Now showing items 61-80 of 412

    • Tarihi hikayelerin ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretimindeki önemi 

      Turan, Mustafa (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlköğretim kurumlarında Sosyal Bilgiler dersinde tarih konularının öğretiminde, örgün öğretim yanında okul dışı etkinlikler çerçevesinde yapılan çalışmaların da önemi büyüktür. Okullarda öğretilen tarihin, okul dışında da ...
    • Ordu`nun toplumsal yapısı 

      Gürsoy, Harun Barlas (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-07)
      Ordu, Doğu Karadeniz'in en güzel yerlerinde birinde kurulmuş doğal güzellikleri ve kültürel zenginlikleri oldukça fazla olan bir şehrimizdir. Bu nedenle Ordu ili için `Karadeniz'in İncisi` tanımlaması ...
    • Giresun da düzensiz kentleşme ve bunlardan kaynaklanan sorunlar: CBS ile Teyyaredüzü ve Hacı Siyam mahallelerinin analizi 

      Köse, Fatih Muhammet (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada `Giresun'da Düzensiz Kentleşme ve Bunlardan KaynaklananSorunlar: CBS ile Teyyeredüzü ve Hacı Siyam Mahallelerinin Analizi` coğrafyailminin araştırma ilke ve metotlarına göre araştırılmıştır.Çalışmanın ...
    • Sosyal bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları: Erzurum ili örneği 

      Güngör, Emre Burak (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı,Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları ve müzelerden eğitim alanında yararlanma durumlarınıntespit edilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup veri toplama aracı ...
    • Selahattin Batu`nun hayatı, sanatı ve şiirleri üzerinde bir inceleme 

      Zengin, Çakir (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Selahattin Batu, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nda şiir, gezi yazısı, deneme ve tragedya türlerinden eserler vermiştir. Bu çalışmada öncelikle Selahattin Batu'nun hayatı ve eserleri incelenmiş, daha çok şiirleri ...
    • Eğitim ekonomisi 

      Ükünç, Fatoş (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETEğitim ekonomisi, bireylerin sahip olduğu bilgi, beceri ve eğitim düzeyi ile ekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmaktadır. Bu ilişkiler beşeri sermaye donanımına bağlı olup, ekonomik büyüme, kalkınma, ...
    • Aksu dergisi üzerinde bir inceleme 

      Özkaya, Hilal (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Halkevleri, Cumhuriyet tarihinin önemli birer halk eğitim kurumudur. Bu kurumlar, Atatürk ilkelerini halka öğretmek, ekonomik, siyasî, sosyal ve kültürel açıdan halkı eğitmek için kurulmuştur. Halkevi dergileri bu eğitim ...
    • Türkan İldeniz`in hayatı, sanatı ve eserleri üzerinde bir inceleme 

      Bodur, Neslihan (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında şiir türünde eserler vermiştir. Bu çalıŞmada Türkan İldeniz‟in hayatı ve eserleri incelenerek sanatı, şairliği, şiir anlayışı, dil ve üslup özellikleri incelenmiştir. Şiirleri konu ve ...
    • Sosyal bilgiler eğitiminde doğal ve kültürel varlıklara yer verilme düzeyinin incelenmesi 

      Polat, Suat (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-09)
      Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki kazanımlardan, ders ve öğrenci çalışma kitaplarından, ders işleyiş süreci ve öğretmen görüşlerinden hareketle Sosyal Bilgiler eğitiminde doğal ve kültürel ...
    • Giresun ili yerel (yazılı) basınında yapılan yazım-noktalama yanlışlıkları ve anlatım bozuklukları 

      Saydam, Erdeniz (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-09)
      Bu araştırmanın amacı Giresun'un yerel gazetelerinde Türkçenin kullanımını incelemek, yapılan dil hatalarını, yazım ve noktalama yanlışlıklarını ve anlatım bozukluklarını tespit etmektir. Yerel gazetelerde Türkçe ...
    • Türkiye`nin refah toplumu yönünden analizi 

