EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 1624
-
Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin analizi (Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitesi)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ALANINDA YAPILAN YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN ANALİZİ Altın, Nurhan Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve Öğretim Programı Tez Danışmanı : Prof. Dr. Tanju GÜRKAN Aralık, 2004 Bu araştırmada, ... -
Konaklama işletmelerinde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti çerçevesinde sunulan hizmetin kalitesini artırmaya yönelik bir eğitim modeli Antalya örneği
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)vıı ÖZET Son yıllarda, otel işletmeleri giderek artan ve değişen insan ihtiyaçlarını karşılamak için birbirleriyle rekabet haline girmişler ve müşteri memnuniyetini gerçekleştirerek müşterilerde sürekliliği sağlamayı ... -
İlköğretim okulu yöneticileri vizyon ölçeğinin geliştirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİ VİZYON ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ Olcum, Yurdagül Yüksek Lisans, Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nilgün Köklü Mayıs 2004, 106 sayfa Bu çalışmada, ilköğretim ... -
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dekoratif Ürünler Anabilim Dalı`nda uygulanan deri eğitiminin değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, El Sanatları Eğitimi Bölümü, Dekoratif Ürünler Öğretmenliği Bölümünde Uygulanan Deri Eğitiminin, öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. ... -
Eğitim yönetiminde paradigmalara ilişkin ilköğretim okul yöneticileri, öğretmenleri ve müfettişlerinin görüşleri (Ankara ili Çankaya, Keçiören ve Mamak ilçeleri örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, eğitim yönetimindeki paradigmaların belirlenmesini ve ilköğretimokullarında görev yapmakta olan yöneticiler ile öğretmenlerin ve ilköğretim müfettişlerininbunları benimseme düzeylerinin saptanmasını amaçlamaktadır. ... -
8 ve 11 yaş grubundaki çocuklarda itiş kakış oyunu ile başatlık ve sosyometrik kategoriler arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 8 ve 11 yaşlarındaki çocuklarda itiş kakışoyunu oynama sıklığının, cinsiyet, itiş kakış oyunu ile başatlık vesosyometrik kategoriler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Oyunungelişimsel açıdan anlık ... -
Jandarma Okulları Komutanlığı öğretim başkanlığı personelinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın ana amacı, iş doyumu ve örgütsel bağlılık değişkenlerininhizmet içi eğitime katılma durumu ve bazı demografik değişkenlerle ilişkilerinibelirlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modelidir. Bu ... -
Öğrenci ergenlerin şiddete yönelik tutumları: Yaş ve cinsiyete göre bir inceleme
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada okuyan ergenlerin şiddete yönelik tutumlarınınyaş ve cinsiyet değişkenleri ele alınarak incelenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın amacı okuyan ergenlerin şiddete yönelik tutumlarının yaş,cinsiyet, yaş ve ... -
Annelerin beslenme konusundaki yeterliklerinin ve eğitim gereksinimlerinin saptanması Amasya örneği
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma annelerin beslenme konusundaki yeterliklerinin veeğitim gereksinimlerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel biraraştırma olan bu çalışma, Amasya merkez ilçeye bağlı ilköğretim okullarıbünyesinde bulunan ... -
Seçim kuramına ve gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle başa çıkma eğitim programının ve etkileşim grubu uygulamasının üniversite öğrencilerinin öfkeyle başa çıkma becerileri üzerindeki etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel problemi, üniversite öğrencilerinin öfkeduygusuyla etkili bir biçimde başa çıkma becerileri üzerinde, seçim kuramı-gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle baş etme eğitim programı ile etkileşim grubuyaşantısının ... -
Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı okullarda norm kadro uygulamalarının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı'nda (MEB) 1999 yılından bu yanauygulanmakta olan norm kadro düzenlemesinin değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Araştırma mevcut durumu saptamaya yönelik betimsel birçalışma olarak ... -
Eğitimde acil durum yönetimi model önerisi ve uygulanabilirliği araştırması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkiye için eğitimde acil durum yönetimi model önerisigeliştirilmesi ve geliştirilen modelin uygulanabilirliğinin ilgililerin görüşlerinegöre sınanması amaçlanmıştır.Araştırmanın genel amacı doğrultusunda, ... -
Çatışma çözme ve akran arabuluculuğu eğitimi programlarının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin çatışma çözme ve akran arabuluculuğu becerilerine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine uygulanan çatışmaçözme eğitimi programı ve akran arabuluculuğu eğitimi programının olumluçatışma çözme becerilerine ve akran çatışmalarını çözmeye etkisiincelenmişti ... -
Türkiye`deki resmi ve özel ilköğretim okullarında öğretmen performans yönetimi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, resmi ve özel ilköğretim okulu öğretmen ve okul yöneticileriile ilköğretim müfettişleri tarafından öğretmen performans yönetimi faktörlerinin,performans ölçütleri olarak ilköğretim okullarında uygulanmasının ... -
Ergenlik döneminde stresle başa çıkma: Stresle başa çıkma programının geliştirilmesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)230ÖZETGünümüzde, çeşitli etkenler nedeniyle stres, çağdaş yaşamın önemlibir sorunu olmakta, ve stresle başa çıkma konusunda çalışmalaryapılmaktadır. Ergenlik, gerek gelişimsel özellikleri gerekse dış dünyanınkarmaşıklaşmasına ... -
Ulusal özel televizyon kanallarında görev yapan haber çalışanlarının kişilik hakları ihlallerine ilişkin bilgi düzeyleri ve tutumları
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06) -
Pozitif düşünmeye dayalı grup eğitimi programının annelerin benlik algısı, eşlerine ve çocuklarına yönelik tutumları ile kendini denetleme becerisi ve otomatik düşünceleri üzerinde etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETPOZİTİF DÜŞÜNMEYE DAYALI GRUP EĞİTİMİ PROGRAMININANNELERİN BENLİK ALGISI, EŞLERİNE VE ÇOCUKLARINA YÖNELİKTUTUMLARI İLE KENDİNİ DENETLEME BECERİSİ VE OTOMATİKDÜŞÜNCELERİ ÜZERİNDE ETKİSİÖğretir, A.DilekDoktora, Eğitim ... -
Dikkat toplama eğitim programının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin dikkat toplama düzeyi, benlik algısı ve başarı düzeylerine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)vÖZETDİKKAT TOPLAMA EĞİTİM PROGRAMININ İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIFÖĞRENCİLERİNİN DİKKAT TOPLAMA DÜZEYİ, BENLİK ALGISI VEBAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİKaraduman, B. DilekDoktora, Eğitim Bilimleri Anabilim DalıEğitim Psikolojisi ... -
Ankara Polis Koleji` ne olan bireysel talebi etkileyen etmenlerin incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETANKARA POLİS KOLEJİ'NE OLAN BİREYSEL TALEBİETKİLEYEN ETMENLERİN İNCELENMESİÖzşahin, Ergün,Yüksek Lisans, Eğitim Ekonomisi ve Planlaması BölümüTez Danışmanı: Prof. Dr. Nejla Kurul TuralHaziran 2004, x-115 s.Bu ... -
Eğitim kurumlarına yönetici seçme, yetiştirme ve atamaya ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu araştırmanın amacı, Millû Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarıyöneticiliklerine (okul müdürlüğü, müdür başyardımcılığı, müdür yardımcılığı)atanacakların seçilmesi, görev öncesi ve sonrasında hizmet içi ...