İlkokul öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada sınıf öğretmenlerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerine kitap okuma alışkanlığıkazandırmalarındaki rollerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırma evrenini 2014 – 2015 eğitim – öğretim yılında Samsun iline bağlı devletokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma toplam 539sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Tekgül(2013) tarafından geliştirilen `Öğretmen Görüşleri` anket formu kullanılmıştır.Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizi için istatistik paket programı SPSS17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler, frekans ve yüzde dağılımlarıhesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin genelolarak kitap okuma ve okutma konusunda her zaman çaba gösterdikleri veöğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmadaki etkilerinin orta seviyedeolduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar alanyazın ışığında yorumlanarak,araştırma sonuçlarına dayalı ve ileride yapılabilecek araştırmalara yönelik bazıönerilerde bulunulmuştur. This research aims to determine the opinions of classroom teachers about their role inacquiring students' reading habits. The universe of the research consists of classroomteachers working in public schools of Samsun province in 2014 - 2015 academicyear. The study was conducted on 539 classroom teachers. `Teacher Opinions`questionnaire form developed by Tekgül (2013) was used as data collection tool.Statistical package program SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences)was used to analyze the data collected within the scope of the research. The datacollected through the survey were analyzed by calculating the frequency andpercentage distributions. As a result of the research, it has been determined thatclassroom teachers have always made efforts in reading and reading books in generaland their effects on gaining reading habits for their students are moderate. Theseresults were interpreted in the light of the literature and some suggestions were madebased on the results of the research and for future researches.
Collections