Milliyetçi dergiler ışığında 1970-1990 yılları arasında tür eğitim sistem hakkındaki milli yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin inkılâplar aracılığıyla yapılanmaya gittiği Cumhuriyet Döneminde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da köklü değişimler olmuştur. 1924 Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim ve öğretimde birlik sağlanmış, 1928'de Harf İnkılâbı ile Latin harflerin kullanımına geçilmiş onun hemen akabinde millet mektepleri açılarak eğitim kurumlarına devrim niteliğinde inkılâplar getirilmiştir. Bir milletin adeta yeniden doğuşunun yaşandığı Cumhuriyet Döneminde, ülke olarak kalkınmanın ancak sağlam eğitim temelleri atılarak sağlanacağının idrakinde olan devlet idarecileri çeşitli reformlar yaparak bunu gerçekleştirmeye çalışmışlardır. Milletin eğitim ve kültür seviyesini artırmak üzere 1940'ta kurulan Köy Enstitüleri 'de bunun en güzel örneğidir. Eğitim alanındaki bu reformlar günümüze değin sürmüştür. Bu çalışmamızda 1970-1990 yılları arasındaki Türk eğitim sistemini milliyetçi eğitimcilerin gözünden yansıtmaya çalışacağız. Modern Türk Devleti'nin doğuşunu simgeleyen Cumhuriyet Dönemi, 1970-1990 yılları arası süreçte Türkiye'nin her bakımdan olağanüstü durumlar yaşadığı bir dönemdir. Bu dönemde yaşanan siyasi ve sosyal kargaşa doğal olarak eğitime de yansımıştır. 1970-1990 dönemi, hem geçmişten günümüze kadar gelen eğitim sorunlarının çelişkilerini içinde barındırması hem de içinde bulunduğu çalkantılı süreç bakımından Türk eğitim tarihinde özgün ve bir o kadar da tartışmalı bir dönemdir. Milliyetçi Dergiler Işığında 1970-1990 Yılları Arasında Türk Eğitim Sistemi Hakkındaki Milli Yaklaşımlar adı altında hazırladığımız bu çalışmamızda her ne kadar 1970-1990 yılları arası eğitimi irdelemeyi amaçladıysak da akademisyenlerin gözüyle incelediğimiz eğitim sorunlarının Türk eğitim sistemi ile ilgili tüm Cumhuriyet dönemini kapsayan genel önermelere de ulaştık. 1970-1990 yılları arasındaki milliyetçi bakışı yansıtmak üzere o dönemde yayınlanmış milli görüşe sahip dergilerdeki makaleleri betimsel analiz yöntemiyle inceledik. . Eğitimcilerimizin o döneme ilişkin görüşlerini bu vasıtayla farklı temalar altında değerlendirdik. Betimsel bir araştırma yöntemiyle ele alınan bu çalışmada, elde ettiğimiz bulgulara; makaleler, literatürde ulaşılabilen kaynaklar incelenerek ulaşılmıştır. The newly established Republic of Turkey in the field of education as revolutions have to go through the Republic Period structure has also been radical changes in many areas. 1924 Unification of education and training provided in association with the Education Law, 1928, immediately after its opening in public schools was introduced to the use of the Latin alphabet letters revolution has brought revolutionary reforms in the educational institutions. Republic experiencing the rebirth of a nation almost Period, the country's development but will provide solid training state managers who laid foundation of perception Kinder tried to accomplish this by making various reforms. Nations education and to increase the cultural level in 1940 established the Village Institutes' is also the best example of this. These reforms in education has continued until today. In this study, we tried to reflect the eyes of the Turkish education system between 1970-1990 nationalist educators. Republican symbolizing the birth of the modern Turkish state, in exceptional circumstances, in all respects from Turkey in the period 1970-1990 was a period of years lived. Political and social turmoil during this period was naturally reflected in education. 1970-1990 period, as the host of the contradictions of the educational problems extant in the past turbulent period in the history of Turkish education in terms of both the original and a so controversial period. Republican Era have reached the general proposition that covers the whole Republican period on the Turkish education system, the educational problems we have seen through the eyes of the academics of Turkish Education System, a nationalist point of view we have prepared under the name of our study, if we aimed to evaluate the training from the although the 1970-1990 year. During that period between 1970-1990 to reflect the nationalist point of view of national opinion with published magazine articles have studied the descriptive analysis. In addition, in order to reflect the general views on the application of that period, we conducted a survey to educators who worked at that time. Their views on our educators that period whereby we evaluated under different themes. This study dealt with the descriptive research method, the results we obtained, articles, resources can be achieved by examining the literature.Keywords: Education System, Nationalist Education System, Teacher, Culture and Education, Foreign Language Teaching
Collections