Browsing TEZLER by Title
Now showing items 193-212 of 739
-
Geçici eğitim merkezlerinde görev yapan Suriyeli ve Türk sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik deneyimleri üzerine bir yaşam öyküsü araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmada geçici eğitim merkezlerinde görev yapan Türk ve Suriyeli sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik deneyimleri üzerine bir yaşam öyküsü hazırlayarak öğretmenlerin geçici eğitim merkezindeki tecrübelerinin günlük ... -
Geçmişten günümüze Bozcaada turizmi ve Bozcaada'da potansiyel turizm olanakları üzerine bir değerlendirme
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bozcaada; köklü tarihi geçmişi, yıllardır süregelen barış ve kardeşlik ruhuyla iç içe yaşayan farklı kültür ve inanç yapısındaki nüfusun birlikte yaşam sürmesi, doğal çevrenin sağladığı güzellikleri, temiz deniz ve plajları, ... -
Gelibolu vilayeti (1913-1926)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Araştırmanın adı `Gelibolu Vilayeti (1913-1926)`dir. Veri/belge tarama yöntemi kullanılmıştır. Devlet ve askeri arşivler, Meclis-i Mebusan ve TBMM Zabıt Tutanakları, Salnameler, Sıhhiye Raporları, Nüfus Sayım Kayıtları, ... -
Gelibolu`da eğitim, eğitim kurumları ve bilim insanları (1400-1601)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu çalışma; 1400-1601 yılları arasında Gelibolu'da medrese, muallimhane ve zaviyeler ile bilim insanlarının ilmi faaliyetlere katkısını ortaya çıkarmaya yönelik hazırlanmıştır. Çalışmada veri toplama tekniklerinden ... -
Genre-based instruction and genre-focused feedback: A multiperspective study on writing performance and the psychology of writing
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu çalışma Tür Temelli Öğretim ve tür temelli dönüt'ün bir tür olarak edebi analizkompozisyonu hakimiyeti, yazma performansı ve yazma psikolojisi üzerindeki olası etkileriniortaya koymayı amaçlamaktadır. İkinci olarak, ... -
Göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde okul ... -
Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları çevreye ve mesleğe uyum sorunlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları çevreye ve mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. ... -
Görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmada görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri' araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için anket, görüşme ... -
Göstergebilim açısından Türkçe ders kitapları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ders kitabı hazırlanırken tek bir alanın verileri yeterli olmamaktadır. Ders kitaplarının hazırlanması sürecinde dil bilimi, metindilbilim, göstergebilim gibi alanların verilerinden yararlanılması gerekmektedir.Göstergebilimsel ... -
Güneş pillerine karşı farkındalık ölçeği geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)Bu çalışmanın amacı; Fen Bilgisi Eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarının başında gelen Güneş enerjisinin teknolojiye entegre edilmesiyle oluşturulan Güneş pilleri ile ilgili ... -
Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan ortaöğretim öğrencilerine yönelik farklı deprem eğitim şekillerinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Afet, insanlar ve bütün canlılar üzerinde yarattığı etkiler bakımından fiziksel, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik sonuçları olan doğal, teknolojik ve insan kaynaklı olaylardır. Ülkemizde afet denilince akla ilk gelen hiç ... -
Halide Edib Adıvar` ın romanlarında askerler ve askerlerin eğitimde rol model olmaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Halide Edib Adıvar' ın Romanlarında Askerler ve Askerlerin Eğitimde Rol Model OlmalarıBu araştırmanın temel amacı; Millî Edebiyat Dönemi yazarlarından olan Halide Edib Adıvar' ın romanlarındaki askerlerin ... -
Halk eğitim merkezlerindeki İngilizce programının değerlendirilmesi: Çanakkale örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrenci ve kurs öğretmenlerinin bakış açıları aracılığıyla Çanakkale şehrindeki Halk Eğitim Merkezlerindeki İngilizce Programı'nın etkililiğini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, bu ... -
Halk eğitimi merkezi çalışanları ve kursiyerlerinin aktif yaşlanma algıları: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Halk Eğitimi Merkezi Çalışanları ve Kursiyerlerinin Aktif Yaşlanma Algıları: Çanakkale İli Örneği Araştırmanın amacı Halk Eğitimi Merkezi'nde çalışanlar ile kursiyerlerin aktif yaşlanma algılarının belirlenmesidir. ... -
Halk eğitimi merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemlere dair öğretmen görüşleri: Ankara örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)ÖzetÇalışmanın amacı, Ankara ilinin altı merkez ilçesindeki dokuz halk eğitimi merkezinde uygulanan yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemleri, öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit etmek, çözüme ... -
Handlungsorientierte lehr- und lernverfahren und kulturvermittlung im fremdsprachenunterricht – eine empirisch-qualitative forschung
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı Dil Derslerinde Eylem Odaklı Öğretme ve Öğrenme Yöntemi ileKültür Aktarımı İlişkisi- Ampirik Nitel Bir AraştırmaBu yüksek lisans çalışmasının amacı, yabancı dil derslerinde eylem odaklı etkinlikler ile hedef dilin ... -
Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri çalışanlarının afetlere karşı psikolojik dirençliliği, iyilik haline ilişkin algıları ve bütünlük duyguları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Afetler ile ilgili yapılan çalışmaların temelindeki amaç bireylerde, toplumda, kamu kurum ve kuruluşlarında afetlere karşı dirençliliği sağlamaktır. Bu nedenle hastane öncesi alanda çalışan sağlık personellerin psikolojik ... -
Hayat bilgisi dersi kazanımlarının ortak ve derse özgü becerileri kazandırmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim programında yer alan 9 adet ortak becerinin ve 5 adet Hayat Bilgisi dersine özgü becerinin kazandırılmasında, Hayat Bilgisi dersinin ne derece etkili olduğunu öğretmen görüşlerine dayalı olarak ... -
Hayat bilgisi öğretim programı kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-21)Bu araştırmada Hayat Bilgisi Öğretim Programı KazanımlarınınÖğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi amacıyla veri toplamaya yönelik bir araştırmadır. Nitel araştırmanın kullanıldığı bu araştırmada durum çalışması deseni ... -
Hızlı okuma eğitiminin 10. sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve anlama düzeylerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, hızlı okuma eğitiminin 10. sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve anlama düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim öğretim yılının ilk yarıyılında Çanakkale ...