Hızlı okuma eğitiminin 10. sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve anlama düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, hızlı okuma eğitiminin 10. sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve anlama düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim öğretim yılının ilk yarıyılında Çanakkale ili Biga ilçesindeki Biga Anadolu Öğretmen Lisesinin üç sınıfında öğrenim gören kırk 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol grubuna ortaöğretim müfredatında yer alan etkinlikler uygulanırken deney grubuna bu etkinliklerin yanı sıra hızlı okuma eğitimi verilmiştir. Deney grubuyla 5 haftalık uygulama yapılmıştır.Araştırma verileri, okuma hızı ölçümleri ve okuduğunu anlama testleri aracılığı ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS 15.0 paket programından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında grupların okuma hızı ve okuduğunu anlama öntest - sontest puanları arasında anlamlı farkın meydana gelip gelmediğini belirlemek için T- Testi, grupların erişi okuma hızı ve erişi okuduğunu anlama puanları arasında anlamlı bir farkın meydana gelip gelmediğini belirlemek için Bağımsız T- Testi yapılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında *p= .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda hızlı okuma eğitiminin öğrencilerin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür.ANAHTAR SÖZCÜKLEROkuma, okuma hızı, okuduğunu anlama, hızlı okuma The aim of this study is to bring up the effects of the education of rapid reading on 10 ? ? grade students? reading speed and ability of understanding. Forty tenth 10 ? ? grade students studying in three different classrooms of Biga Anatolian Teacher High School in the first term of 2011-2012 Academic Year constitute the studying group of this study. While the activities in secondary school curriculum are being put into practice to the control groups, rapid reading education has been given to the experiment group with the activities in the curriculum. Five weeks practice has been done with the experiment group.Research data have been collected throuh the test of reading comprehension and reading, speed the measurement test. Data collecting means were applied as pre-test before the experimental procedure and as final test after the experimental procedure. Analysis of the data collected was realised with the help of SPSS 15.0 packet programme. To designate the reading speed and the reading comprehension of the groups, whether there is a meaningful difference between the pre-test and the final test, the T-Test was given. To designate if there is a meaningful difference between the the reading speed the groups reached and the grade they reached for the reading comprehension, T-Test was given. In the interpretation of the results p= .05 meaningfulness level has been accepted. The result of the analysis has showed that rapid reading education has positive effects on the students? reading speeds and comprehension levels.KEY WORDSReading, reading dpeed, reading comprehension, rapid reading.
Collections