Görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri' araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için anket, görüşme ve veri analizi yöntemi kullanılmıştır.Görme engelli Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmeni katılımcı öğretmenlere şahısları ile ilgili kişisel, mesleki veriler ve çalışma durumu bilgileri sorulduktan sonra, sınıftaki görme engelli öğretmenler için ders materyalleri hangilerinin mevcut olduğu,eğitim teknoloji araç gereçleri sahip olunup olunmadığı, ilgili araçları kullanma sıklığı, istek ve önerileri farklı tür (test, evet-hayır, ucu açık ve cevaplandırmalı) sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Halen 250'yeyakın Tarih ve Sosyal Bilgiler öğretmeninden, 30 katılımcı dönüt yapmıştır.Katılımcıların 11'i bayan, 19'u erkektir. Çoğunluğunu hiç görmeyen ve orta yaş grubu oluşturmaktadır Üçte ikilik bölüm Eğitim Fakültesi mezunudur ve yarı yarıyaTarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmenidir. Braille alfabesi, bilgisayar veekran okuyucu,etkileşimli tahta, akıllı telefon, kablosuz klavye kullanmaktadır. Araç – gereçleri erişilebilir bulmadığını, görselleri slayt – video şeklinde etkileşimli tahta üzerinden aktardığını, öğrencilerden de destek alarak görselleri betimletip açıkladıklarını ifade etmişlerdir.Öğrencilerin ders içi ders dışı çalışmalarını takip için bir öğrenci görevlendirmek, üçüncü bir şahıstan destek almak ve EBA üzerinden çalışma testleri göndermektir.Bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığıyla aktarılmasının dersi daha akıcı ve eğlenceli hale getirdiği konusunda olumlu dönütler alındığı, ortak görüşlerden biridir. Bu araştırma görme engelli bir tarih öğretmeninin, 30 görme engelli meslektaşları ile yaptığı Türkiye'de ilk ve tek bilimsel araştırma niteliği taşımaktadır. Temel amaç görme engelli öğretmenlerle ilgili farkındalığı bilimsel ölçütlerle temellendirmektir. This study aims to investigate on what kinds of strategies that visually impaired history and social studies teachers use when it comes to information and communication technologies. To achieve this goal, a survey, interview and data analysis methods were used.Initially,visually impaired teachers were asked to answer questions about their personal and occupational and working status, after that teachers were askedwhich course materials are available for visually impaired teachers in the classroom,whether educational technology equipment is owned or not and frequency of use of related tools with different types of question forms (test, yes or no , open ended and answering).Currently, 30 participants have feedback from 250 teachers of history and Social Studies.11 of the participants are female and 19 are male. The majority of them are from the middle age group who are visually impaired. Two-thirds are graduatedfrom the Department of Education and teacher in history and social studies in half. They are able to use Braille alphabet, computer and screen reader,smart phone and wireless keyboard.They stated that they did not find the tools accessible, that they transferred the images via interactive board in the form of SLIDE – video, and that they described the images with the support of the students.They assign a student to follow the students ' in-class extracurricular work,get support from a third partyand is to submit study tests via EBA (Educational Informatics Network).It is one of the common opinions that positive feedback is received about how the transfer of information and communication technologies makes the course more fluid and fun.This research is the first and only scientific research in Turkey conducted by a visually impaired history teacher with 30 visually impaired colleagues.The main objective is to base awareness of visually impaired teachers with scientific criteria.
Collections