Sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin dörtgenler konusundaki pedagojik alan bilgilerini ortaya çıkarmaktır. Pedagojik alan bilgisi çatısı dört bileşen (konu alan bilgisi, program bilgisi, öğretimsel stratejiler bilgisi ve öğrencilerin anlama bilgisi) üzerine kurulmuştur. Araştırmanın analiz birimi farklı sınıf düzeyinde öğretmenlik yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada, pedagojik alan bilgisinin farklı bilgi bileşenlerinin bütünsel bir şekilde incelendiğinden dolayı durum çalışmasının modelinin bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Tokat ili Artova İlçesinde görev yapan 4 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak görüşme, gözlem ve doküman analizi kullanılmıştır. Görüşme sırasında katılımcıların görüşme sorularını cevaplama düzeyleri gözlenmiştir. Görüşme esnasında gözlemin güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için süreç ses kaydına alınmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma verilerinin sonucuna göre, öğretmenlerin dörtgenler konusunda en yetersiz oldukları pedagojik alan bilgisi bileşeninin program bilgisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca konu alan bilgilerinde eksiklerin bulunduğu, öğretimsel stratejiler bilgisinde bir kaç yöntem ve teknik dışına çıkamadıkları ve kullandıkları yöntem ve tekniklerin isimlerini hatırlamakta zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin anlama bilgisi konusunda diğer Pedagojik alan bilgisi bileşenlerindeki performanslarının aksine nitelikli cevaplar vermişlerdir. The aim of this study is to reveal pedagogical content knowledge of quadrilaterals about primary teachers. The pedagogical content knowledge framework is based on four components (subject knowledge, knowledge of the program, knowledge of instructional strategies and knowledge of students). The unit of analysis of the research consists of primary teachers who teach at different class levels. In this study, the holistic multi-state design of the case study model was used because different information components of the pedagogical content knowledge were examined in a holistic manner. The participants of the study consisted of 4 primary teachers working in Artova district of Tokat province in 2016-2017 academic year. Interview, observation and document analysis were used as data collection tools. During the interview, participants' level of response to interview questions was observed. During the interview, the process was recorded in order to make the observation reliable. The collected data were interpreted by descriptive analysis.According to the results of the research data, it is concluded that the pedagogical content knowledge component of teachers is the most inadequacy of quadrilaterals. In addition, it has been found that there are deficiencies in the subject area information, there are a few methods and techniques in instructional strategies knowledge and they have difficulty in remembering the names of the methods and techniques they use. They gave qualitative answers to students' understanding of knowledge in contrast to their performance in other pedagogical content knowledge components.
Collections