Altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimleri ortaya konularak, birbirlerini yordama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı; öğrencilerin sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin, yazma kaygı ve eğilimlerinin anlamlı birer yordayıcısı olup olmadığını belirlemek bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Tarama modelinde yapılandırılan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Sivas ili Şarkışla ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 860 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunun yazma kaygı düzeyini belirleyebilmek için Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yazma Kaygısı` ölçeği ve eğilim düzeyini belirleyebilmek için İşeri ve Ünal (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yazma Eğilimi Ölçeği` uygulanmıştır. Çalışma sonunda yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; öğrencilerin sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin, yazma kaygı ve eğilimlerinin anlamlı birer yordayıcısı olduğu bulgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yazma Kaygısı, Yazma Eğilimi, Yazma Becerisi, Yazma In this study, it is intended to present the writing apprehension and writing disposition of the sixth, seventh and the eighth grade students and to examine the effects of these terms on each other. It is also examined in detail whether writing apprehension and writing disposition are true indicators of each other; whether gender and grade of the students are meaningful indicators of one another. The study group which is configured by screening model is composed of 860 sixth, seventh and eighth grade students from the province of Sivas and the district of Şarkışla in the second half of the 2011-2012 education and training period. The study group was applied the Writing Apprehension Scale which was adapted to Turkish by Özbay ve Zorbaz and the Writing Disposition Scale which was adapted to Turkish by İşeri and Ünal (2010). As a conclusion, it is come confirmed that writing disposition is a meaningful indicator of writing apprehension; besides, gender and grade of the students are true indicators of writing apprehension and writing disposition.Keywords: Writing Anxiety, Writing Dispositions, Writing Skills, Writing.
Collections