İlköğretim branş öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kulllanım düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji, artık hayatımızın her alanında bize kolaylıklar sağlayan ve hayat standartlarımızı yükselten bilgi ve araçların tümü olarak tanımlanabilir. Bu nedenle teknolojinin eğitim ve öğretim alanına girmesi kısa zamanda gerçekleşmiştir. Eğitim teknolojileri; öğrenme-öğretme süreçlerinin oluşturulması, analiz edilerek eksikliklerinin giderilmesi, süreçlerin uygulamaya konulması ve daha sonra bu süreçlerden dönüt alınması olarak da tanımlanabilir (Yaylacı ve Yaylacı, 1999). Eğitim ve öğretim hayatına bir çok kolaylık getirmesi eğitim ve teknolojiyi ayrılmaz bir bütün haline getirmiştir. Böyle bir ortamda teknolojinin eğitimle harmanlanmasında en büyük yükü taşıyan öğretmenlerdir. Teknolojinin sınıf ortamında kullanılması, öğrencilerin ilgi ve dikkatini çekecek şekilde sunumu, bu bağlamdaki yöntem ve tekniklerin uygulanması hususunda öğretmenlerin gerçekleştirmesi gereken ek sorumluluklar ortaya çıkmıştır. Bu sorumlulukların üstesinden gelinmesinde öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlilikleri büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma, X ve Y kuşağı branş öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntemlerden olan anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırklareli Lüleburgaz ilçesinde bulunan ortaokullardan uygun örnekleme yoluyla seçilen 153 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Rukiye Bayraktar tarafından geliştirilmiş olan ''Eğitim Teknolojileri Yeterlilik Belirleme Ölçeği'' kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir daha Sonra doldurulacaktır
Collections