TEZLER
Browse by
Recent Submissions
-
Klasik Türk şiirinde divanıhümayun tip ve kişilikleri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yüzyıllar boyunca varlığını sürdürmüş olan Klasik Türk şiiri, bu süreçte tarihî, dinî, efsanevî, sosyal ve kültürel pek çok kaynaktan beslenmiştir. Tüm bu kaynakların temelinde etkin olmuş varlık ise insandır. Bu nedenle, ... -
XIX. yüzyılda Mengen Kazası'nın sosyo-ekonomik durumu
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada XIX. yüzyılda Mengen'in idari, sosyal ve ekonomik yapısı, T.C Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivlerine dayanarak incelenmiştir. İlk bölümde idari, ikinci bölümde sosyal, üçüncü bölümde ise ekonomik yapı ele ... -
Muzaffer İzgü'nün hikâyelerinde sosyal meseleler
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Muzaffer İzgü; 1970'li yıllardan itibaren Türkiye'nin sosyal hayatına yön veren ekonomi, kültür, siyaset, sağlık, bürokrasi, ahlaki yozlaşma gibi meseleleri ele almıştır. Bu çalışmanın amacı, Muzaffer İzgü ... -
Alev Alatlı'nın romanlarında metinlerarasılık
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Metinler oluşum süreçleri itibariyle kendilerinden önce gelen metinlerden izlertaşımakla birlikte kendilerinden sonra gelecek metinlere de etki etmektedirler. Yazıyageçirildiği andan itibaren yazarından bağımsızlaşarak ... -
1165 numaralı 1318-1319/1901-1902 tarihli Düzce Şer'iyye Sicili (Metin ve tahlil)
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Osmanlı hukuk sistemine kendine has özellik kazandıran yargı teşkilatının başında Şer'iyye mahkemeleri gelir. Merkezde ve taşrada adaleti sağlamak için hukukî olarak padişahın vekâletiyle kadılar ve onların yardımcıları ... -
Sosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine etkisi: Düzce ili serbest muhasebeci mali müşavir mükellefleri örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; sosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine olan etkisini ölçmektir. Ayrıca bilişsel, ilişkisel ve yapısal sosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine etkisini belirlemektir. Bu ... -
Konaklama işletmelerinde işgören devir hızının personel motivasyonuna etkisini belirlemeye yönelik Kapadokya bölgesinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; işgücü devir hızı ve motivasyon ilişkisini ortaya koymaktır. Buamaçla işgücü devir hızını azaltmak için en uygun motivasyon araçlarının neler olduğuincelenecektir.Kapodokya bölgesinde faaliyet gösteren ... -
Stratejik lidelik uygulamalarına ilişkin Türk turizm sektöründeki Türk işletmelerinde nitel bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın temel amacı, Türk turizm sektöründe lider konumda olanTürk isletmelerinin üst düzey yöneticilerinin stratejik liderlik uygulamalarını neölçüde gerçeklestirdiklerini incelemektir. Stratejik liderlik uygulamaları, ... -
Turizm işletmelerinde rekabet stratejilerinin başarılarının artırılmasında öğrenen örgütün rolü: Bir ulaştırma işletmesinde örnek olay çalışması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Piyasaların küreselleşmesi, teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, rekabetin her geçen gün artması, yeni bilgi işçilerinin beklentilerinin farklılaşması, akademisyenlerin ve işletme yöneticilerinin rekabet avantajı ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından işgören bulma ve seçme sürecine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde teknolojinin gelişmesi, toplumun daha az çalışarak, daha çok üretmesine ve daha yüksek bir gelir düzeyine ulaşmasına neden olmaktadır. Toplumun gelir düzeyi yükseldikçe de, turizme olan talebin artması kaçınılmazdır. ... -
Hizmet içi eğitimin işgören performansı üzerindeki etkisi: Ankara`daki dört ve beş yıldızlı otellerde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya'da sürekli büyüme gösteren Turizm endüstrisi, Türkiye için önemli gelir kaynaklarındandır. Turizm endüstrisinin gelişebilmesi için yapılması gerekenlerden birisi işgören performansını üst seviyede tutmak olmalıdır. ... -
Konaklama işletmelerinde dengeli ölçüm kartı üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmeler hızla değişip gelişen ve rekabetin her geçen gün biraz daha arttığı bir ortamda faaliyetlerini sürdürmektedir. Böyle bir ortamda işletmelerin başarılı olmaları doğru stratejiler oluşturmalarına ve bu ... -
Türkiye`deki seyahat acentalarında performans değerlendirme yaklaşımları: A grubu seyahat acentalarına yönelik bir alan araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki seyahat acentalarının performans değerlendirmede hangi kriterleri kullandıklarını ve neyi ne ölçüde gerçekleştirdiklerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiye'de ... -
Havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejileri: Türk şirketlerine yönelik nitel bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Havacılık sektörü, son dönemler de yaşanan ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. Rekabet stratejisi, değişen bu rekabetçi çevrede firmaların başarısını etkileyen ... -
Hizmet kalitesinin müşteri sadakati üzerindeki etkisi ve 5 yıldızlı bir otel işletmesinde uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Birçok hizmet işletmesi, her geçen gün kalite konusuna ilgi göstermekte ve hizmet kalitesini geliştirmek için çalışmalar yapmaktadır. Bu nedenle hizmet işletmelerinin temel amacı kalitenin sağlanması olmuştur. Genel anlamda, ... -
Yükseköğretim kurumlarında kurumsal imaj: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri üzxerine bir alan araştırması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bir kurumun algılanış biçimi olarak tanımlanabilen imaj, kurumların amaçlarına ulaşabilmelerinde etkin bir role sahiptir. Bir kurumun sahip olduğu kurumsal imaj, kendisini rakiplerinden farklı kılmakta ve farklı pazar ... -
Konaklama işletmelerinde ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliği: Kapadokya Bölgesi`nde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; konaklama işletmelerin de ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliğini belirlemek ve işbirliği ve rekabetin beraber kullanılmasının konaklama işletmelerine sağlayacağı faydaları ortaya koymaktır. ... -
Termal turizm işletmelerinde müşteri tatmininin ölçülmesi: Kızılcahamam örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küçülen dünyada büyüyen sektör olan turizm sektörünün sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere birçok etkileri vardır. Yeme-içme, uyuma gibi temel ihtiyaçları dışındaki en önemli konu, yaşamlarını sağlıklı bir şekilde devam ... -
Bilgi teknolojileri kullanımının otel işletmeleri yöneticilerine etkileri: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Antalya İlindeki 5 yıldızlı otel işletmelerinin yöneticilerinin, bilgi teknolojileri kullanımından nasıl etkilendiklerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Antalya'ya da yer alan 176 adet 5 yıldızlı ... -
Otel işletmelerinde EFQM mükemmellik modeli: Abant bölgesinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşme ve teknolojik gelişmelerle ortaya çıkan ve artanrekabet ortamında varlıklarını sürdürmek isteyen işletmelerin etkin stratejik yönetim uygulamalarını benimsemeleri kaçınılmazdır. Kuruluşlara mükemmelliğe ...