Now showing items 1-20 of 29

    • 1960 sonrası Türk baskı resimde kadın imgesi 

      Harmanda, Zekeriya (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-05)
      Bu çalışmada 1960'dan başlayarak günümüze kadar olan süreçte Türk Baskı Resim Sanatında `Kadın İmgesi` incelenmiştir. Sanatın tarihsel süreci göz önünde bulunarak yapılan bu incelemede öncelik olarak plastik sanatlarda ...
    • 1980 sonrası Türk seramik sanatında üç isim: Çizer, Yoleri ve Güngör 

      Alper, Buket (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-12-01)
      Bu araştırmada sanatçı-akademisyenler Sevim Çizer, Halil Yoleri ve CandanGüngör'ün sanatsal çalışmaları ve kariyerleri üzerinden modern Türk seramiksanatının 1980 sonrası dönemi ele alınmaktadır. Bu doğrultuda ...
    • 2000 sonrası Türk dizi ve filmlerinde görsel efektin gelişimi 

      Aydın, Önder (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Erken sinema döneminde filmlerde yapılması zor sahneler set ortamında tamamen kameranın kayıtta olduğu esnada yapılmaktaydı. Bu yönteme özel efekt (special effects) denilmektedir. Kamera kayda girdiğinde özel hazırlanan ...
    • 2010 sonrası Türk sinemasında kadın yönetmenlerin kadına yönelik şiddeti anlatım biçimleri 

      Öz Zeğerek, Funda (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-24)
      Şiddet, bireyin bir durum karşısında akılcı çözümler bulamayıp kendisini ya da başka bir bireyi ruhen veya bedenen örselediği eylemlerin tümüdür. Araştırma kapsamında; doğru iletişim kurma sürecini sekteye uğratan `şiddet` ...
    • Anadolu kaynaklı doğal liflerle takı tasarımları 

      Demir, Elife (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-24)
      Bu çalışma Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanmış olup, çağlar boyunca çeşitli anlamlarla kullanılan takıların üretimi ve tasarımında yeni arayışlar içinde, doğadan, doğal olandan faydalanarak çağdaş ve modern bir çerçevede ...
    • Ankara ili Çamlıdere ilçesinde maddi kültür unsurları 

      Sarıcan, Ayşe (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      .Sözlü ve maddi kültür, bir toplumun sosyal ve kültürel ilişkilerini anlamak için nesneleri merkezine alarak onları hangi maddelerden, hangi yöntem veya teknik ile kim ya da kimler tarafından yapılıp kullanıldıklarına vurgu ...
    • Bilimsel botanik sanatı ve Nebahat Yakar örneği 

      Namlı Özmen, Zühal (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bitkiler, insanoğlunun varlığından beri sanatın ilham kaynağı olmuştur. Fakat bitkilerin bir sanat teması olarak kabul görmesi, hayvan figürlerinden çok daha sonraya dayanmaktadır. Bitkilerin stilize edilmiş motif olarak ...
    • Bitkisel boyalarla (kökboya, cehri, çivit otu, fındıkkabuğu) boyanan alaca ve şile bezinin giysi tasarımında kullanılması 

      Oğuz, Mevlüt (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Doğal boyalarla boyanan pamuklu el dokuması kumaşların tekstil yüzeylerine uygulanmasıdır. Bu uygulamalar esnasında giysilerin günlük hayatta kullanım nitelikleri, malzemeye ulaşılma kolaylığı, insan sağlığına uygunluğu ...
    • Çarpana dokuma tekniklerinin kuyumculuk alanında kullanımı 

      Göker, Cesur Yusuf (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      El sanatları toplumların kültürlerini gelecek nesillere aktaran ve insanların ihtiyaçlarıdoğrultusunda ortaya çıkmış, ustalık ve hüner gerektiren üretimlerdir. El sanatlarıiçerisinde yer alan çarpana dokumalar, bebek ...
    • Çizgi ve geometrik formlarla yapılan soyut resimlerin tekstil yüzeylerine uygulanması 

      Doğan, Mehmet Ali (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-05)
      Bu çalışma, çizgi ve geometrik formlarla gerçekleştirilen soyut resimlerin, tekstilyüzeylerine yansıyan farklı ve özgün tasarımlarını içermektedir. Bu uygulama iletuval ve kağıt üzerine yapılan resimlerin birçok tekstil ...
    • Demokrat Parti döneminde haber filmlerinde propaganda 

