İlköğretim okulu yöneticileri vizyon ölçeğinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİ VİZYON ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ Olcum, Yurdagül Yüksek Lisans, Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nilgün Köklü Mayıs 2004, 106 sayfa Bu çalışmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyon oluşturma ve paylaşmaya yönelik tutumlarını ölçebilecek araç geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracı, 2003-2004 öğretim yılında Düzce İli Merkez ve ilçelerinde çalışan 160 ilköğretim okulu yöneticisine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği için faktör analizi, iç tutarlılıkları için de Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı formülü uygulanmıştır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.86 bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Sonuçta aracın tek boyutlu bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. Bu ölçeğin uygulanması sonucunda düşük tutum puanı olan yöneticiler için bazı stratejilerin geliştirilmesi üzerinde durulabilir. Zira olumlu tutumların kazandırılması ilköğretim çalışanlarının başarısının artmasını, okulun gelişmesini sağlayacaktır. ABSTRACT THE DEVELOPMENT OF VISION SCALE FOR PRIMARY SCHOOL PRINCIPALS Olcum, Yurdagül Master of Art, The Program of Educational Administation And Management Supervisor: Prof. Or. Nilgün Köklü May 2004, 106 page In this study, it is aimed to develop a scale in order to measure the attitudes of primary school principals relevant to create and share their own vision. The measurement scale developed by the researcher was applied to 160 primary school principals working in Düzce and its provinces in 2003-2004 education year. The construct validity of the scale were calculated by factor analyses, the internal validity analyses of the scale were calculated by the formula of Cronbach Alpha coefficient and the Alpha reliability coefficient was found 0.86. The collected data are analyzed through SPSS software. The result of the analyses indicated that the scale has one factor. It might be emphasized that some strategies would be developed for the principals who obtained low scores from the scale. To enable these principals to gain positive attidutes also will increase their success and, as a result, contribute to the development of school. vi
Collections