions about activities and what materials to use. It was also found out that teachers use the group to learn and ask about educational reguations. Additonally, it was inferred that the teachers in the group appreciate and thank each other for the co-operatoion. As a result of the data analysis from the interviews that were conducted with the teachers, it was was found out that learning about new activities and carrying them out in the classroms was the most significant contribution to their professional development. Thus, the mentioned group was found out to be beneficial for the teachers as a means of teacher development tool.
Collections