Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin analizi (Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ALANINDA YAPILAN YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN ANALİZİ Altın, Nurhan Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve Öğretim Programı Tez Danışmanı : Prof. Dr. Tanju GÜRKAN Aralık, 2004 Bu araştırmada, Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi'nin Sosyal Bilimler-Eğitim Bilimleri Enstitüleri'nde, son yirmi yıl içinde yapılmış olan lisans üstü tezlerin analizi amaçlanmıştır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın kapsamını 1985-2002 yılları arasında Eğitim Programları ve Öğretim alanında yapılmış olan yüksek lisans tezleri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma kapsamında Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitelerinde 1985-2002 yılları arasında yapılan ve ulaşılabilen 397 tez yer almıştır. Verilere, Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitelerinin kütüphanelerindeki ve YÖK dokümantasyon merkezindeki tezler tek tek incelenmek suretiyle ulaşılmıştır. Elde edilen veri'er tablolaştırılmış ve `cinsiyet`, `tez konusu`, `yöntem`, `veri toplama aracı`, `danışman-jüri üyeleri`, ve tezlerin yapıldığı `öğretim kademeleri` boyutunda değerlendirilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, hazırlanan tez konularının `ilk ve ortaöğretim` kademesinde yoğunlaştığını, `Program Geliştirme ve Program Değerlendirme` çalışmalarına çok fazla yer verilmediğini, tezlerin `Deneysel Yönterrflerden çok `Betimsel Yöntemlerle yapıldığını göstermiştir. Eğitim Programları ve Öğretim alanı ile ilgili tezlerde son yıllarda önceki yıllara göre artış olması düşünülürken, gözle görülür bir azalma olmuştur. Araştırma sonuçlarının `Eğitim Programları ve Öğretim` alanında yapılacak araştırmalara yön gösterme ( bakımından katkıda bulunacağı düşünülmektedir. m ABSTRACT ANALYSIS of MASTER DONE in CURRICULUM and INSTRUCTION PROGRAM Altın, Nurhan Master, Curriculum and Instruction Program Thesis Supervisor: Prof. Dr. Tanju GÜRKAN December 2004, 1 67 pages The aim of this paper is to analyse the master degree theses which have been prepared in the last twenty years in Ankara University, Gazi University and Hacettepe University. Master theses which was executed among 1985- 2002 at Curriculum and Instruction Program have formed the scope of this study to be Scanning Model. 397 reachable theses took place in the scope of research's study, which was made among 1985-2002 in Ankara, Gazi and Hacettepe Universities. Datas were obtained by inspecting the theses on one by one basis in the libraries of Ankara, Gazi and Hacettepe Universities and in Documentation Center of YÖK (Council of Higher Education). Datas obtained were charted and evaluated in `sex`, `thesis subject`, `method`, `data collecting means`, `consultant-jury members` and `teaching level`. Evidences acquired from this study have shown that theses subjects have densed at elementary and secondary levels bu- not at Curriculum Development and Program Evaluation and theses have been done whith Descriptive(Survey) Method than Empirical Method. Theses regarding Curriculum and Instruction Program have decreased significantly while considering that it would increase recently in comparison with the previous years. It is thought that the results of the research would contribute to the researches to be done at Curriculum and Instruction Program as a guide. IV
Collections