Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı okullarda norm kadro uygulamalarının değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı'nda (MEB) 1999 yılından bu yanauygulanmakta olan norm kadro düzenlemesinin değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Araştırma mevcut durumu saptamaya yönelik betimsel birçalışma olarak tasarlanmıştır. 1999 yılından beri MEB tarafındanuygulanmakta olan norm kadro uygulamasının öncesi ve sonrası öğretmen vediğer eğitim işgörenlerinin dağılımları incelenmiş; norm kadro uygulamasınınbir farklılık yaratıp yaratmadığı değerlendirilmek istenmiştir. Bunun içinMEB'in ve Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 1999-2000 ve 2001-2002 öğretim yıllarına ait (norm kadro uygulaması öncesi ve sonrası)öğretmen dağılımına ilişkin istatistikler incelenmiştir. Önce Türkiye'de normkadro uygulanmasından önceki yıl olan 1999-2000 öğretim yılına aitistatistikler ile uygulanmaya başlamasından bir yıl sonraki 2001-2002 öğretimyılına ait istatistikler karşılaştırılmıştır. Arada kalan 2000-2001 öğretim yılıuygulama yılı olarak kabul edilmiş ve üzerinde çalışılmamıştır. Daha sonradaha ayrıntılı olarak Ankara iline ait aynı yıllara ait istatistiklerkarşılaştırılmıştır. Böylece gerek Türkiye genelinde gerekse Ankara özelindeistatistikler arasında benzerlik ve farklılıklar değerlendirilmiştir. Buaraştırmadan elde edilen bulgulara göre, norm kadro uygulaması Ankara iliörneğinde büyük oranda başarıya ulaşmış, fakat çeşitli güçlüklerlekarşılaşılmıştır. Esas amacı atıl kapasiteyi ortadan kaldırmak olan norm kadrodüzenlemesi Ankara büyükşehir belediye sınırları içinde yer alan ilçelerdetersi bir sonuç vermiş, daha fazla sayıda öğretmenin eğitim bölgelerikoordinatör okulları ve depo okullarında birikmesine, böylece atıl kapasiteninartmasına yol açmıştır. The aim of this study is to evaluate ?the norm staff arrangements? thatwere carried out by the Ministry of National Education in 1999. The populationof this study consists of personel of the formal and informal educationalinstitutions in Turkey and in Ankara. The research has been designed todetermine the present situation in a descriptive way. The situation before andafter the application of norm staff which has been carried out by the Ministryof Education since 1999 has been compared. Dispersions of the teachers andother education staff before and after the application of the norm staff beingcarried out by the Ministry of Education have been compared. That whetherthe application has made any differences or not. The statistics about thedispersion of the teachers (before and after the application of norm staff) in1999 -2000 and 2000-2001 academic years were taken from the Ministry ofEducation and Ankara Office of the National Education. They have beenexamined and compared. Firstly, the statistics of 1999-2000 academic yearwhich was the year before the application of the norm staff in academic year,one year after the application of the norm staff have been compared.Theacademic year of 2000-2001 has been accepted as the application year, thusit has not been analyzed. Later the statistics of the statistics obtained in 1999-2000 and 2001-2002 academic years of Ankara have been compared ina more detailed way. Hence, the similarities and the differences between thestatistics concerning either all around Turkey or just Ankara have beenevaluated. According to the results of the research, the application of thenorm staff was successful, even though some difficulties had taken place.Main purpose of the norm staff application was to overcome the inert capacity.However it didn?t take place successfully within the towns of AnkaraMetropolitan Municipality resulting in an increase in a more number ofteachers in coordinator schools, in the educational districts and in deposchools.
Collections