İngilizce öğretim sürecinde diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf İngilizce derslerinde diyalojik pedagojinin uygulanma düzeyi ile diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkları belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, Çanakkale ilindeki demografik özellikleri farklı beş farklı okuldan 5 farklı durum betimlenmiştir. Her bir duruma ilişkin 5. sınıf İngilizce dersleri gözlemlenmiş ve öğretmenleriyle görüşme yapılmıştır. Gözlem öncesinde hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu, kullanılmıştır. Görüşme için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve alan notları aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi MAXQDA 2018 paket programıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın bulguları incelendiğinde, 5. sınıf İngilizce öğretim/öğrenme süreçlerinde üç okulun monolojik, bir okulun yarı diyalojik ve bir okulun da diyalojik eğilim gösterdiği belirlenmiştir. Bu durumların özellikleri bağlamında, diyaloji için oluşturduğu sınırlılık ve fırsatlar gözlem ve görüşme analizleriyle belirlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, 5. sınıf İngilizce öğretiminde diyalojik pedagoji sınırlılıkları; geleneksel öğretim, yöntem ve tekniklerin kullanılması, öğretmen kaynaklı öğretmen-öğrenci etkileşiminin fazla olması, cevap odaklı ders sürecinin gerçekleştirilmesi, otorite temelli eğitim anlayışı, ders saatlerinin azlığı, yoğun müfredat içeriği ve yetersiz hedef dil kullanımı olduğu tespit edilmiştir. Diyalojik pedagoji fırsatları ise; öğrencilerin kendilerini rahatça ifade edecekleri ortam, destekleyici tutum ve farklı fikirlerin zenginlik olarak görülmesidir. Daha sonra doldurulacaktırThe purpose of this study is to determine the advantages and challenges of the dialogical classroom in the 5th grade class of middle school. To reach the aim, multiple case study, which one of the qualitative research methods, was used. In the research process, 5th grade English course in five different middle schools in Çanakkale province was observed and their English teachers were interviewed. The structured observation form prepared before the observation was used. For the interview, a semi-structured interview form was prepared. In the study, qualitative data were obtained through observation, interview and field notes. The data were analyzed with the MAXQDA 2018 package program. When the findings of the study were examined, it was determined that three schools had monologic tendencies, one school had semi-dialogic tendencies and one school had dialogic tendencies. In the context of these characteristic features, the challanges and advantages for dialogical classroom were determined through the results of observations and interviewes.In the light of the findings, traditional teaching methods, dominant teacher-student interaction, response oriented learning atmosphere, authority, inelligible lesson duration, intensive content in curriculum and unsatisfying target language usage were determined as challanges for a dialogical class. And also, the environment in which students will express themselves freely, supportive attitudes and the fact that different ideas are seen as richness in class are some of the advantages for a dialogic class.
Collections