      Malkoç, Yaşar (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Türkiye'nin refah toplumu bakımından analizi yapılmaktadır. Farklı göstergeler üzerinden yapılan araştırmada, Türkiye ile gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki refah farklılıklarına da karşılaştırmalı ...
    • Proje tabanlı öğrenmenin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri 

      Güler, Tekin (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-25)
      Bireylerin temel haklarından olan eğitim hakkının temini için çeşitli uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalardan biriside birleştirilmiş sınıftır. Mevcut birleştirilmiş sınıf şartları düşünüldüğünde öğretim için kullanılacak ...
    • Milliyetçi dergiler ışığında 1970-1990 yılları arasında tür eğitim sistem hakkındaki milli yaklaşımlar 

      Özkoç, Özlem (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin inkılâplar aracılığıyla yapılanmaya gittiği Cumhuriyet Döneminde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da köklü değişimler olmuştur. 1924 Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim ...
    • Değerler eğitiminin ilkokul toplum hizmeti uygulamalarına etkisi 

      Kirmanoğlu, Bilge (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      DEĞERLER EĞİTİMİNİN İLKOKUL TOPLUM HİZMETİ UYGULAMALARINA ETKİSİKİRMANOĞLU, BilgeGiresun ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsüİlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans TeziDanışman: Yrd. Doç. Dr. Bünyamin ÇETİNKAYAOcak 2016, ...
    • Bir halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medyanın kullanımı: Yerel yönetimler 

      Oğuzcan, Anil Uğur (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-31)
      Bir kuruluşla paydaşları arasındaki karşılıklı iletişimi, anlayışı, kabulü ve işbirliğini oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı olan, sorun ve problemlerin yönetimini içeren, kamuoyuna cevap veren, kamuoyunun bilgilendirilmesi ...
    • İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi 

      Arslan, Adem (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İlkokul birinci sınıfa giden öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve sosyal beceri yetersizlik nedenlerini öğretmen ve veli görüşlerine göre tespit etmek bu ...
    • İlkokul 1. sınıfa başlayan öğrencilerin okula başlama yaşına göre okula uyumlarının ve okuma yazma becerilerinin incelenmesi 

      Güler, Hatice (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma ilkokul birinci sınıfa başlayan öğrencilerin okula başlama yaşına göre okula uyumlarının ve okuma yazma becerilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma tarama modelinde yapılmış veri toplama aracı ...
    • Prof. Dr. Yakup Kepenek`in yaşamı, yapıtları, fikirleri, uygulamaları ve Türk toplumsal yaşamına katkıları 

      İslamoğlu, Kübra (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-28)
      Bu çalışmada Prof. Dr. Yakup KEPENEK'in kitapları, makaleleri, temel fikirleri ve uygulamaları Türk Toplumsal Yaşamına katkıları bakımından incelenmiştir. Prof. Dr. Yakup KEPENEK'in özgeçmişi incelendikten sonra ...
    • II. Abdülhamit Dönemi`nde Giresun ve çevresinde madenler 

      Saka, Erdem (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Giresun maden çeşitliliği ve maden cevherleri yönünden zengin olmakla bu madenlerin bazıları kadim dönemlerden itibaren işletilmiştir. Kadim dönemlerde bakır ve demir gibi madenler işletilirken, II. Abdülhamit döneminde ...
    • Hakikat, gerçek ve simülasyon tartışmaları perspektifinde imgenin dönüştüğü bir alan olarak stok fotoğrafları 

      Toptepe, Gökhan (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-31)
      İnsanlığın etrafındaki dünyayı aktarabilme çabası, mağara duvarlarına yapılan çizimlerle yazının icadından sonra resim sanatının gelişimi ve fotoğrafın bulunuşuyla devam etmiştir. Gerçekçi çizimlerden gerçek fotoğraflara ...