1980 sonrası Türk seramik sanatında üç isim: Çizer, Yoleri ve Güngör
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sanatçı-akademisyenler Sevim Çizer, Halil Yoleri ve CandanGüngör'ün sanatsal çalışmaları ve kariyerleri üzerinden modern Türk seramiksanatının 1980 sonrası dönemi ele alınmaktadır. Bu doğrultuda seramiksanatının teknik yönüne ve tarihsel gelişimine ilişkin bilgiler verilmiş,Cumhuriyet devri Türk seramik sanatı ve endüstrisinin genel görünümü veözellikle yakın geçmişi üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede adı geçensanatçılarla yapılan söyleşiler ile eser görselleri ve bilgilerini içerendökümlere yer verilmiştir. Böylelikle söz konusu isimler 80 sonrası çağdaşTürk seramik sanatının genel görünümüyle bir arada ele alınmıştır. Buaraştırmada önce adı geçen isimlerin sanatsal çalışmalarının belgelenmesi vegörüşlerinin kayıt altına alınması, sonra da bu veriler üzerinden 1980 sonrasıTürk seramik sanatının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Seramik, Sanat, Sevim Çizer, Halil Yoleri, Candan Güngör In this research, the post-1980 period of modern Turkish ceramic art ishandled through the artistic works and careers of artist-academicians SevimÇizer, Halil Yoleri, and Candan Güngör. In this direction, information aboutthe technical aspects and historical development of the ceramic art was given,and the general view and especially the recent history of the Turkish ceramicart and industry in the Republican era were emphasized. In this context,interviews with the aforementioned artists and documents containing imagesand information about their artworks were included. Thus, theaforementioned names were handled together with the general appearance ofpost-80 contemporary Turkish ceramic art. In this research, it is aimed to firstdocument the artistic works of the aforementioned names and to record theirviews, and then to evaluate Turkish ceramic art after 1980 through these data.Keywords: Ceramic, Art, Sevim Çizer, Halil Yoleri, Candan Güngör
Collections