Çocuk hakları eğitimi için öğretmen mesleki gelişim aracı olarak bir facebook grubunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk hakları (ÇH) ve çocuk hakları eğitimi (ÇHE) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin paylaşımda bulunduğu bir Facebook grubunda ÇHE için gerçekleştirilen faaliyetleri ve bu grubun sınıf öğretmenlerinin ÇHE' ye ilişkin mesleki gelişimlerine katkılarını incelemeyi amaçlayan bu çalışma durum araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ÇHE için paylaşımların yapıldığı Facebook grubu ile online görüşmenin yapıldığı çalışma grubu oluşturur. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan ÇHE için paylaşımların yapıldığı Facebook grubu kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenmiş toplam 265 kişiden oluşmuştur. Online görüşmenin yapıldığı çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönetimiyle belirlenmiş toplam 19 kişiden oluşmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Facebook Grubunun Etkililiğini Değerlendirme Görüşme Formu ve Facebook grubuna ilişkin paylaşım dokümanları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışma grubunu oluşturan sınıf öğretmenlerinin ÇHE' ye yönelik birbirlerine tavsiyelerde bulundukları, bu bağlamda kullanılacak materyalleri ve etkinlikleri grupta paylaşarak birbirleriyle fikir alışverişi yaptıkları, ÇH ve ÇHE ile ilgili problemler için birlikte çözüm ürettikleri ve varsa eksikliklerini tamamladıkları görülmüştür. Ayrıca, online görüşme sonuçları bu facebook grubunun sınıf öğretmenlerinin ÇHE ile ilgili mesleki gelişimlerine faydalı olduğunu göstermiştir. This study was designed as a case study, aimed to analyze the activities on children's rights (CR) and children's rights education (CRE) shared by the classroom teachers in a Facebook group and to analyze the professional competence of classroom teachers about children's rights (CR) education. The study groups of this research consist of the Facebook group where teachers shared information about CRE and the study group with whom the online interviews were realized. The Facebook group of the study where teachers shared information on CRE consists of 265 people who were determined with snowball sampling method. The study group with whom online interviews were realized consists of 19 people who were determined with criterion sampling method. In this research, Interview Forms for the Evaluation of Efficacy of the Facebook Group and the shared documents in the Facebook group were utilized for data collection. As a result of the research, it has been observed that the classroom teachers in the study group had some suggestions on CRE, exchanged ideas, shared related materials and activities, produced solutions for CR and CRE problems in the group and corrected each other's deficiencies when needed. Additionally, the results of online interviews showed that this Facebook group is useful to professional development of classroom teachers related CRE
Collections