Bir halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medyanın kullanımı: Yerel yönetimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir kuruluşla paydaşları arasındaki karşılıklı iletişimi, anlayışı, kabulü ve işbirliğini oluşturmaya ve sürdürmeye yardımcı olan, sorun ve problemlerin yönetimini içeren, kamuoyuna cevap veren, kamuoyunun bilgilendirilmesi için yönetime yardımcı olan, kamu yararına hizmet etmek için yönetimin sorumluluğunu tanımlayan ve vurgulayan, eğilimleri önceden tahmin etmeye yardımcı olmak için bir erken uyarı sistemi gibi hizmette bulunan, değişikliklerden etkin bir biçimde faydalanmak için yönetime yardımcı olan ve başlıca araçları olarak ahlaki iletişim tekniklerini, araştırmayı kullanan ayrıcalıklı bir yönetim fonksiyonu olarak tanımlanan halkla ilişkilerin kullandığı iletişim araçlarından biri de sosyal medya uygulamalarıdır. İlk oluşum aşamasında, geleneksel kitle iletişim araçları gibi tek yönlü bir iletimi sağlayan internet, siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel ve teknolojik gelişmelerle birlikte giderek çok yönlü işleyen bir iletişim aracı haline gelmiş ve halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araç ve ortamı olarak yerini almıştır. Telekomünikasyon ve bilişim teknolojisi olarak bilinen internetin olanaklarından biri olan sosyal medya ise, süreç içerisinde belediyeler açısından da ön plana çıkan bir iletişim ortamı haline gelmiştir. Sınırlararası köprü görevi atfedilen halkla ilişkiler en genel anlamda belediye ile çevresi arasındaki ilişkinin kurulmasını ve yaşatılmasını içerir. Bu bağlamda yerel düzeyde vatandaşa en yakın yönetim birimi olarak tanımlanan belediyeler, yerel halkın ortak ihtiyaçlarını karşılayabilme açısından hedef kitleleriyle iletişimi geliştirmede, tanıma ve tanıtma faaliyetlerinde sosyal medya araçlarından faydalanmaktadır. Bu kapsamda yapılan bu çalışmada belediyelerin bir halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medyayı nasıl, ne amaçla kullandıkları, sosyal medyanın paydaşları ile iletişim sürecine ve etkileşimliliğine ne kattığı ve sosyal medya uygulamalarını hangi halkla ilişkiler model(ler)ine uygun olarak kullandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada çoklu yöntem kullanılmış olup araştırma kısmı içerik analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. İçerik analizi kısmında çözümlenen ve sayısallaştırılan ileti özellikleri kategorilere kodlanmıştır. Bu analiz yarı yapılandırılmış görüşme sonuçları ile birlikte değerlendirilmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda araştırmada elde edilmek istenen amaçlar doğrultusunda ortaya konulan araştırma sorularına cevap verilmiştir. Public relations is described as a management function that help to create and continue the collaboration, understanding and communication between an institution and its shareholders, include crisis management, help managers to inform and answer public opinion, emphasize the importance of management for the sake of public services, serve like an early warning system to help guessing tendencies, help management to take advantages of the changes effectively. Public relations which use ethical communication techniques and researching as main tool, use social media applications which is also one of the communication tools. Internet which provided simplex communication like traditional mass communication at the beginning, became gradually multiple communication tool with the developments of political, social, economical, cultural and technological and communication tool which is used in public relations. Social media that is one of the opportunities of the Internet which is known as technology of telecommunication and informatics, became a communication medium also for municipalities. Public relations which is attributed as a communicational bridge, generally inquires creating and continue the relations between the municipality and its environment. İn this context, municipalities which is described as the closest government unit to public, takes advantages of social media to satisfy the needs of public, develop the communication, acknowledge and publicity. The research, which is done in this context, tries to determine how and with which aim the municipalities use social media as a public relations tool, what it adds to the process of communication between the social media and its shareholders, and which social media applications is used for public relations model(s). Multiple methodology is used in this work and this research is formed of two parts; content analysis and semi-structured interview. In content analysis part, message properties which is solved and digitized, are coded in categories. This analysis was evaluated with the results of semi-structured interview. As a result of test which was done, it was answered the questions of research which were revealed in the direction of the purposes which are wanted to be obtained in the research.
Collections