Anadolu liselerinde EBA ve Fatih Projesi aracılığıyla Almanca öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz teknolojisinin geldiği boyut, sınıf ortamında klasik öğrenci-öğretmen ilişkisinin teknolojik imkânlar dâhilinde değişimine neden olmaktadır. Video, internet gibi multimedya araçları ve akıllı tahta gibi donanımlar, görsel ve işitsel hafızayı aktive ederek öğrencilere bilginin daha hızlı ve kalıcı aktarılmasına yardımcı olmaktadır. Geçmiş dönemlerdeki tebeşir, tahta ve öğretmene dayalı öğretim yerine giderek daha aktif biçimde kullanılmaya başlayan bu araçlar, eğitim alanında çeşitli bilgi platformlarının oluşturulmasını sağlamaktadır. Almanca öğretiminin salt dil bilgisi öğretiminden ziyade öğrencilere iletişimsel beceri ve kültürel bilgiler kazandırması amacıyla teknolojik araçlardan ve eğitim platformlarından faydalanılması, birçok eğitim alanında olduğu gibi Almanca öğretimi adına da önem taşımaktadır. Ayrıca öğrenme ortamında öğrenme materyali ne kadar çok duyuya hitap ediyorsa ve ne kadar çeşitliyse öğrenmede o kadar etkili, bireysel ve kalıcı olmaktadır. Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülkemiz ilköğretim ve orta öğretim okullarında kullanılmak üzere Eğitim Bilişim Ağı (EBA) hazırlanmıştır. Bu tezde FATİH Projesi kapsamında hazırlanarak Anadolu Liselerinde Almanca dersi öğretiminde kullanılan EBA bilgi platformunun öğretmen ve öğrencilere sağladığı olumlu ve olumsuz yönler, kullanılan materyallerin Almanca dersi açısından sınırlılıkları, geliştirilmesi gereken yönleri ve öğrenmeye sağladığı kolaylıklar incelenmiştir. İnceleme sonucunda EBA platformunun kullanıldığı sınıfta, kullanılmayan sınıfa göre eğitim öğretim ortamının daha eğlenceli, öğrencilerin derste daha istekli ve aktif olduğu saptanmıştır. Platformda mevcut materyallerin her öğrenme stiline hitap ettiği dolayısıyla bireysel öğrenmelerin gerçekleştiği, öğrenmenin daha etkili ve kalıcı olduğu tespit edilmiştir. The point that today's technology has come to causes the change of classical teacher-student relationship in classroom environment within the scope of technological means. Multimedia tools such as videos and internet, and equipments like smart boards help students be provided with information in a faster and more permanent way by activating visual and auditory memory. These tools that has been used more and more day by day instead of chalk, board and teacher focused teaching, provide various information platforms to bring students in communicational skills and cultural information rather than simple language teaching of German has a place in German teaching, just like it does in many other educational fields. Furthermore, the more learning material in learning environment appeals to senses and various, the more learning is effective, individual and permanent. In that context, Education Information Network (EBA) has been prepared to be used in primary and secondary education schools in our country by the Ministry of Education. Prepared according to FATİH Project, in this thesis, the positive and negative aspects EBA information platform provides students and teachers in terms of teaching German in Anatolian high schools, the limitations of materials used in German lessond, the aspects that should be developed and the conveniences it provides to learn have been studied. At the end of the study, it is determined that education is more recreational, the students are more enthusiastic and active in the classrooms that EBA platform has been used, compared with the classrooms it has not been used in. Since the available materials appeal to each and every learning type, it is confirmed that individual learning has taken place, the learning is more effective and permanent.
Collections