Çocuk edebiyatının temel ilkeleri bakımından Memduh Şevket Esendal`ın öykülerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, çocuk edebiyatının temel ilkeleri bakımından Memduh Şevket Esendal'ın öykülerini öğrenci görüşlerinden yola çıkarak değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, ilköğretim ikinci kademeden 35 öğrenciyle görüşülmüş ve görüşme sonucu elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir.Araştırma, Kahramanmaraş ili Dulkadiroğlu ilçesinde bulunan Yavuz Selim Ortaokulunda 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ilköğretim 7. ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerle, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Memduh Şevket Esendal'ın uzman görüşüyle belirlenen 12 öyküsü üzerine sorulan soruları yanıtlamaları için öncelikle öğrencilere öyküler okutturulmuş, ardından öğrencilerle yüz yüze görüşülerek onlara öyküler hakkında, çocuk edebiyatının temel ilkeleri çerçevesinde oluşturulan sorular yöneltilmiş ve öykülerin anılan ilkelere uygun olup olmadığı öğrencilerin bakış açılarından hareketle belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Memduh Şevket Esendal'ın öykülerinin genel itibariyle, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin seviyesine uygun olduğu, çocuk edebiyatının temel ilkelerine dayandığı ve öğrencilere okutulabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır. This research was carried out in order to evaluate the stories of Memduh Şevket Esendal in terms of the basic principles of children's literature from the student's viewpoint. In the study, 35 secondary school second grade students from the second stage were interviewed and the results obtained from the interview were analyzed using descriptive statistics.The study was carried out with students who were in the 7th and 8th grades of primary education in the 2016-2017 academic year in Yavuz Selim Secondary School, located in the Dulkadiroğlu district of Kahramanmaraş province, using a semi-structured interview form. In order to answer the questions asked about 12 stories by Memduh Şevket Esendal which were determined by expert opinion, the students were asked to read the stories first; then interviewed face to face about the stories; questions about the basic principles of children's literature and it was attempted to determine from the students' viewpoint whether the stories corresponded to the mentioned principles.As a result of the research, the stories of Memduh Şevket Esendal were generally found to be appropriate to the level of second graders, based on the basic principles of children's literature and can taught to students.
Collections