      Karaaslan, Elanur (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      Propaganda bireyin ve toplumun gelişimi ve değişimi sürdükçe birçok alanda farklı biçimlerde yer almıştır. Öyle ki propagandanın tarihsel gelişimi teknolojinin gelişimiyle bağlantılıdır. Kitle iletişim araçlarının toplumsal ...
    • Etkileşimli bilgi grafiği tasarımında hareketli görüntü kullanımı 

      Düzgün, Melek (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yeni dönemdeki çoklu ortam teknolojisine uygun tasarımların oluşturulma sürecinde verinin görselleştirilme aşamasında bu oluşturulan düzene uygun farklı yöntemler kullanılmaktadır. Geleneksel yöntemlerden farklılaşarak ...
    • Farklı deri tipleri üzerine uygulanan ekolojik baskının değerlendirilmesi ve bunların giysi ürünlerine dönüştürülmesi 

      Sak, Gülcan (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Ekolojik baskı; bitkilerin yaprak, dal veya çiçeklerinin renklerinin ve dokularının mordan malzemeleri yardımı ile doğal yüzeylere geçirildiği bir tekniktir. Ekolojik baskı yapmak için yün, pamuk, keten, ipek ve deri gibi ...
    • Geleneksel kispet ustalığı ve kispet`in moda ve tekstil tasarımında uygulanması 

      Kayin, Heves (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-11-06)
      Bu çalışma, Türk güreş tarihinde geleneksel hale gelen kispet ve kispet ustalığının usta-çırak ilişkisi ile sürdürülebilirliği, mesleğin son temsilcilerinden Unesco Yaşayan İnsan Hazinesi ilan edilen İrfan Şahin'in ...
    • Gelenekselden beslenme anlayışına bir örnek Dr. Gönül Paksoy 

      Akça, Emine (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Tasarımlarda geleneksel öğelerin kullanılması gelenekten geleceğe aktarılması bakımından önem taşımaktadır. Bu tasarımları en güzel şekilde icra edenlerden olan Dr. Gönül Paksoy, moda trendleri arasında, dar sınırlar içinde ...
    • Görsel sanatlarda distopya ve hayvan 

      Yavuz, Sibel (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Bu çalışmada geçmişten günümüze hayvan yaşamı üzerine distopya incelemesi yapılmıştır. Ütopyaya karşıt bir düşünce olarak ortaya çıkan distopyanın tarihsel serüvenine dikkat çekilerek bu bağlamda edebi metinler incelenmiştir. ...
    • Görsel sanatlarda nesneleşen hayvan imgesinin sanatsal temsili 

      Günaydın, Eyüp (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışmada geçmiş dönemlerden günümüze kadar nesneleştirilen hayvan imgesinin görsel sanatlara yansıması araştırılmıştır. İlk olarak nesne, nesneleştirme, imge kavramları üzerinde durulmuş ardından, hayvan imgesi kavramına ...
    • Karabük ili Eflani ilçesi çember dokumaları ve güncel tasarımlar 

      Yeşil, Elif (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)
      İki veya daha çok iplik grubunun çeşitli düzenlerde birbirlerinin arasında geçerek kenetlemesi işlemine ve bu kenetlenme sonucu oluşan ürünlere ''dokuma'' denmektedir.Anadolu kadını el dokumacılığını ...
    • Kavramsal sanatta kadın imgesinin nesnelleşmesi 

      Arslanoğlu, Esra (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Yüzyıllar boyunca kavramsal anlatım çabasındaki sanatçılar, dönemsel değişkenliklerinde farklı ifade yolları aramışlardır. Arayışların ifadeleri biçimlenirken görsel alanda algının gelişmesine ve sanatsal bakışın çeşitlenmesine ...
    • Mardin ve çevresinde dövme geleneği ve giysi tasarımlarına uygulanabilirliği 

      Önal Çapik, Hamdiye (ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-12-01)
      İnsanlık tarihi kadar eski bir geçmişe sahip olan dövme, is, çivit, öd, anne sütü gibi maddelerinin kullanılması ile elde edilen karışımın deri altına iğneler ile işlenmesine denir. Dövmeyi Mardin ve çevresinde kadınlar ...