Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitimin beş yaş grubundaki çocukların ilköğretime hazır bulunuşluk seviyelerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitim alan beş yaş grubu çocukların ilköğretime hazır bulunuşluk seviyelerindeki değişimin incelenmesi amaçlanmaktadır.Bu çalışmanın evrenini Balıkesir ili Edremit ilçesindeki okul öncesi eğitimine devam eden beş yaş grubu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Balıkesir ili Edremit ilçesindeki Sarıkız Anaokulunda yarım gün eğitim almaya devam eden devam eden beş yaş grubu 46 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Özgül POLAT tarafından oluşturulan Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Marmara İlköğretime Hazır oluş ölçeğinin Gelişim Formu örneklemin her bir gelişim alanı hakkında bilgi edinebilmek amacıyla çalışmada yer alan öğrencilerin öğretmenleri tarafından doldurulmuş, Uygulama Formu ise temel akademik beceriler açısından veriler elde edebilmek amacıyla araştırmacı tarafından her öğrenciye bire bir uygulanmıştır.Verilerin analizinde SPSS 18.00 programından Parametrik Olmayan Testler grubunda bulunan Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitim alan beş yaş grubu çocuklarda Matematik becerileri, Fen Becerileri, Zihinsel Ve Dil Becerileri, Sosyo-Duygusal Beceriler ve Özbakım Becerileri arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Öyküleştirme Yöntemi ile eğitim gören ve görmeyen çocuklar arasında çizgi çalışmaları, fiziksel beceriler, labirent becerileri, ses becerileri, arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır. Bu çalışmalarda anlamlı farkın oluşmamasının nedeni olarak Öyküleştirme yöntemi kullanılarak hazırlanan plânda bu becerilere çok fazla yer verilmemiş olması gösterilebilir. Ayrıca deneye başlamadan önce yapılan ön test çalışmasında kontrol grubu öğrencilerinin sosyo-duygusal beceri, özbakım becerileri ve zihinsel beceriler alt boyutlarında daha başarılı oldukları saptanmıştır. Ancak ön test çalışmalarında ölçeğin diğer 6 alt boyutunda anlamlı fark çıkmadığı için deneyin yapılmasında herhangi bir sakınca görülmemiştir. Ayrıca okul öncesi grubu çocuklarına zekâ testi veya bunun gibi herhangi testler uygulanamadığı için maalesef tüm alanlarda eşitleme yapmak olanaksızdır. CreativityIn this study, it is aimed to investigate the changes in primary education readiness levels of five-year-old children who are educated on the narrative based method.The universe of this study consists of five-year-old group students who continue to pre-school education in the Edremit district of Balıkesir province. The sample of the research consists of 46 students who are continuing to take half day education in Sarıkız Kindergarten in Edremit,Balıkesir. The Marmara Primary School Readiness Scale formed by Özgül POLAT was used in the collection of the data. In order to obtain information about each developmental area from the Marmara Primary Education Readiness Scale's Developmental Sample, each student was individually administered by the researcher in order to obtain data from the perspective of basic academic skills.In the analysis of the data, the Wilcoxon Marked Ranks Test, which is included in the Nonparametric Tests group, was applied to the SPSS 18.00 program.According to the results of the research, there was a significant difference among the mathematical skills, science skills, mental and language skills, socio-emotional skills and self-care skills in five-year-old children who were taught on the narrative based method. There was no significant difference among line-work, physical skills, labyrinthine skills, and sound skills in the children who were and were not educated by the Narrative Method. The reason why there is no meaningful difference in these studies is that the plan prepared by using the Narrative method has not been given much place to these skills. Moreover, it was determined that the control group students were more successful in the socio-emotional skills, self-care skills and mental skills sub-dimensions in the pre-test study before the experiment started. However, no significant difference was found in the other six subscales of pre-test studies, so no inconveniences were observed in the experiment. Unfortunately, it is not possible to equalize the pre-school group in all areas, because the wit test or any other tests like this can not be applied to them.
Collections