Belediye çalışanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile teknoloji kabul ve kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nde çalışan personellerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Teknolojik Kabul ve Kullanım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin incelenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ilişkilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2019 yılında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin en yoğun birimleri olan ve vatandaşın en çok hizmet talebinde bulunduğu GASKİ, İtfaiye ve Zabıta teşkilatlarında görev yapan belediye personelleri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise bu farklı birimlerde görev yapan rasgele seçilen 246 belediye çalışanı oluşturmaktadır. Nicel yaklaşım çerçevesinde sorulara cevap aranan bir araştırmadır. Çalışmada hedeflenen değişkenleri belirlemek maksadıyla aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve Yaman ve Yazar (2015) tarafından geliştirilen 'Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği' ile 'Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli Ölçeği' uygulanılmıştır. Ölçeklerin sonuçlarının hatadan uzaklığı onaylanmış ve Cronbach Alpha katsayısı (0,97)'yi göstermiştir. Çalışmada istatistiksel analizlerde ilişkisiz evren bütününü yansıtacak örneği belirlemek için t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçların değerlendirilmesi neticesinde, çalışmaya katılan belediye çalışanlarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ile Teknolojik Kabul Düzeyleri orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, belediye çalışanlarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Teknolojik Kabul ve Kullanım Düzeylerinin; 'Cinsiyete, öğrenim düzeyine, hizmet süresine, alınan kurs sayısına' göre istatistiksel değerlendirme neticesinde anlamlı bir farklılık olmadığı, buna karşın Hedonik Motivasyon ile Kursa Gidip Gitmeme bakımından ise anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the relationship between the lifelong learning trends and the technology acceptance level of the employees in Gaziantep Metropolitan Municipality and to reveal their relationship with some demographic variables.The population of the research was GASKİ, Fire and Municipal Polis Department employees who are the highest number of service requests were made by citizens and the most compact units Gaziantep Metropolitan Municipality in 2019. The sample of the study included, randomly selected 246 municipal employees who were working different location. The answers to the questions are sought with a quantitative approach. `Personal Information Form`, `Lifelong Learning Trends Scale` developed by Yaman and Yazar (2015) and `Technology Acceptance and Use Unified Model Scale` was applied to determine the targeted variables in the study. The distance of the scales results from the error was approved and Cronbach Alpha coefficient showed (0.97). The distance from the results of the scales was confirmed and shows the Cronbach's Alpha coefficient (0.97). In the study, t-test and One-Way Anova were used to determine the sample to reflect the unrelated universe in statistical analysis.As a result of the evaluation of the results achieved it was determined that Lifelong Learning Trends and Technological Acceptance Levels of the municipal employees participating in the study were at medium level. In addition, Lifelong Learning Trends and Technological Acceptance and Use Levels of municipal employees; there was no significant difference in terms of statistical evaluation according to 'gender, education level, service period, number of courses taken, but there was a significant difference in terms of Hedonic Motivation.
Collections