Sosyal bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları: Erzurum ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı,Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları ve müzelerden eğitim alanında yararlanma durumlarınıntespit edilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini Erzurum ilindeki Sosyal Bilgiler öğretmenleri, örneklemini ise Erzurum ilinde görev yapan toplam 104 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler `SPSS for Windows 22.0` istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin büyük bir kısmının müzelere ilgi duydukları ve bireysel olarak müze ziyaretleri gerçekleştirdikleri görülmektedir. Ancak bunun yanında öğretmenlerin öğrencileri ile birlikte müze gezisi düzenleme oranının düşük olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaklaşık beşte birinin müzelerde nasıl öğretim yapılacağı ile ilgili olarak hizmet-içi eğitime katıldıkları tespit edilmiştir.Ayrıca lisans mezunu Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, lisansüstü mezunu Sosyal Bilgiler öğretmenlerine göre müze gezilerine ilişkin bürokratik işlemlerden daha fazla şikâyet ettikleri ve okul idarecilerinin müze gezilerine olan olumsuz tutumlarından daha fazla etkilendikleritespit edilmiştir. The purpose of this research is to determine museum habit of social studies teachers and utilization situation from museums in the field of education. The research has been executed in general survey model and survey form which is developed by researcher, has been used as data collection tool. The social studies teachers in Erzurum compose accessible universe of the research and total 124 social studies teachers, who work in Erzurum, compose sample of the research. The obtained results have been analyzed with statistic package software ''SPSS for Windows 22.0''.As a result of the research; it is seen that most of the teachers are interested in museum visit and they visit museums individualistically but besides this, the rate of teachers arranging museum visit with pupils is low. It has been determined that one fifth of the teachers have participated in service training about how to teach at museums. Besides; it has been determined that bachelor teachers complain much more about red tape related to museum visits than the teachers who have postgraduate's degree
Collections