Annelerin beslenme konusundaki yeterliklerinin ve eğitim gereksinimlerinin saptanması Amasya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma annelerin beslenme konusundaki yeterliklerinin veeğitim gereksinimlerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Betimsel biraraştırma olan bu çalışma, Amasya merkez ilçeye bağlı ilköğretim okullarıbünyesinde bulunan ana sınıfı öğrencilerinin annelerini kapsamaktadır.Araştırmanın örnekleminde, 5 ilköğretim okulu bünyesinde bulunan toplam183 öğrencinin anneleri yer almıştır. Anasınıflarında çocuğu bulunantoplam 183 anneye, araştırmacı tarafından hazırlanan, aile yapıları veokul çocuğu beslenmesi ile ilgili sorular içeren bir anket uygulanmıştır.Anket formlarının uygulanmasından sonra annelere beslenme konusunda 45dakikalık bir sunu yapılmış ve soru sormalarına olanak sağlanmıştır.Uygulama sonunda, eğitici grup çalışmasında sorulan sorular vekonuşmalar, anket yoluyla toplanan bilgilerle karşılaştırmak üzere yazılıolarak kaydedilmiştir. Ankette toplam 37 soru bulunmaktadır. Elde edilenveriler SPSS programında çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesindeyüzdelik oranlar ve ki-kare testinden yaralanılmıştır.Bulgulardan edinilen sonuçlara göre; Annelerin beslenme ile ilgili bilgisahibi olma açısından beslenme konusundaki yeterlikleri, genelde olumludüzeydedir. Bazı konularda annelerin yarısının genellikle de yarısından dahafazlasının; çocuklarının beslenmesine ilişkin olarak beklenen davranış vegörüşlerle uyum içinde olduğu gözlenmiştir. Fakat, annelerin çocuklarınadoğru beslenme alışkanlıkları kazandırma konusundaki başarı düzeyleri,çocuklarının beslenmesine ilişkin sahip oldukları yeterliklere kıyasla daha gerigözükmektedir. Genel olarak annelerin %75'i çocuklarının beslenmesikonusunda olumlu görüş ve davranışlara sahipken, annelerin %65'içocuklarına doğru beslenme alışkanlıklarını kazandırmada başarılıolmaktadırlar. This study was done to find out the general nutrition knowledge andhabits of mothers. It includes kindergarten student?s mothers which are at thestructure of primary schools connected to the central country of Amasya. Thesample of the study, includes 5 primary schools and 183 mothers ofkindergarten students . A questionnaire prepared by researcher including thequestions about family constractions and school child nutrition is used for 183mothers who have children in kindergartens. After filling the questionnaireforms, a supply was made in 45 minutes to the mothers about nutrition andwas enabled them to ask questions. After this stage questions anddiscussion were written down to compare with the informations collected byquestionanaire. There 37 question has been in the questionnaire. The data ofthis study were analised in SPSS program. The findings were evaluatedusing persentage ratios and chisquare tests.According to acquired results of finding ; mothers capacity on nutrititonknowledge is generally on positive level. At some subjects matters it is foundthat half of the mothers, generally more than half of them are in harmonywith opinions and behaviours releating to their childrens?s nutrition that areexpected to be. But level of mother?s success about getting their children trueforce of habits in nutrition is seen undeveloped. In general, while % 75 ofmothers have possitive opinions and behaviours ,%65 of them are successfulat getting true force of habits about nutrition..
Collections